[Folding] supah-computah ?

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

[Folding] supah-computah ?

Veertje schiet de laatste tijd als een speer omhoog in de statistieken. Volgens mij heeft Veertje onlangs een nieuwe supah-computah gekocht. Want elke dag een 340-er, en dat met maar één processor..... :D .....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: [Folding] supah-computah ?

Niet slecht inderdaad. Aan de laatste 7 maanden productie te zien is deze supah-computah al in november aangeschaft.

Berichten: 202

Re: [Folding] supah-computah ?

Misschien heeft hij wel hax:O :D

Btw wie is veertje in deze lijst?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [Folding] supah-computah ?

Btw wie is veertje in deze lijst?
Niemand. Veertje BOINCt niet, Veertje FOLDt :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Folding] supah-computah ?

meijuh schreef:Misschien heeft hij wel hax:O :D

Btw wie is veertje in deze lijst?
Folding@Home en BOINC zijn 2 verschillende Distributed Computing projecten waar wetenschapsforum een team bij heeft.

Jan van de Velde is zowat de vertegenwoordiger van Folding@Home en DePurpereWolf is dat bij BOINC.

Main Moderator Veertje is lid bij Folding@Home en daarom staat zij niet in de lijst van BOINC die in het bovenstaande bericht post.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [Folding] supah-computah ?

Volgens mij heb ik Veertje laatst gehoord over een PS3 voor haar zoon. Die zal vast ook voor het goede doel ingezet worden, bedankt Veer!
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 1.007

Re: [Folding] supah-computah ?

Ik begrijp überhaupt niet hoe bijvoorbeeld Redmess aan zo absurd veel dagelijkse credits komt. Mijn pc staat echt veel aan en ik kom op 77 credit/dag. Hij haalt dagelijks meer dan 20maal zoveel credit als ik. Je gaat me niet vertellen dat zijn pc 20keer sneller is.

Berichten: 202

Re: [Folding] supah-computah ?

Volgens mij is het juist zo dat een ps3 20 keer zo snel is met dit soort dingen berekenen dan een desktop pc

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [Folding] supah-computah ?

Volgens mij heb ik Veertje laatst gehoord over een PS3 voor haar zoon. Die zal vast ook voor het goede doel ingezet worden, bedankt Veer!
Dat denk ik niet, want de officiële statistieken geven aan dat Veertje in de laatste 50 dagen maar vanaf één client heeft ingeleverd.

http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py...sername=Veertje
Donator Veertje

Team Wetenschapsforum (48658)

Score 45560 (certificate)

Donator Rank 49533 of 870314

WU 228 (certificate)

Date of last work unit 2007-12-15 08:34:02

Active processors (within 50 days) 1

Active processors (within 7 days) 1
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [Folding] supah-computah ?

Misschien is ze gestopt met haar PC? Iedere dag een 340-er afleveren krijg je iig met een gewone computer niet voor elkaar, daar heb je echt een GPU of een PS3 voor nodig.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [Folding] supah-computah ?

Misschien is ze gestopt met haar PC?
:D Da's inderdaad ook nog een mogelijkheid.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Folding] supah-computah ?

@ sjakko, redmess heeft volgens mij zo'n 7 processors aan het werk staan.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [Folding] supah-computah ?

Ik werd toch eens benieuwd, en keek eens in de projectenlijst. Ik zie geen PS3 projecten die 343 punten opleveren, of zoals de meest recente van Veertje, 443. Dat zijn allemaal GROSIMT- wu's, en die draai ik ook op mijn PC's. De PS3 is dus waarschijnlijk tóch niet de "schuldige". Tóch een SC dan?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Folding] supah-computah ?

Is het niet makkelijker om het gewoon even aan Veertje te vragen i.p.v. te zitten gokken :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: [Folding] supah-computah ?

Dank voor het inseinen Ger!

Allemaal speculaties heren. Ik weet het zelf ook niet. De enige computer die thuis aan het vouwen is, is de mijne. Dat is nog steeds dezelfde computer die ik hier noemde: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=149397 . Die is inderdaad in november aangeschaft maar dan in het jaar 2004!

Die van de kids (jonger van datum en met veel meer capaciteit) geven trammelant, die van dochterlief vliegt er regelmatig uit en die van zoonlief is ontzettend sloom bij het opstarten. Ze downloaden ontzettend veel met de bijbehorende gevolgen. Dus die durf ik niet in te schakelen, dan vallen ze helemaal stil. IK ben ermee bezig, maar kan niets beloven.

Tja, en waarom die van mij ineens vuur in z'n r.... heeft weet ik eigenlijk niet. Ergens in november ben ik, na zo'n 6 weken pauze (pin me niet vast op de exacte tijdstippen), weer aan het vouwen geslagen. De pauze had ik ingelast omdat Internet Explorer telkens vastliep. Google Desktop erafgooien en folding uitzetten hielp. Toen wat PC onderhoud verricht, de nieuwe Norton Utilities ingezet. Bij de eerste herstartpoging van folding wilde het nog niet (hij riep maar dat hij probeerde data te verzenden). Weet niet meer wat ik toen precies heb gedaan, ik geloof eigenlijk niet meer dan uitklikken en een keer de folding site bezocht om te zoeken wat er aan de hand was. Dat kon ik niet vinden, maar toen ik daarna weer eens folding opstartte liep hij ineens weer. Yippie.

Het geheim zit denk ik in de breedbandverbinding (sinds zomer afgelopen jaar) en de tijd dat mijn PC aanstaat. Da's van s'ochtends zes uur tot een uur of elf s'avonds. Dat helpt. Ik denk dat het feit dat het tussen afgelopen jaar zomer en nu niet zo snel liep als nu recentelijk na de herstart van folding, ermee te maken heeft dat iets niet helemaal lekker liep al die tijd.

Misschien dat IE en folding telkens met elkaar in conflict zijn geweest en dat om de een of andere reden dat probleem ineens als sneeuw voor de zon is verdwenen. Wellicht dat folding zelf aan hun kant iets hebben veranderd. En misschien heeft mijn provider zitten rommelen aan de breedbandsnelheid. En dan vermoed ik (pure speculatie) dat het feit dat ik nu een aantal dagen Internet Explorer vaarwel heb gezegd en Firefox heb geinstalleerd misschien ook zal helpen.

Dus sorry, ik weet het zelf ook niet precies, maar ben blij dat ik weer bijdraag! :D
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Reageer