Plugins winlirc

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Plugins winlirc

In mijn opleiding heb ik de opdracht gekregen om een computer enkele simpele zaken te laten uitvoeren door deze aan te sturen met behulp van infrarood signalen. Die infrarood signalen komen van een afstandbediening van TV, radio, video, dvd, ... speler.

De ontvangeris aangesloten op een seriële poort van de computer.

Nu zoek ik software en of plugins (voor het sturen van bestaande software) die samenwerken met Winlirc.

De misschien wel meest bekende software die je kan aansturen met behulp van een infrarood signaal is de muziekspeler Winamp. Een plugin in Winamp zorgt er dan voor dat deze de afstandbediening kent en dat elke knop appart ingesteld kan worden.

Is er iemand die weet of er andere toepassingen bestaan naast muziek of videospelers ?

Zelf denk ik aan het besturen van windows (slaapstand e.d.) of bijvoorbeeld een chronometer installeren op je systeem en deze starten en stoppen met de afstandbediening.

Alvast bedankt !

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Plugins winlirc

Ik heb een programma gevonden dat veel onderdelen van windows kan besturen. Het programma zou moeten kunnen worden aangestuurd met een zakcomputer enzo (infrarood). Als het daarmee lukt zou het mijn mijn afstandbediening ook wel moeten lukken denk ik.

Het programma noemt Girder, heeft er iemand ervaring mee want ik krijg het niet direct aan de praat :D .

Reageer