Springen naar inhoud

TeXnicCenter

• Log in om te kunnen reageren

jan_alleman

jan_alleman

• >250 berichten
  • 394 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 december 2007 - 18:42

weet iemand een linkje ofzo waar ze kort en bondig laten hoe je met technixcenter werkt, vb iets intypen en dan een pdf file vn maken ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 december 2007 - 18:59

Op de website van TeXnicCenter vind je ook help-files.
Heb je MiKTeX geďnstalleerd? Dit heb je nodig om LaTeX-files te compileren en naar pdf te schrijven.

Ik heb je berichtje afgesplitst en naar informatica verplaatst.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

jan_alleman

jan_alleman

• >250 berichten
  • 394 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 december 2007 - 19:24

bedankt

miktex heb ik al.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 december 2007 - 20:13

Oké. Eventueel haal je een standaard LaTeX-document van internet, voor de juiste header enzo.

jan_alleman

jan_alleman

• >250 berichten
  • 394 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 januari 2008 - 00:36

Ik heb een probleem met Technixcenter, telkens als ik het open moet ik iets doen met een configuration wizard. ik moet dan het pad geven waar de directories zitten van Tex-distribution. Ik heb al C:\Program Files\MiKTeX 2.7

en C:\Program Files\TeXnicCenter geprobeerd, maar lukt niet. Weet iemand waar ik snel het juiste pad vind ?

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 januari 2008 - 21:12

bij mij is dit D:\MiKTeX 2.7\miktex\bin

EDIT: Je zet beide programma's best in een map met een pad zonder spatie, dit kan problemen met latex vermijden

Veranderd door jhnbk, 01 januari 2008 - 21:12

Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 januari 2008 - 21:31

Ik heb een probleem met Technixcenter, telkens als ik het open moet ik iets doen met een configuration wizard. ik moet dan het pad geven waar de directories zitten van Tex-distribution. Ik heb al C:\Program Files\MiKTeX 2.7

en C:\Program Files\TeXnicCenter geprobeerd, maar lukt niet. Weet iemand waar ik snel het juiste pad vind ?

Je moet even opzoeken waar je MiKTeX geďnstalleerd hebt (eventueel door de zoekfunctie van windows te gebruiken of door in de lijst met programma's via het startmenu te kijken); dan is het (zoals bij jhnbk) de bin-map die je nodig hebt (\miktex\bin).

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures