Thalamussyndroom

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

Thalamussyndroom

Hallo,dit is zo'n topic waar nog nooit of bijna nooit iemand van gehoord heeft.

Mijn moeder kreeg 2 jaar geleden een hersenbloeding in de thalimus of thalamus,

Hierdoor is haar hele rechterkant onderhevig aan helse pijnen die erger worden na mate

de tijd verstrijkt.

Een van de artsen noemde deze ziekte HET THALIMUSSYNDROOM.

Over deze ziekte is niets terug te vinden.

Wie kan mij vertellen met wat voor ziekte we hier mee te maken hebben???

Nielsall

Berichten: 8.614

Re: Thalamussyndroom

Eigenlijk is het niet toegestaan om op Wetenschapsforum persoonlijke medische problemen te bespreken (zie kader boven deze topic), maar wat algemene achtergrondinformatie kan m.i. geen kwaad.
Over deze ziekte is niets terug te vinden.
Dat komt waarschijnlijk omdat de correcte schrijfwijze thalamussyndroom is. Deze ziekte wordt ook wel het syndroom van Déjerine-Roussy genoemd.

Verder is het verengelsen van een term altijd handig om meer zoekresultaten te krijgen. Googel dus maar eens met thalamic syndrome en je krijgt een schat aan informatie.

Samengevat: Het syndroom van Déjerine-Roussy is een zeldzame neurologische aandoening waarbij men zeer gevoelig wordt voor pijn, aangezien de thalamus (die door deze ziekte wordt aangetast) een belangrijke rol speelt in het doorgeven van zintuiglijke informatie.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Thalamussyndroom

Over de pijnverminderende behandeling,na een hersenbeschadiging veroorzaakt door een bloeding of infarct van de thalamus:

http://www.imsn.nl/neuromod/MCS060104.pdf
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Reageer