Springen naar inhoud

Techniek en natuur

• Log in om te kunnen reageren

blauwe

blauwe

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 december 2007 - 18:58

Hallo,

Ik zat de laatste tijd zo wat na te denken wat wetenschappers tot nu al in de 21 ste bereikt hebben op vlak van techniek. Heel veel toestellen hebben een laag rendement (in vergelijking met wat we in de natuur vinden) en veel ervan bestaan gewoon uit metaal.
Zou het niet verstandiger zijn om biologen/bio-ingenieurs etc. te betrekken bij het ontwerpen van transportmiddelen ?
Waarschijnlijk gebeurt dit wel eens, maar hey, wat dacht je van bacterien die een belangrijk rol spelen onder de motorkap van je wagen ? Er zijn toch miljoenen soorten bacterien , misschien zitten er wel tussen die we goed kunnen controleren en nuttig kunnen gebruiken voor energie-opwekking of andere technologische toestanden.
Zoals jullie wel weten zou dit de tak van Biomimetica (of bionica) moeten zijn, maar daar horen we niet zoveel van. Ik kan begrijpen dat dit zeer moeilijk moet zijn, maar ik geloof er zeker in dat het uberhaupt mogelijk moet zijn om met moeder natuur hand in hand te werken.

mvg, Blauwe

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures