Student in nood

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Student in nood

Beste mensen allemaal,

Het is waarschijnlijk ongebruikelijk om via deze weg aan geschikte informatie te geraken voor een opgelegd project. Toch probeer ik het eens via deze weg.

Het zit nl zo: ik ben een studente vertaalkunde aan de hogeschool Gent. Iedere eerstejaarsstudent volgt hierbij een aantal algemene vakken, waaronder psychologie. Nu wordt van ons verwacht dat wij een experimenteel onderzoek kunnen ontleden (vb : wat zijn de variabelen, het hoofdeffect, hypothese, analyse, evaluatie, etc...). Dit alles heb ik vrij goed onder de knie, maar we hebben dus een artikel nodig, aan de hand waarvan we deze ontleding kunnen doen.



Ik wil mij echter niet op glad ijs begeven (de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik weinig over psychologische onderzoeken afweet, behalve dan het vb dat we in de les hebben besproken) en had daarom graag aan jullie gevraagd of jullie mij geen vakliteratuur of kwalitatieve tijdschriften kunnen aanbevelen om op zoek te kunnen gaan naar een onderzoek.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Student in nood

Ik weet niet of je toegang zou hebben tot de bib van de faculteit psychologie en pedagogische wetenschappen (H.Dunantlaan 2 te Gent), daar zou je wel het een en ander moeten vinden. Tijdschriften: Gezondheidspsychologie, Gedrag en Gezondheid, Tijdschrift voor Psychiatrie.

PS: Ik heb je een PB gezonden, want ik ken de opdracht :D

Reageer