Springen naar inhoud

Giftige stoffen?

• Log in om te kunnen reageren

Anneli

Anneli

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 december 2007 - 19:04

Hallo,

Ik weet niet of dit bericht hier juist geplaatst is, maar mijn vraag is of de de rook die je in de lucht kunt zien van de uitlaat van vliegtuigen giftige stoffen/gassen bevatten voor de mensen en of die hoeveelheid ook veel schade kan aanbrengen.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!

Groeten, Anneli

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8936 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 december 2007 - 21:56

Een goede vraag, het antwoord zal je misschien verrassen:

Wat je aan rook ziet is gewoon waterdamp, en totaal niet giftig voor mensen - zeker niet omdat de vliegtuigen op zo'n grote hoogte vliegen.

Voor de rest bestaan de uitlaatgassen voor een groot deel uit CO2, wat weliswaar bijdraagt aan het broeikaseffect, maar verder niet giftig is.*

Nu is de verbranding in een motor nooit helemaal perfect, en daardoor komen wel kleine hoeveelheden stoffen vrij die wel schadelijk kunnen zijn, maar dat zijn zo'n kleine hoeveelheden, en ze worden over zo'n groot gebied verspreid, dat ze verder geen schade aan de gezondheid toebrengen.

Het wordt eventueel een ander verhaal als je hele dagen lang dat soort gassen gaat inademen, maar dan nog moet je goed je best doen.

*De giftigheid van een stof hangt af van de hoeveelheid die je binnenkrijgt. Je kunt doodgaan van CO2 als je er maar genoeg van inademt, maar dat geldt voor water ook. In de uitlgaatgassen van vliegtuigen is CO2 niet schadelijk voor de gezondheid.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44877 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 december 2007 - 00:51

of de de rook die je in de lucht kunt zien van de uitlaat van vliegtuigen giftige stoffen/gassen bevatten

Toevallig toch geen broodje-aap verhalen over chemtrails gelezen hoop ik?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8804 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 december 2007 - 01:46

Eerlijkgezegd kan ik me wel voorstellen dat er het nodige CO uit zo'n straalmotor komt, mogelijk zelfs in gevaarlijke concentraties als je het rechtstreeks zou inademen... zelfde verhaal als met de uitlaat van een auto zonder katalysator die niet helemaal lekker loopt.

Tegen de tijd dat je zo ver weg staat van een vliegtuig dat je niet meer geroosterd danwel omver geblazen wordt is dat echter zo ver verdund met lucht dat je geen gevaar meer loopt.
Victory through technology

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 december 2007 - 12:25

Gezien het soort brandstof zou misschien een deel van de 'rook' door roet en fijnstof uitstook kunnen zijn veroorzaakt. Dat is niet gezond, maar deze 'rook' is diffuus en zie je niet.
β-Damascenon en maneschijn

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 januari 2008 - 15:40

Toevallig toch geen broodje-aap verhalen over chemtrails gelezen hoop ik?

Daar moest ik bij het lezen van de openingspost eigenlijk ook meteen aan denken. Chemtrails en alle bijbehorende mindwash samenzweringstheorien horen hier in ieder geval niet thuis.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures