[Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

[Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

Gister midag, 10dec07, heb ik een eiwit terug gestuurd naar FAH. Volgens de statistieken is hij echter nooit aangekomen.

Dit is het laatste dat ik van hem heb vernomen:
[14:09:30] Folding@home Core Shutdown: FINISHED_UNIT

[14:09:34] CoreStatus = 64 (100)

[14:09:34] Sending work to server

[14:09:34] + Attempting to send results

[14:10:58] + Results successfully sent

[14:10:58] Thank you for your contribution to Folding@Home.

[14:10:58] + Number of Units Completed: 66

[14:11:02] - Preparing to get new work unit...

[14:11:02] + Attempting to get work packet

[14:11:02] - Connecting to assignment server

[14:11:03] - Successful: assigned to (128.59.74.4).

[14:11:03] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home

[14:11:03] Loaded queue successfully.

[14:11:08] + Closed connections

[14:11:08]

[14:11:08] + Processing work unit

[14:11:08] Core required: FahCore_7b.exe

[14:11:08] Core found.

[14:11:08] Working on Unit 01 [December 10 14:11:08]

[14:11:08] + Working ...

[14:11:08]

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

Uit de statistieken:

Code: Selecteer alles

Donator

  ShimmY 

Team

 Wetenschapsforum (48658)  

Score

20110 (certificate)  

Donator Rank		 93418 of 868061  

WU

   85 (certificate)  

Date of last

work unit

2007-12-11 14:37:42
Er zit altijd wat tijd tussen het inleveren van een WU en het moment dat je dat ziet op de statistiekenpagina, die wordt maar enkele keren per dag geüpdate.

Zie ook: Folding-FAQ 2b. Ik heb net een eiwit ingeleverd, maar ik zie dit nog niet terug in de statistieken
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

Er zit inderdaad altijd wat vertraging tussen. Afhankelijk van het moment van inleveren varieert dit van 3 tot 6 uur, maar dit is meer dan 24 uur later en dan ook niet het juiste eiwit. Dit is al weer de volgende die ik in heb geleverd.

Mijn eiwit van 10-12 is nog steeds niet bij geschreven hoewel wel ge-upload (hij zit dus ook niet meer in mijn queue).

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

Ah, een dag later alweer een WU had ik niet verwacht. Jij vouwt snel! Een grafische kaart ofzo, of een dual core? PS3 misschien?

Als het op een windows-PC is, kun je dan eens kijken wat er allemaal in je Work-map staat? Die vind je in ..\jouwfoldingmap\work\

Kun je daarvan eens een screenshot maken, zoals ik dat hier ook een tijdje geleden heb gedaan? Je krijg dan zoiets:

Afbeelding

Het gaat me vooral om die WUresults-bestanden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

Ah, een dag later alweer een WU had ik niet verwacht. Jij vouwt snel! Een grafische kaart ofzo, of een dual core? PS3 misschien?
Dat valt wel mee, de één kwam van mijn desktop, de andere van mijn laptop.

In mijn work map zitten alleen maar wudata bestanden, geen results. Dit klopt ook want het verzenden is wel goed verlopen. Zie eerste post:
[14:09:34] + Attempting to send results

[14:10:58] + Results successfully sent
Ik denk zelf dat ik kan fluiten naar de punten voor dit eiwit.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

Mja, blijkbaar ben je ze dan toch echt kwijt ja. :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

Nog niet alle hoop is verloren. Er is wel eens een server down, en dan komen de resultaten sterk vertraagd binnen in de statistieken.

Schiet me te binnen, toch niet toevallig een WU die al voorbij de uiterste deadline opgestuurd werd?

Nog een mogelijkheid: de Californische tijd loopt nogal wat achter op de onze. Ik zie wel de 9e december twee eiwitten in je statistieken staan:

http://folding.extremeoverclocking.com/use...s=&u=196057

ofwel, wat op jouw kalender al de tiende december was, was op de stanford-kalender misschien nog maar de 9e?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

Hopen op een server probleem dan. Toevalig dat ik deze week eens goed de statistieken bij hield en van de andere twee WU's weet ik ook waar ze gemaakt en waneer ze ingeleverd zijn.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

Je weet dus zeker dat op de 9e niet een eiwit ingeleverd kan staan dat jij op de 10e vermoedt? Want de 9e heb je wél twee WU's op je conto. Had je dat de 10e weer gehad moeten hebben dan? Verder, er zijn de laatste 7 dagen 3 processoren van je actief geweest op het inlevervlak.

http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py...username=ShimmY

Ik krijg sterk de indruk dat je iets kwijt denkt te zijn terwijl het niet echt kwijt is.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

Het verhaal klinkt misschien raar of verdacht, maar ik weet het echt zeker. Op de 9e is er 1 WU door mijn ouders afgeleverd. Verder heb ik zelf op de 9e, de 10e en de 11e zelf een wu ingeleverd. Twee daarvan vind ik ook terug in mijn FAHlog op mijn desktop. De derde staat op mijn laptop. Morgen avond schrijf ik er weer 1 bij, als die ook weer gewoon op de juiste avond komt ga ik er van uit dat er 1 WU verloren verklaart kan worden...

Gebruikersavatar
Berichten: 1

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

hallo,

Ik snap heel deze topic niet..kan een van jullie het misschien uitleggen wat je met eiwit bedoelt?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

We zijn met een hele club van deze site aan het meedoen met een wetenschapsproject, waarbij onderzoek wordt gedaan naar de wijze waarop eiwitten vouwen, en waar dat fout kan gaan. Een aantal bekende en akelige ziekten hopen we zo mee te helpen oplossen.

De universiteit van Stanford deelt stukjes virtueel eiwit uit over de hele wereld, en de restcapaciteit van je computer wordt gebruikt om zo'n vouwproces door te rekenen. Je computer is dus een aantal dagen aan het "vouwen" aan zo'n stukje van een eiwit, en de wetenschappers proberen conclusies te trekken uit de resultaten. Voor elk ingeleverd stukje werk krijg je punten, en dat wordt centraal bijgehouden. Zo ontstaat er een leuke teamwedstrijd.

zie ook:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

en natuurlijk: doe mee !!!
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

Nu begin ik toch een beetje teleurgesteld te raken. Ik ben er zeker van dat ik gister avond om 1923 weer een WU heb afgerond en de resulaten succesvol heb terug gestuurd. De WU is ook uit mijn queue verdwenen. Ik heb echter wederom geen punten ontvangen.

Dat zijn al 686 punten die mij deze week door de neus zijn geboord.
[18:22:55] Folding@home Core Shutdown: FINISHED_UNIT

[18:22:58] CoreStatus = 64 (100)

[18:22:58] Sending work to server

[18:22:58] + Attempting to send results

[18:23:28] + Results successfully sent

[18:23:28] Thank you for your contribution to Folding@Home.

[18:23:28] + Number of Units Completed: 68

[18:23:32] - Preparing to get new work unit...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

detectivewerk: is dat van dezelfde computer?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: [Folding] Wie heeft mijn eiwit gezien?

ja!

Ik probeer het maar eens op het folding forum. Wie weet wat dat oplevert.

http://foldingforum.org/viewtopic.php?t=301

Reageer