Molecuulmodel vs atoommodel

Moderator: ArcherBarry

Gebruikersavatar
Berichten: 77

Molecuulmodel vs atoommodel

Hallo iedereen!

Ik ben studente lerarenopleiding.

In mijn les moet ik kunnen verklaren wat het verschil is tussen het molecuulmodel en het atoommodel.

Helaas weet ik het antwoord er zelf niet op. Ik ken ze wel beide, maar ik kan het verschil niet zo snle aanduiden.

Kan iemand me misschien hierbij helpen?

bedankt !
Te weten wat men weet en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.272

Re: Molecuulmodel vs atoommodel

Ik weet met deze vraag, zo gesteld, eigenlijk ook zo gauw geen raad. Wat is het verschil tussen een cel en een plant?

Vooral ook omdat je het hebt over "het" molecuulmodel en "het" atoommodel.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Molecuulmodel vs atoommodel

Welk atoommodel wil je juist vergelijken:
  • Bohr
  • Rutherford
  • Sommerfeld
  • Schrödinger
  • ...


Kan je misschien een voorbeeld van een molecuulmodel geven (wat bedoel je daar juist mee). Persoonlijk ken ik geen molecuulmodel maar waarschijlijk is het gewoon de naam die ik nog nooit ben tegengekomen. Google kent ook niet echt veel molecuulmodellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 77

Re: Molecuulmodel vs atoommodel

Hai

alvast bedankt voor jullie snelle inzet voor het beantwoorden van mijn vraag !!!

ik zal even proberen duidelijker mijn ding proberen uit te leggen

MOLECUULMODEL

vb: H2O => H2 + O2

dan heb ik als tekeningetje daaronder

één bol => 2 bolletjes + 1 bolletje

ATOOMMODEL

dezelfde reactie met als tekening daaronder

2 keer één O-atoom met 2 H-atomen aanvast geplakt (zie link) => 4 H-atoompjes (4 bolletjes dus) + 2 O-atomen (2 bolletjes)

http://www.kta1-hasselt.be/content/project...tures/water.jpg

beetje duidelijke?