Heftruck hefmast profiel

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 10

Heftruck hefmast profiel

Hallo forummers,

om nu eens wat sterkteleer in de praktijk te brengen wilde ik eens de geleiding van een heftruck door rekenen. Dit leek mij een gemakkelijk voorbeeld aangezien ik hier de maximale belastingen uit de grafiek van de leverancier kan halen en zo mijn werk kan controleren. Echter klopt er niet veel van, rekening houdende met veiligheidsfactoren zit ik nog zeker een factor 1000 van het benodigde antwoord af. bijgevoegd mijn ingescande uitwerking. het statische moment heb ik uit een catalogus voor geleidingsprofielen gehaald, u-profiel, welke dezelfde afmeting had. nu begrijp ik dat ik met een andere metaalsoort van doen kan hebben maar dat kan de grove afwijking in mijn berekeningen niet verklaren.

Ik hoop dat jullie er even naar kunnen kijken en misschiens iets zal opvallen oid.

mvg Sjors
Bijlagen
heftruck2.JPG
heftruck2.JPG (42.94 KiB) 638 keer bekeken

Berichten: 4.502

Re: Heftruck hefmast profiel

Maak de schets wat duidelijker,zodat ik kan zien waar de krachten in de getekende cirkels worden overgebracht.

Is het soms een staalconstructie met een hor.en vert.deel en gelaste hoek,die die wordt bevestigd met twee bouten op het U-profiel?

Als dat zo is,dan is de oplossing niet zo moeilijk!

Reageer