branen

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 19

branen

Ik heb even een vraagje over de snaartheorie:

wat voor rol spelen branen in de snaartheorie en wat zijn het precies?

alvast bedankt!

Berichten: 270

Re: branen

Ik dacht dat ik mij kon herinneren recent een documentaire gezien te hebben over de braantheorie. Je moest je het hele universum zoals dat nu bekend is voorstellen als een braan ( vel ). Om een analogie te verzinnen: zie het als het universum afgebeeld op een a4tje papier. Dat a4tje is dan het braan. De theorie is dat er meerdere branen kunnen bestaat en dus meerdere universums. Deze zouden kunnen botsen en daardoor bij de botsing op dat braan een soort van Big-bang explosie ontstaat. Deze gebeurtenissen zouden heel frequent kunnen zijn zodat wat we nu denken, de Big Bang helemaal niet zo speciaal zou zijn geweest als het denkt en dat het 1 uit een serie van is geweest.

Ik weet het echter niet zeker, nu toets netwerken maken :shock:

Berichten: 19

Re: branen

het is toch een onderdeel van de snaartheorie?

Berichten: 270

Re: branen

Ja

Berichten: 30

Re: branen

een braan bestaat uit meerdere snaren, dacht ik

de snaren zijn 1d en samen kunnen ze een braan vormen.

dezen kunnen dan ook torussen of zo vormen (lijken op donuts)

In de scientific american (special edition, einstein exacte datum weet ik niet meer) stond er een heel artikel over snaar theorie.

Het ging over het snaren landschap, die heel hobbelig was en wij zitten nu in een dal, een soort stabiel stukje zeg maar. Maar daar kunnen we ook weer uitschieten waar door het universum verandert. zo iets dacht ik gelezen te hebben.
licht is flauw hoe harder jij gaat hoe harder licht gaat

Reageer