Antropometrie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 6

Antropometrie

hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar methodes om het correct opmeten van schedels en skeletten. Mijn zoektocht blijft tot nu toe tevergeefs. Kan iemand van jullie mij verder helpen?

alvast bedankt!

rubn

Berichten: 8.614

Re: Antropometrie

Neem onze handleiding Google eens door, dan vind je misschien vaker wat je zoekt.

Verengelsen (anthropometry) doet vaak wonderen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Anthropometry

http://www.access-board.gov/research&t...etry/anthro.htm

Neem om te beginnen deze links al eens door, die zetten je wel op weg.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 6

Re: Antropometrie

hoi

Ik ben nog steeds niet veel verder gekomen. Misschien moet ik iets specifieker zijn, ik ben op zoek naar methodes om schedels/skeletten op te meten, dus concreet, hoe je die opmeet, met schuifpasser? weet ik veel...

Kan bijna niet geloven dat hiervoor geen richtlijnen bestaan.

groeten

rubn

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Antropometrie

Een lintmeter?
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 6

Re: Antropometrie

Een lintmeter?
thih, het is precies geen dino die ik wil opmeten hoor.

wss moet ik nog duidelijker mijn probleem uitleggen:

stel, je het een bot van een poot van een zoogdier, (laten we een voorpoot nemen) zo'n bot heeft aan beide kanten een soort knobbel( kogelgewricht?) dit is nooit egaal rond, zodat je dit eigenlijk een beetje kunt draaien en doen en telkens een andere afmeting bekomen, of bv voor de diameter, wat neem je dan? het middenstuk (die een flink stuk dunner is) of zo'n 'knobbel' (die dan weer heel wat dikker is)

hoop dat mijn probleem nu duidelijker is?

groeten

rubn

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Antropometrie

Tja daar bestaan natuurlijk verschillende methoden voor. je kan bijvoorbeeld altijd een passer gebruiken, en dan de grootte van de diameter op een meetlat bekijken. Dat vind ik een heel betrouwbare methode. Richtlijnen zul je hier niet vinden, aangezien dit een hobby voor de liefhebber is. Of je de knieschijf meerekent of niet, hangt af van wat je bestudeerd. Voor de botdikte, neem je natuurlijk gewoon de pijp.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 6

Re: Antropometrie

Tja daar bestaan natuurlijk verschillende methoden voor. je kan bijvoorbeeld altijd een passer gebruiken, en dan de grootte van de diameter op een meetlat bekijken. Dat vind ik een heel betrouwbare methode.
zoek eens schuifpasser op met onze vriend google...

ik was hier niet specifiek op zoek naar richtlijnen, eerder naar mensen die mij verder op weg kunnen helpen (eigen kennis, site's, boeken...)

Reageer