Wat gebeurt er met alle info die geplaatst wordt?

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 976

Wat gebeurt er met alle info die geplaatst wordt?

Ik heb laatst zelf bij het politiekforum een topic geplaatst over privacy waar helaas een slotje opkomt. Mijn aanleiding was de vraag die in de politiek speelde hoe met misbruik van privacy op het internet wordt omgegaan. Hoe kijkt WSF hierna en was is haar beleid eigenlijk. Misschien moet dit onder een ander forum ingedeeld worden. Het lijkt me interessant een discussie te hebben over dit soort grenzen van het internet.

Berichten: 8.614

Re: Wat gebeurt er met alle info die geplaatst wordt?

Ter informatie: theoriegeladen bedoelt hoogstwaarschijnlijk deze topic.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Wat gebeurt er met alle info die geplaatst wordt?

Het is me niet helemaal duidelijk wat je vraag is. Wil je weten wat het privacybeleid van WSF is of wil je uitleg over het gesloten topic?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 976

Re: Wat gebeurt er met alle info die geplaatst wordt?

Ik voel me zeg maar een beetje benadeeld. Ik vraag mij inderdaad af hoe WSF omgaat met deze enorme berg informatie. Iedereen maakt fouten en vandaag kreeg ik daar een waarschuwing voor. In het daglicht dat ik net zelf kritiek heb geuit over het handelen van een moderator, heb ik er nu vragen over.

Het zijn dus verschillende dingen die ik mij afvraag. Ik meende dat het feedback forum daarvoor de juiste plek is.

De vragen die ik heb zijn dus:

1 Wat is het privacybeleid van WSF; hoe gaat zij om met deze informatie. Wat zijn de rechten van posters.

2 Waarom heb ik een slotje gekregen op mijn post over privacy? Zoals ik het nu begrijp omdat iemand anders er niet serieus op ingaat.

3 Waarom krijg ik een waarschuwing van 20% omdat ik twee off-topic reacties achter elkaar heb geplaatst, terwijl zij wel degelijk on-topic waren bedoeld. De eerste drukte mijn vreugde uit, de tweede een uitspraak om over na te denken. Echt erg vind ik het niet. Ik ben redelijk en begrijp het ingenomen standpunt. Maar mijn vraagtekens heb ik er wel bij.

4 Waarom wist Ypsilon een post van mij, terwijl ik fel uithaal naar zijn eigen felle, contradictorische reactie? Ik ben niet kwetsend of onredelijk geweest mi.

Eventueel wil ik dit ook per pb uitwisselen. Maakt mij niet uit, maar tot dusver heb ik nog niet een reactie gehad op een pb. Laten we het in ieder geval gezellig houden op deze kerstavond ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Wat gebeurt er met alle info die geplaatst wordt?

4 Waarom wist Ypsilon een post van mij, terwijl ik fel uithaal naar zijn eigen felle, contradictorische reactie? Ik ben niet kwetsend of onredelijk geweest mi.
De post droeg inhoudelijk weinig bij tot de discussie. Je krijgt hierop een reactie per pb. Zoals steeds gebeurt dit echter in samenspraak met het team, dus kan dit eventjes duren.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Wat gebeurt er met alle info die geplaatst wordt?

1 Wat is het privacybeleid van WSF; hoe gaat zij om met deze informatie. Wat zijn de rechten van posters.
Uit onze disclaimer:
Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende of seksueel georiënteerde berichten plaatst. Verder dien je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels. Als je je niet houdt aan deze voorwaarden of de aanwijzingen van het beheer niet volgt, kan je meteen en permanent verbannen worden en zal eventueel je serviceprovider op de hoogte worden gesteld van je gedrag. Het IP-adres van je computer wordt bij ieder bericht opgeslagen om het beheer van de site te vereenvoudigen.

Verder bewaart het systeem cookies op jouw computer. Deze cookies bevatten geen van de gebruikersinformatie die in het profiel opgegeven wordt. Je stemt ermee in dat bovenstaande gegevens bijgehouden worden. Deze informatie zal niet bekend worden gemaakt aan derden zonder jouw toestemming. Het e-mailadres dat je opgeeft wordt alleen gebruikt voor het bevestigen van je account en wachtwoord en voor het verzenden van een nieuw wachtwoord als je je wachtwoord vergeet en voor incidentele communicatie. Het beheer van de site is niet aansprakelijk voor hackpogingen die het gevolg zijn van het eventueel bekend worden van deze informatie.
Beantwoord dat je vraag?
2 Waarom heb ik een slotje gekregen op mijn post over privacy? Zoals ik het nu begrijp omdat iemand anders er niet serieus op ingaat.
Het topic is gesloten omdat het veel "losse flodders" bevat, er is niet echt één aanwijsbare stelling, vraag, etc. die voor een degelijke discussie wel noodzakelijk is. Je stelt een hoop losse vragen, weliswaar allemaal gerelateerd aan privacy, maar je stelt niet één centrale vraag. In eerste instantie liet ik het nog open, hopend op een reactie waar wel een goede discussie uit voort zou komen. De kick van twee dagen later heb ik zelfs nog even door de vingers gezien, met dezelfde gedachte. Toen daar echter ook nog een niet-serieuze reactie op kwam, leek het me beter de discussie te sluiten.

Zoals gezegd, ik denk dat de discussie in ethiek thuishoort en daar best gevoerd mag worden. Je moet dan echter wel met een betere topicstart komen, waar mensen op kunnen inhaken. Geef aan wat jij denkt, wat de meest gehoorde bezwaren zijn, waarom het eventueel anders zou moeten, etc. Onderbouw met het argumenten en geef een opening tot discussie.
3 Waarom krijg ik een waarschuwing van 20% omdat ik twee off-topic reacties achter elkaar heb geplaatst, terwijl zij wel degelijk on-topic waren bedoeld. De eerste drukte mijn vreugde uit, de tweede een uitspraak om over na te denken. Echt erg vind ik het niet. Ik ben redelijk en begrijp het ingenomen standpunt. Maar mijn vraagtekens heb ik er wel bij.
Zie daarvoor
4 Waarom wist Ypsilon een post van mij, terwijl ik fel uithaal naar zijn eigen felle, contradictorische reactie? Ik ben niet kwetsend of onredelijk geweest mi.
En daarvoor is zogezegd een PB in de maak.

Zo je vragen een beetje beantwoord? ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 976

Re: Wat gebeurt er met alle info die geplaatst wordt?

Ja dank u.

Lets put the music back on.

Reageer