moslima geworden

Moderator: Rhiannon

Gesloten

moslima geworden

estherHoi!

Als bekeerde moslima wil ik ook even mijn zegje doen. Ik was vroeger net zoals jullie. Ik haatte alles en ieder die anders was dan mij: blank, blond en blauwe ogen. Ik zie nu in dat ik dom blind en stom was. Ik haatte moslims ik vond ze smerig en achterlijk. Je bent toch gek als je een hoofddoek gaat dragen. Ik kan nu gelukkig zeggen dat Allah swt mij tijdig heeft doen in laten zien dat de Islam de ware religie is. Ik draag nu de hidjaab (de hoofddoek) en daar ben ik trots op. En weten jullie wat het mooiste is: ik ben moslima geworden uit mezelf dus GEEN buitenlands vriendje. Maar ik zal uitleggen waarom ik nu geen hekel heb aan mensen uit een andere cultuur. Ik ben door een groep white power gasten, zogenaamd mijn broeders, zwaar mishandeld. (geestelijk, lichamelijk en seksueel) Ja mijn witte broeders!!! En weet je wie mij steunden, een groep buitenlanders. Zij hebben mij geholpen. En ik weet wat jullie denken. Goed dat die moslim **** is gepakt! En eerlijk gezegd ben ik daar blij om. Mijn ogen zijn open gegaan. Ik heb nu echte broeders en zusters. Mijn broeders en zusters in de Islam. Zij houden onvoorwaardelijk van mij en ik van hen. Ik hoop dat jullie ogen ook open gaan. Ik hoop dat Allah swt jullie op tijd laat inzien dat de Islam de ware religie is. Toon berouw en misschien mag ik InshaAllah jullie binnenkort als mijn broeder of zuster in de Islam gaan beschouwen.

Een blijde, trotse, Nederlandse moslima,

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: moslima geworden

... Ik was vroeger net zoals jullie. Ik haatte alles en ieder die anders was dan mij: blank, blond en blauwe ogen. ...
Ik haat helemaal niet iedereen, lekker gegeneraliseerd.

Die blanke broeders waar je het over hebt, dat was ik ook niet.

Ik ben blij dat je gelukkig bent, iedereen moet doen wat hij/zij wil.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: moslima geworden

Ik ben blij dat je het geloof hebt gevonden dat bij je past, maar is het niet een beetje generaliserend om er vanuit te gaan dat ik of iemand anders denkt dat er iets mis is met de islam.

Er zijn mensen in nederland die inderdaad zo denken en zelf ook generaliseren, maar bega zelf die fout toch niet. Iedereen is anders en denkt anders en er vanuit gaan dat iedereen tegen je is die niet moslim is...
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: moslima geworden

@ Moslima

Ik denk dat het goed voor jou is dat je bekeerd bent, mogelijk dat je nu niet meer iedereen haat die anders is, maar de woorden van De profeet op dit punt in de praktijk brengt.

Denk echter niet dat slechte dingen bij één ras of geloof horen, ik garandeer je dat er ook slechte moslims zijn (althans, mensen die beweren moslim te zijn, maar in feite belangrijke woorden van De Profeet negeren).

Als moderator zou ik je ook willen vragen niet steeds je naam te veranderen, een vorige keer heette je islam, Henk of "Zo is het maar.Barst maar", nu Moslima geworden, mensen zouden eens kunnen denken dat je elke keer wat verzint, inplaats van dat je de waarheid spreekt zoals ik van een moslim verwacht. Wel blij dat je nu eens een bericht post zonder dat gescheld op mensen op dit forum die kennelijk een andere mening hebben dan jij.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: moslima geworden

moslima geworden schreef:estherHoi!

Als bekeerde moslima wil ik ook even mijn zegje doen. Ik was vroeger net zoals jullie. Ik haatte alles en ieder die anders was dan mij: blank, blond en blauwe ogen. Ik zie nu in dat ik dom blind en stom was. Ik haatte moslims ik vond ze smerig en achterlijk.
Wie is "jullie"? Ik kan me namelijk totáál niet vinden in wat je hier omschrijft, en ik mag aannemen dat dit voor meer mensen niet geldt.

Niet iedereen koestert een haat tegen alles en iedereen die anders is hoor!
Maar ik zal uitleggen waarom ik nu geen hekel heb aan mensen uit een andere cultuur.
Dat heb ik ook niet, da's gewoon een kwestie van gezond verstand en medeleven. Daarvoor hoef je je niet te bekeren tot een bepaalde religie.
Ik ben door een groep white power gasten, zogenaamd mijn broeders, zwaar mishandeld. (geestelijk, lichamelijk en seksueel) Ja mijn witte broeders!!! En weet je wie mij steunden, een groep buitenlanders. Zij hebben mij geholpen. En ik weet wat jullie denken. Goed dat die moslim **** is gepakt! En eerlijk gezegd ben ik daar blij om. Mijn ogen zijn open gegaan. Ik heb nu echte broeders en zusters. Mijn broeders en zusters in de Islam. Zij houden onvoorwaardelijk van mij en ik van hen. Ik hoop dat jullie ogen ook open gaan. Ik hoop dat Allah swt jullie op tijd laat inzien dat de Islam de ware religie is. Toon berouw en misschien mag ik InshaAllah jullie binnenkort als mijn broeder of zuster in de Islam gaan beschouwen.
Ik heb de indruk dat je vroeger, en nu nog steeds (vanuit een ander perspectief) wel heel erg in "wij-zij" termen dacht / denkt.

Noemde jij dat soort white power gasten vroeger "je witte broeders"?

Nu je je tot de islam hebt bekeerd, noem je mij niet meer "je broeder", tenzij ik me ook tot de islam bekeer?

En als ik dat zou doen, waarvoor zou ik precies "berouw" moeten tonen?

In elke groep, religie of cultuur heb je goede en slechte mensen. Die white power gasten die jou dat hebben aangedaan waren duidelijk een stelletje nare hufters, maar zulk uitschot heb je onder moslims net zo goed.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: moslima geworden

@ moslima:

Dat vind ik nogal een beledeging, ik zit niet bij een WP-cluppie of zo. Verder heb ik niets tegen Moslims, Joden, Bhoedisten, Sikh's en ga zo nog maar even door.

Zelf ben ik RK. Het aloude spreekwoord: 'wat gij niet wilt dat u geschied doet dat ook een anders niet' vind ik wat dat betreft toch goed van toepassing. Ik probeer naar dit motto te leven.

Heel fijn voor jou dat je het juiste geloof hebt gevonden. Maar ga niet zeggen dat alle blanken WP idioten zijn. Je hoort mij toch ook niet zeggen dat alle Marrokanen winkeldieven zijn? Natuurlijk zijn er WP idioten. Met die mensen wil ik niets te maken hebben.

Een multiculturele samenleving is een samenleving waar verschillende culturen met elkaar leven en niet naast elkaar. Net zogoed dat allochtonen zich aan moeten passen aan Nederland, moet nederland zich aanpassen aan de allochtonen.

Nederland is wat mij betrefttoch redelijk multicultureel. In ieder geval in mijn omgeving. Het hele koningshuis wordt technisch gezien als allochtoon geteld. Amalia is 1/2 argentijns, 3/8 duits en 1/8 nederlands (als ik het goed heb. Het is iig zoiets)

Dit probleem heeft eerder te maken met sociaal millieu dan met iets anders.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: moslima geworden

er is trouwens al een bekeringsonderwerp daar verder!
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gesloten