Runtime-foutmelding

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 4.502

Runtime-foutmelding

Ik krijg afwisselend bij het bezoeken van var.websites een melding van een runtimefout met een getal erbij met de vraag Ja of Nee tot een herstelpoging;beide levert niets op want dan ontbreekt er het een of ander in je systeem?!

Wat is dat voor een aandoening in je systeem,voor een jaar had ik er geen last van ,maar mogelijk door Windows XP erin gekomen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Runtime-foutmelding

kan je meer specificeren?

eventueel een screenshot of de volledige errorcode plaatsen
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 4.502

Re: Runtime-foutmelding

Ik zal de errorcode runtime proberen te onthouden/vast te stellen en je berichten JHNBK!

Berichten: 202

Re: Runtime-foutmelding

Vaak als je foutmeldingen krijgt met explorer wil een windows herstel wel eens helpen.

Maar dit gaat alleen vaak goed als je:

- hier ervaring mee hebt

- als je een legale windows versie hebt (dat ik dit er bij moet zeggen:O)

Maar als je het wel aandurft:

-Windows (van die versie xp die je nu geinstalleerd hebt) cd erin doen

-booten van deze cd

-een toets indrukken

-Nu komt er een scherm met f3,enter en repair-> op enter drukken

-Indien er nu een scherm komt te staan met een r en nog een andere functie-->op deze r drukken

-Indien dit niet het geval is heb je een probleempje, dan zou je nog eens checkdisk kunnen proberen

-Als het wel werkt gewoon net doen alsof je windows installeert al bestanden,drivers en programmas blijven wel bestaan.

Berichten: 4.502

Re: Runtime-foutmelding

Heb een legale Windows XP,doch niet in bezit van cd.!(Echt waar!)

Kreeg zonet weer een melding:

Klein venster ca. 7 x 10 cm met links boven een rode corkel met wit ( fout-)kruis;

"Er is een runtime-fout opgetreden

Wilt U beginnen met de foutoplossing

Regel 485

Fout : Syntaxis-fout

JA of NEE ?

Bij JA:

Er is een uitzondering Runtime-fout"opgetreden in Script

Er zijn geen debuggers geregistreerd die foutopsporing op deze uitzondering kunnen uitvoeren

Kan JIT-foutoplossing niet uitvoeren "


Aldus het verhaal,wat nu?

Berichten: 4.502

Re: Runtime-foutmelding

Aanvulling op vervolgzoeken:

Ik keek wat verder op fouten en zag op een site een advies:

Ga naar Extra,internetopties,geavanceerd,surfen totdat je bij foutopsporing scrips komt en dan aanvingen;

deed dit ook bij internetscripts.

Voerde dit uit en wacht af!

Wat betekent Scripts in dit verhaal?

Berichten: 8.614

Re: Runtime-foutmelding

Wat betekent Scripts in dit verhaal?
Een script is een programmaatje om veel voorkomende taken te automatiseren, of om een grote maar eenmalige taak te verrichten, aldus Wikipedia.

Wanneer je zo'n foutmelding krijgt heeft het haast altijd te maken met een fout in JavaScript. De foutmelding wordt normaal gezien verholpen door het door jouw doorlopen procedé.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Runtime-foutmelding

Je moet ergens in de opties aan kunnen geven dat je deze melding niet wilt hebben, maar bij gebrek aan IE kan ik niet exact opzoeken waar je moet zijn.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Runtime-foutmelding

Vreemde error.

Ik zie (en kan het ook nergens vinden) wat de oorzaak kan zijn
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Runtime-foutmelding

Je moet ergens in de opties aan kunnen geven dat je deze melding niet wilt hebben, maar bij gebrek aan IE kan ik niet exact opzoeken waar je moet zijn.
Ga in Internet Explorer naar het menu Extra-Internet-opties-Geavanceerd

Bij het onderdeel 'Surfen' staan o.a. de opties:

- Foutopsporing in scripts uitschakelen (Internet Explorer)

- Foutopsporing in scripts uitschakelen (Overige toepassingen)

Als je deze beide uitschakelt, krijg je waarschijnlijk die foutmelding niet meer.

N.B. ik heb IE6
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 4.502

Re: Runtime-foutmelding

Zpiderman:

Ik gokte op de door jou ook aangegeven verwijzing naar Internet-opties en uitschakelen van de foutmeldingen en wacht met belangstelling het uitblijven van runtime-foutmeldingen af! :D

Bedankt voor jullie aller belangstelling en hulpaanvoer! ;)

Mijn vriendenlijst kan-onder voorbehoud van acceptatie-,worden uitgebreid!

Reageer