Springen naar inhoud

meer Nederlanders bekeren tot islam....

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

• Gast

Geplaatst op 14 maart 2005 - 14:41

Rotterdam: Steeds meer nederlanders bekeren zicht tot de islam. Moslimorganistatie's in ons land schatten dat per jaar enkele honderden autochtonen de geloofsgetuigenis afleggen.
Zowel mannen als vrouwen raken in de ban van de religie, zegt a Quyyoum van het Moslim Informatie Centraal Nederland. Alleen bij ons al zijn het afgelopen jaar 150 mensen bekeerd. meer dan ooit. ik denk dat daar naast elk jaar tenminste 100 mensen bij moskeeen of thuis de geloofsgetuigenis afleggen.
Om moslim te worden moet je in het bijzijn van een imam of een schriftgeleerde in het arabisch verklaren dat er maar een god is
( ALLAH ) en dat mohammed zijn profeet dienaar is. Er moeten twee mannelijke moslimgetuigenbij aanwezig zijn.omat rregistratie ontbtreekt is onbekende hoeveel Nederlanders moslim worden.
Derwisj A. Maddoe van de Nederlandse Moslim raad denkt dat er inmiddels 20.000 a 30.000 bekeerden zijn.. De meeste mensen zijn getrouwd met een mmoslim, neme het geloof uiteindelijk aan.
Ceylan Weber van vereniging van nnederlandse moslim vrouwen Al Nisa:... bij ons zit het vol met Nederlandse vrouwen die heel bewust kiezen voor de islam. Ze doen het niet voorhun man maar voor zichxzelf. Het gaat om tientallen per jaar.
De trend hangt samen met het toegenomen aantal gemengde huwlijken. Nederlanders die een islamitische partner hebben raken geinteresser in de relegie.
Weber:. De islam voorzie blijkbaar de behoefte aan een godsdienst die heel concreet is en waar in ethische waarden als rechtvaardigheid, vredelievenheid en sociale betrokkenheid duidelijk worden omschreven.
Quyyoem denkt dat ook de aanslagen van 11 september mensen aan het denken hebben gezet. Nederlanders zijn nieuwschierig geworden naar de islam. Vaak komen ze bij mij omdat ze willen weten of dit geloof echt zo slecht is. Als ze zich erin verdiepen, raken ze eraan verknocht. Nederlanders die zich bekeren zijn fanatieker dan de geboren moslims zegt hij. ze hebben vaak meer kennis van de koran dan de geboren islamiet................End

:shock: ;) :?: :?: :?: ;) ;) :oops:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2005 - 14:48

En dus? Heb je nog een reden om dit te posten? Of wilde je ons alleen laten delen in je blijdschap?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

• Gast

Geplaatst op 14 maart 2005 - 14:51

Ik wil alleen mensen als jou duidelijk maken, dat er niet alleen maar negatief over de islam, moet worden gesproken,,
als je deze onderwerp wilt sluiten schijt.........
En ja ik ben blij en wil dat mensen oo zien dat er veel nederlandse christen moslim worden...maar ja als je er niet tegen kunt kun je het onderwrep gerust alsluiten :shock: :?: ;) :oops: :?: :?:

• Gast

Geplaatst op 14 maart 2005 - 14:54

hahahahahha,,, het is toch een democratiese land, ik mag toch ook mijn verhaal vertellen..oh oh ben een alochton, dus mag ik niet he? dacht ik al....maar ja ben happy blij.. :shock: :?: ;) :oops: :?:

Cassanne

Cassanne

• >1k berichten
  • 1349 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2005 - 14:56

Ik spreek helemaal nooit negatief over de Islam. (Overigens wel over monotheisme in het algemeen, maar dat is een heel andere discussie.) De enige reden dat wij dit topic zouden sluiten is wanneer jij woorden als 'schijt' in de mond gaat nemen...
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2005 - 15:31

Ik vindt het pas opzienbarend als de islam meer dan 10% van het totale geloof van Nederland is.

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2005 - 15:39

Ik vindt het pas opzienbarend als de islam meer dan 10% van het totale geloof van Nederland is.

Dat zal wel nooit bereikt worden in dit groeitempo. :wink:

En verder: als je je tot de Islam voelt aangetrokken dan sluit je je toch gewoon aan. Ieder zijn meug...

Hallo1979

Hallo1979

• >1k berichten
  • 1172 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2005 - 15:45

waarom moet iedereen gelijk barsten??? Je kunt die mededeling toch ook gewoon doen zonder te beledigen. Jij begint met negatief doen en jij begint over wat een allochtoon al dan niet mag op dit forum. ALLE vooroordelen zijn slecht!
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent
the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2005 - 16:07

of topic:
zolang je het woord 'schijt' in je mond neemt is lang niet zo erg als dat je schijt in je mond neemt.

on-topic:
verder snap ik je vijandige reactie niet. iedereen kan stikken? Ik zit zelf op m'n plek in het RK. Als iemand de Islam beter bij zichzelf vind passen, dan laat ik mezelf niet de persoon zijn die dit tegen zou houden.

om met de woorden van discovery te spreken: 'Verscheidenheid aan culturen; een kostbaar goed'. ( op zich zou dit ook wel een goede signature zijn)
"Meep meep meep." Beaker

woodstock

woodstock

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2005 - 16:15

Dat zal wel nooit bereikt worden in dit groeitempo. :wink:

Als ze alle ander gelovigen en atheïsten omzeep helpen wel.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.
(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2005 - 16:23

En waarom zouden ze iedereen gaan vermoorden?
"Meep meep meep." Beaker

woodstock

woodstock

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2005 - 16:26

Na V.Gogh en die dreigementen, ...................

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2005 - 16:28

Er is precies één Nederlander door één gek op kennelijk religieuze gronden vermoord en op basis daarvan zouden de overige miljoenen volgen?

Ook binnen de Islam is moord niet toegestaan en ook binnen de Islam komt het voor.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2005 - 16:30

Mensen zijn mensen, er zijn mensen die andere mensen vermoorden, die verkrachten, die oorlogen voeren etc. echter dit is niet beperkt tot een geloof. In elk geloof heb je wel een paar rotte appels
"Meep meep meep." Beaker

woodstock

woodstock

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2005 - 17:23

Ja het is ook een beetje flauw van me, excusses.

Wat me wel opvalt is bv. dat bij de topic http://www.wetenscha...?showtopic=7697 een
onderoon zit die je ook in bv. wat MSN communities ziet/zag.
(als voorbeelden)
http://groups.msn.com/Islamonderwijs
http://groups.msn.co...atsteKruistocht

(zag, omdat er velen alweer verwijdert zijn.)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures