Windbelasting

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Windbelasting

Ik moet de windbelasting weten of berekenen van twee muren die ik zelf heb getekend.

De ene muur is gotisch en de andere muur Romaans, en ze lijken op kerkmuren.

Nu het probleem, voor ik kan verdergaan met al mijn berekeningen zou ik de windbelasting op heel mijn muur moeten kennen. ik heb heel het internet al afgezocht naar de beste manier om dit te berekenen of naar eenieder ding dat mij kan helpen.

Zelfs boeken geraadpleegd, maar ik snap er bijna niets van.

Het is voor mijn GIP en ik heb eigenlijk nog nooit zoiets geleerd, dus is het best moeilijk om eraan uit te graken.

Kan iemand mij hiermee helpen?

of het allesinds uitleggen?

Berichten: 8.614

Re: Windbelasting

Hier kan je zeer uitgebreide informatie vinden over windbelasting. Alle theorie wordt er uitgelegd en er zijn zelfs drie uitgewerkte voorbeeldopgaven aanwezig. Hopelijk kan je er iets mee doen.

PS: Windbelasting op constructies wordt in Nederland berekend met de NEN 6702. Misschien kan je die eens opzoeken.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 3

Re: Windbelasting

Klintersaas schreef:Hier kan je zeer uitgebreide informatie vinden over windbelasting. Alle theorie wordt er uitgelegd en er zijn zelfs drie uitgewerkte voorbeeldopgaven aanwezig. Hopelijk kan je er iets mee doen.

PS: Windbelasting op constructies wordt in Nederland berekend met de NEN 6702. Misschien kan je die eens opzoeken.
Dankje, daar ben ik nu net aan het lezen. Ik snap er wel niet alles, maar ik zal proberen. Dat van die NEN6702 wist ik ook al, maar daar is niets van te vinden op internet.

Maar alvast bedankt .

x

Reageer