Een vraagje over bungeejumpen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Een vraagje over bungeejumpen

Heey allemaal.

Ik zit met een vraag,

Kun je de snelheid van het Bungee-jumpen afremmen door een langere koord te gebruiken??

Ik denk zelf van NIET. Maar ik weet niet hoe ik mijn antwoord kan onderbouwen, als het antwoord klopt tenminste :D

Weet iemand deze vraag te onderbouwen??!??

Alvast bedankt!

xSalima

Berichten: 8.614

Re: Een vraagje over bungeejumpen

Ik meen inderdaad dat dit niet het geval is. Wikipedia zegt het volgende:
The cord should be substantially shorter than the height of the jumping platform to allow it room to stretch. When the cord reaches its natural length the jumper either starts to slow down or keeps accelerating depending upon the speed of descent. One may not even start to slow until the cord has been stretched a significant amount, because the cord's resistance to distortion is zero at the natural length, and increases only gradually after, taking some time to even equal the jumper's weight. See also Potential energy for a discussion of the spring constant and the force required to distort bungee cords and other spring-like objects.
Hoe langer het touw is, hoe langer het duurt voor de oorspronkelijke lengte bereikt is, hoe langer de bungeejumper valt en dus versnelt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Een vraagje over bungeejumpen

Kan je denk ik berekenen door F=ma+mg?
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 2

Re: Een vraagje over bungeejumpen

Klintersaas schreef:Ik meen inderdaad dat dit niet het geval is. Wikipedia zegt het volgende:

Hoe langer het touw is, hoe langer het duurt voor de oorspronkelijke lengte bereikt is, hoe langer de bungeejumper valt en dus versnelt.
Bumping: het plaatsen van een inhoudloze post met als bedoeling een topic weer onder de aandacht te krijgen;

Ik wilde gewoon een vraag stellen, wist niet dat er al een topic over dit ondewerp was. en Inhoudsloos is het naar mijn mening ook niet.

Vriendelijk Bedankt

salima.

Reageer