Verbrandingsproduct

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 36

Verbrandingsproduct

Afbeelding

hallo, ik probeer hypothetische balonnen onder water op te pompen dmv een verbranding of explosie. dit om energie op te wekken (Hopelijk :D ) helaas heb ik alleen mavo gedaan dus weet ik niet echt wat de mogelijkheden zijn

laat ik nou een perfect mengsel van 1 liter alcohol en x liter lucht hebben. kan iemand mij dan vertellen hoeveel liter gas ik meer overhoud als ik dit verbrand?

ik zou misschien nog wel zoon reactieformule kunnen maken, maar ik weet nooit hoeveel moleculen O2 der in een liter lucht zitten

er moet natuurlijk wel druk op kunnen bouwen dus mijn volgende vraag is ofdat zon alcohol/lucht mengsel onder hele hoge druk ook reageert? (hoe hoger deze druk hoe dieper de balonnen gevuld kunnen worden)

en dan is het natuurlijk ook belangrijk dat het gas een hoge druk 'aankan' en dus niet te veel condenseerd bij het afkoelen wat kun je daarvan verwachten?

zijn er naast alcohol misschien nog andere milieuvriendelijke brandstoffen met een hoger 'rendement' die dus meer gas vormen? onder hogere druk verbranden en minder condenseren (liefst alle drie)

En ik wil natuurlijk ook weten of jullie mijn 'theorie' onderuit kunnen halen, (vroeg of laat)

mechanisch gezien is er veel mogelijk. het idee is om een brandstof/luchtmensel in een gesloten ruimte te laten ontbranden en de druk direct in de ballon af te laten.

het oorspronkelijke idee was iets met een LE (low explosive) zodat het heel diep onder water gas kan produceren. zijn die er wel milieuvriendelijk? en een beetje goedkoop? (uiteindelijk als je een groot genoeg drukvat hebt kun je ook met high explosives aan de gang)

ik denk dat de rendementen met explosieven heel hoog liggen omdat het verlies van energie laag is, en omdat je misschien wel heel diep kunt gaan. men zegt dat er in hoge explosieven relatief weinig energie zit maar wordt daarbij ook de 'verijking' van de atmosfeer meegerekend of is dat alleen thermische energie? ik vraag me alleen af wat er met het drijfvermogen gebeurdt diep onder water?

hopelijk is het geen dom idee zodat ik 'afga' op dit forum ;)

p.s. mooi model he :D

Reageer