Privacy

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 976

Privacy

Hoe gaat de overheid om met persoonlijke informatie? Is het niet waanzin dat wij zo geheimzinnig doen over wie wij zijn? Zouden ontwikkelingen niet sneller gaan en economieen niet beter op ons zijn afgetemd, als er onbeperkt toegang is tot persoonlijke informatie? Gaat de persoonlijke veiligheid er niet op vooruit als van iedereen bekend is waar die persoon elk moment van de dag is?

Waarom moet deze privacy beschermt worden en gaan wij ervanuit dat er misbruik van de situatie zal worden gemaakt? Alsof dat nu niet gebeurt.

Gebruikersavatar
Berichten: 976

Re: Privacy

Zouden we een databank kunnen maken waarin bepaalde bedrijven en instelling toegang hebben tot alle zakelijke transacties, van hypotheken tot pinnen?

Is het nuttig een gps-chip systeem te verbinden aan elke nederlander? Of aan elke auto en fiets?

Re: Privacy

Het zou misschien nog nuttiger zijn, een chip te plaatsen, in sommige mensen hun hersenen. Dan kun je die mensen helpen denken.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Privacy

Ik denk dat deze topic hier nergens toe leidt. Ik zie hier ook niet echt een politieke stelling. Ik heb meer de indruk dat het hier gaat om een ethische kwestie, maar dan lijkt het me verstandiger als je met een wat betere topicstart komt. Geef aan wat volgens jou de meest gehoorde bezwaren zijn en hoe je er zelf over denkt (inclusief argumentatie). Als je dat doet, dan kun je een nieuw topic starten in Ethiek. Deze gaat op slot.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten