(politiek) Ayaan Hirsi Ali

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 1.286

(politiek) Ayaan Hirsi Ali

Ik heb diepe bewondering voor Ayaan Hirsi Ali (1969). Door haar bewuste betrokkenheid voor onderdrukte moslim-vrouwen, tegen vrouwen-besnijdenis, haar script voor Submission I en II, haar vastberadenheid om de positie van vrouwen te verbeteren. Haar mening omtrent de islam, zeker de facetten uit de koran heeft bij moslims kwaad bloed gezet: waarom? De waarheid mag niet aan het licht komen. Ayaan doet dat wel, omdat de leugen niet mag blijven regeren. Haar samenwerking bij de regie van submission I met Theo van Gogh was de druppel die de emmer deed overlopen. Op 2-11-2004 werd Theo van Gogh door een moslim vermoord met een schriftelijke verwijzing naar Ayaan. Nu mag Ayaan Submission II maken, men is bevreesd voor godslasterlijke elementen in deze film. Godslasterlijk? Jazeker als god bestaat! Maar goed dat is hier niet ter sprake. Ik ben voor steun voor haar streven voor de verbetering van de vrouw.

Op de volgende adressen vindt u meer info over Ayaan Hirsi Ali.

http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2005/3/...akhirsiali.html inzake submission II

http://www.tweedekamer.nl/leden_commissies...merdet7798.html inzake personalia Ayaan Hirsi Ali

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali vindt u haar levensloop.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

Ik vindt het inderdaad ook prachtig wat ze doet, zulke mensen hebben ze hier in Amerika nodig, nergens anders in de wereld is de politiek zo saai als hier.

Al heb ik de films van Van Gogh, (of Hirsi Ali) niet gezien. Wil ik wel het enige zeggen over Theo van Gogh zijn columns, die vondt ik namelijk (voordat hij de dood vond) veelste ver gaan. Ze waren erg beledigend van karakter en zette op tot moslim haat.

Ga nou niet zeggen: "Oh dus jij vindt dat iedereen die een mening heeft maar neer moet worden gestoken." ofzo, want dat is erg kortzichtig.

Een column is bedoelt om mensen een ander licht te laten zien, om ze aan het denken te zetten, en ze te provoceren. Maar men moet opletten dat men vrijheid van meningsuiting en artistieke vrijheid niet met schelden doet verwisselen. Je kunt de waarheid zeggen, je mening daarover geven, en je kunt schelden en discrimineren. En daar zit een groot verschil in.

Dus Ontopic: zolang er niet gediscrimineerd wordt (wat ik niet verwacht) moeten ze van mij die film maken. Ik ben als mod. wel heel erg offtopic aan het gaan. Maar ja, tis laat.

Berichten: 1.286

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

Ruim 60% van de mensen zeggen dat Ayaan door moet gaan met haar strijd tegen ongelijke behandeling van vrouwen. Submission heb ik gezien, het is zeer contraversieel, zeer diepgaand mag ik wel zeggen. Extreme moslims zijn hier niet gelukkig van, maar ja, dat is hun probleem. Het aan de kaak stellen van misstanden binnen de islam is een trent die door gaat. Op deze form zijn al harde noten gevallen over het islamitisch denksysteem, vooral door mij. Ik geef je gelijk dat we moeten oppassen met discrimineren, maar waar legt de grens van het toelaatbare. Ruim Zes jaar geleden was het een taboe om de achtergrond of ras van een crimineel in de media te noemen, anno 2005 is dat anders. De grens van het toelaatbare wordt beetje bij beetje verlegd, dit omdat de meerderheid van de bevolking dit eist. De Nederlandse mentaliteit was angstige terughoudenheid en schijnheiligheid, ik denk op veel zaken dat het nog steeds heerst, maar de trent is ingezet. Ik weet niet hoe dat in Amerika is?

Berichten: 2

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

Ik stond echt versteld van bovenstaand verhaal.

Alexander, hoeveel moslimvrouwen ken je?

met hoeveel heb je gepraat?

hoe weet je dat ayaan zoveel goed doet voor deze vrouwen?

en wat verbetert er dan aan hun situatie?

als ayaan zegt dat in de koran staat dat je je vrouw mag slaan, vernederen, mishandelen, waarom geloof je dat? waarom lees je de koran niet zelf? in de bijbel staan veel lelijker dingen.

ik ga ervan uit, sorry voor het vooroordeel, maar dit is dus een 'wetenschapsforum'. de enige mensen die hier onderling discussieren zijn waarschijnlijk vooral blanke mannen met een academische opleiding.

geldt dat ook voor je fysieke leefomgeving?

dan kan ik je mening begrijpen.

submission is allesbehalve diepgaand. theo van gogh had zelfs niet eens de intentie om een diepgaande film te maken. zoals hij zelf heeft gezegd: het ergste wat hen als makers kon overkomen, zou zijn dat er ‘geen moslim aanstoot aan neemt’.

maar goed, om even terug te komen op ayaan. ik geloof niet dat ayaan tot nu toe ook maar 1 moslimvrouw heeft geholpen. de enige manier waarop ze dat heeft gedaan is door haar uitspraken mensen nieuwsgierig maken naar de islam waardoor steeds meer nederlandse vrouwen zich bekeren tot de islam.

als deze vrouw zich echt bekommerd om de moslimvrouw, waarom schuilt ze dan in de VVD? om een voorbeeld te noemen (uit een brief van Mohammed Rabae aan Ayaan:

"De moslimvrouw wordt nog steeds tegengewerkt. Zelfs met een hoge opleiding krijgt zij geen baan. Zij is voor haar verblijf in Nederland de eerste drie jaar vaak afhankelijk van haar man en accepteert soms huiselijk geweld om niet te worden uitgezet. Uw minister van Vreemdelingenzaken, mevrouw Verdonk, wil deze afhankelijkheid tot vijf jaar verlengen en uw partij tot tien jaar. U heeft zich daar nooit tegen verzet. Begrijpt u waarom moslimvrouwen uw retoriek over hun emancipatie niet geloofwaardig vinden? "

het enige concrete waar ayaan een rol in zou kunnen spelen is het voorkomen van vrouwenbesnijdenis, maar dit heeft niks te maken met de islam! Besnijdenissen die er bij de somalische cultuur toegepast worden komt niet voor in de koran.

hieronder nog een stukje uit de brief van mohammed aan ayaan:

De komst van de islam heeft oorspronkelijk de positie van de vrouw verbeterd. Toch heeft u gelijk: de positie van de moslimvrouw moet verder verbeteren. Maar dit vergt een doordachte strategie, gedragen door de vrouwen zelf. In de moslimgemeenschap in Nederland staan ook veel mannen daarvoor open. Helaas 'schiet u van afstand' op de hele gemeenschap. Daarmee maakt u het conservatieven gemakkelijk en progressieven moeilijk. U leeft met de naïeve illusie dat emancipatie in Den Haag kan worden geregeld.

Discussie over religie in het algemeen en de islam in het bijzonder moet kunnen, maar voor verandering moet u aansluiting zoeken bij de moslims. Ik begrijp niet wat u wilt met uw pleidooi tegen de besnijdenis van moslim- (en joodse) jongens. Of met uw beschuldiging dat de profeet zich schuldig heeft gemaakt aan pedofilie.

al wat ayaan dus doet is haatzaaien. ze doet dit uit haar persoonlijke trauma wat ze heeft meegemaakt in somalie. ze 'valt goed' bij veel nederlanders want is dit niet precies wat iedereen wilde horen? dat de islam minderwaardig is en onmenselijk?

ze is hierdoor gevaarlijk en helpt niemand. de haat en het onbegrip bij blanke nederlanders wordt groter, moslims kunnen niet integreren en zullen nog minderwaardiger worden. er wordt immers gekotst op hun godsdienst, de godsdienst die troost biedt, vertrouwen, een godsdienst die is voor liefde en verdraagzaamheid, tegen het doden van de medemens en een godsdienst die zegt dat als je als man zijnde trouwt en goed voor je vrouw bent, je al de helft van je levenstaak hebt vervuld.

I am a Jew. Hath not a Jew eyes? Hath not a Jew hands,

organs, dimensions, senses, affections, passions? Fed

with the same food, hurt with the same weapons, subject

to the same diseases, healed by the same means, warmed

and cooled by the same winter and summer as a Christian

is? If you prick us, do we not bleed? If you tickle us, do we

not laugh? If you poison us, do we not die? And if you

wrong us, shall we not revenge? If we are like you in the

rest, we will resemble you in that. If a Jew wrong a

Christian, what is his humility? Revenge. If a Christian

wrong a Jew, what should his sufferance be by Christian

example? Why, revenge. The villainy you teach me I will

execute—and it shall go hard but I will better the

instruction.


--Act III, Scene i, lines 43-61

Berichten: 385

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

een godsdienst die is voor liefde en verdraagzaamheid, tegen het doden van de medemens en een godsdienst die zegt dat als je als man zijnde trouwt en goed voor je vrouw bent, je al de helft van je levenstaak hebt vervuld.
Eindelijk positief nieuws uit de Koran, ik heb dit boekje al 5 keer uitgelezen maar deze tekst heb ik tot op heden niet kunnen vinden. Zou je deze tekst voor me kunnen nazoeken Jip ? Dan schrijf ik een brief aan H. Ali en zal haar vragen deze Koranverzen in haar volgende film toe te passen. Succes met zoeken.
I am a Jew. Hath not a Jew eyes? Hath not a Jew hands,

organs, dimensions, senses, affections, passions? Fed

with the same food, hurt with the same weapons, subject

to the same diseases, healed by the same means, warmed

and cooled by the same winter and summer as a Christian

is? If you prick us, do we not bleed? If you tickle us, do we

not laugh? If you poison us, do we not die? And if you

wrong us, shall we not revenge? If we are like you in the

rest, we will resemble you in that. If a Jew wrong a

Christian, what is his humility? Revenge. If a Christian

wrong a Jew, what should his sufferance be by Christian

example? Why, revenge. The villainy you teach me I will

execute—and it shall go hard but I will better the

instruction.


--Act III, Scene i, lines 43-61
Deze tekst is van shakespeare is het niet ?

Berichten: 2

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

je hebt de koran al 5 keer gelezen? dat is knap. de bijbel en de thora ook of niet? ik heb geen van deze boeken in zijn geheel kunnen ontwarren. er staan goede en slechte dingen in. maar gelukkig leven de meeste gelovigen niet letterlijk volgens hun boek. elk geloof zou dan ten onder gaan aan zichzelf.

ik denk dat het geen zin heeft om ayaan een brief te schrijven. er zijn al veel brieven haar kant uit gegaan maar volgens mij leest ze niets wat niet past binnen haar eigen mening waarin zij zichzelf gevangen zet.

ik bedoelde in mijn stukje ook dat er wordt gedaan alsof er iets mis is met het islamitisch geloof, dat dit geloof leidt tot terrorisme, maar dat is niet het geval. met de ideeen van een paar personen is iets mis en dit wordt alleen maar aangewakkerd door haat van anderen zoals bush, zoals ayaan. zij kweken het.

wat ik hier bedoel heeft shakespeare toch het beste verwoord.

Berichten: 385

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

Een Koran doorlezen stelt niet zoveel voor, het heeft niet zoveel pagina's als de Bijbel. Het gemak van de Koran is dat het korte verzen zijn met maar 2 hoofdpersonen itt de Bijbel.

Shakespeare gaat H. Ali niet gebruiken in haar volgende film want de Koran verwoordt Shakespeare niet.

Berichten: 1.286

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

jip schreef:Ik stond echt versteld van bovenstaand verhaal.  

Alexander, hoeveel moslimvrouwen ken je?

met hoeveel heb je gepraat?

hoe weet je dat ayaan zoveel goed doet voor deze vrouwen?

en wat verbetert er dan aan hun situatie?

als ayaan zegt dat in de koran staat dat je je vrouw mag slaan, vernederen, mishandelen, waarom geloof je dat? waarom lees je de koran niet zelf? in de bijbel staan veel lelijker dingen.

ik ga ervan uit, sorry voor het vooroordeel, maar dit is dus een 'wetenschapsforum'. de enige mensen die hier onderling discussieren zijn waarschijnlijk vooral blanke mannen met een academische opleiding.  

geldt dat ook voor je fysieke leefomgeving?

dan kan ik je mening begrijpen.

submission is allesbehalve diepgaand. theo van gogh had zelfs niet eens de intentie om een diepgaande film te maken. zoals hij zelf heeft gezegd:  het ergste wat hen als makers kon overkomen, zou zijn dat er ‘geen moslim aanstoot aan neemt’.  

maar goed, om even terug te komen op ayaan. ik geloof niet dat ayaan tot nu toe ook maar 1 moslimvrouw heeft geholpen. de enige manier waarop ze dat heeft gedaan is door haar uitspraken mensen nieuwsgierig maken naar de islam waardoor steeds meer nederlandse vrouwen zich bekeren tot de islam.  

als deze vrouw zich echt bekommerd om de moslimvrouw, waarom schuilt ze dan in de VVD? om een voorbeeld te noemen (uit een brief van Mohammed Rabae aan Ayaan:  

"De moslimvrouw wordt nog steeds tegengewerkt. Zelfs met een hoge opleiding krijgt zij geen baan. Zij is voor haar verblijf in Nederland de eerste drie jaar vaak afhankelijk van haar man en accepteert soms huiselijk geweld om niet te worden uitgezet. Uw minister van Vreemdelingenzaken, mevrouw Verdonk, wil deze afhankelijkheid tot vijf jaar verlengen en uw partij tot tien jaar. U heeft zich daar nooit tegen verzet. Begrijpt u waarom moslimvrouwen uw retoriek over hun emancipatie niet geloofwaardig vinden? "

het enige concrete waar ayaan een rol in zou kunnen spelen is het voorkomen van vrouwenbesnijdenis, maar dit heeft niks te maken met de islam! Besnijdenissen die er bij de somalische cultuur toegepast worden komt niet voor in de koran.

hieronder nog een stukje uit de brief van mohammed aan ayaan:

De komst van de islam heeft oorspronkelijk de positie van de vrouw verbeterd. Toch heeft u gelijk: de positie van de moslimvrouw moet verder verbeteren. Maar dit vergt een doordachte strategie, gedragen door de vrouwen zelf. In de moslimgemeenschap in Nederland staan ook veel mannen daarvoor open. Helaas 'schiet u van afstand' op de hele gemeenschap. Daarmee maakt u het conservatieven gemakkelijk en progressieven moeilijk. U leeft met de naïeve illusie dat emancipatie in Den Haag kan worden geregeld.  

Discussie over religie in het algemeen en de islam in het bijzonder moet kunnen, maar voor verandering moet u aansluiting zoeken bij de moslims. Ik begrijp niet wat u wilt met uw pleidooi tegen de besnijdenis van moslim- (en joodse) jongens. Of met uw beschuldiging dat de profeet zich schuldig heeft gemaakt aan pedofilie.  

al wat ayaan dus doet is haatzaaien. ze doet dit uit haar persoonlijke trauma wat ze heeft meegemaakt in somalie. ze 'valt goed' bij veel nederlanders want is dit niet precies wat iedereen wilde horen? dat de islam minderwaardig is en onmenselijk?

ze is hierdoor gevaarlijk en helpt niemand. de haat en het onbegrip bij blanke nederlanders wordt groter, moslims kunnen niet integreren en zullen nog minderwaardiger worden. er wordt immers gekotst op hun godsdienst, de godsdienst die troost biedt, vertrouwen, een godsdienst die is voor liefde en verdraagzaamheid, tegen het doden van de medemens en een godsdienst die zegt dat als je als man zijnde trouwt en goed voor je vrouw bent, je al de helft van je levenstaak hebt vervuld.  

I am a Jew. Hath not a Jew eyes? Hath not a Jew hands,

organs, dimensions, senses, affections, passions? Fed

with the same food, hurt with the same weapons, subject

to the same diseases, healed by the same means, warmed

and cooled by the same winter and summer as a Christian

is? If you prick us, do we not bleed? If you tickle us, do we

not laugh? If you poison us, do we not die? And if you

wrong us, shall we not revenge? If we are like you in the

rest, we will resemble you in that. If a Jew wrong a

Christian, what is his humility? Revenge. If a Christian

wrong a Jew, what should his sufferance be by Christian

example? Why, revenge. The villainy you teach me I will

execute—and it shall go hard but I will better the

instruction.


--Act III, Scene i, lines 43-61
Hoeveel, niet veel, niet echt mijn interesse, ik bedoel islam betekent onze ondergang, onze vrijheden. Ik walch van sde islam, met name in Nederland en de rest van Europa. Ik denk over het land van mijn voorvaderen, dat oneervol wordt oneerd, onder de voet wordt gelopen, gevolgt door linkse figuren die met hun handen stront oprapen die moslims achter laten. Dus met andere woorden: links wordt voor het karretje gespanen, zodat moslims hier in Nederland ongestraft hun gang kunnen gaan. Is dat de bedoeling, nee dat denk ik niet. Het in standhouden van het on-houdbare heeft geen zin meer. Dialogen, debatten om de islam nog langer te tollereren c.q. te handhaven is een vloek die met alle middelen bestreden dient te worden. De vraag is alleen: durf jij die stijd aan, om te vechten voor je vrijheid. Want in Nederland is die vrijheid opgebrand. Want Nederland is nu een echte gevangenis. We mogen bijna niets meer, we worden als volk door de overheid en het bedrijfsleven uitgemolken. Godsdienstvrijheid zal meer en meer terugkomen, vooral de islam zal profiteren. Zie het voor je: Nederland totaal gesluiert en gemuilkorft door de islam. Zo wat doe je?

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

Nederland zou een stuk mooier zijn zonder Ayaan.

Ze is een gevaar voor de samenleving, van mij mag ze weg.
Alexander Hartmans schreef:...

Hoeveel, niet veel, niet echt mijn interesse, ik bedoel islam betekent onze ondergang, onze vrijheden. Ik walch van sde islam, met name in Nederland en de rest van Europa. Ik denk over het land van mijn voorvaderen, dat oneervol wordt oneerd... we worden als volk door de overheid en  het bedrijfsleven uitgemolken. Godsdienstvrijheid zal meer en meer terugkomen, vooral de islam zal profiteren. Zie het voor je: Nederland totaal gesluiert en gemuilkorft door de islam. Zo wat doe je?
Hoofd al kaalgeschoren?

Berichten: 385

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

Ze is een gevaar voor de samenleving, van mij mag ze weg.
Van mij mag Ayaan blijven en GJ ook.
Zie het voor je: Nederland totaal gesluiert en gemuilkorft door de islam. Zo wat doe je?
Helpen Ayaan onderduiken

Een naakte vrouw wordt tot bloedens toe geslagen met koranteksten op haar lichaam. Schande roept de een, moet kunnen roept de ander, in ieder geval kan 99.+ procent die koranteksten niet lezen. Als die koranteksten uit an-Nisa (de vrouwen) in het Engels of desnoods in het Nederlands op het blote lichaam waren geschreven dan was de achterliggende gedachte van SubmissionI voor een veel grotere groep mensen bereikbaar.

Misschien kan Ayaan er beter aan doen SubmissionII in sesamstraat taal te vertolken.

Berichten: 78

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

ik vind het tot op zekere hoogte wel goed van hirsi ali, ze heeft gelijk de islam hoord hier eigelijk niet maar ze heeft nu wel duidelijk gemaakt wat ze wil want nu is het niet echt meer haar menig duidelijk maken maar eerder de kant van beledigen op, zoals theo van Gogh deed, de beste blijft gewoon Wilders
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1

Berichten: 385

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

Gezien de opmerkingen die ik lees en hoor over SubmissionI heeft Ayaan haar doel voorbij geschoten. Het is verworden tot een polderonderonsje zonder inhoud die verwijst naar tastbare zaken als Wilders en Bush.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

Het is ook een symbool voor het goede politieke klimaat in Nederland.

Dat een vrouwelijke immigrant in de kamer kan komen en zo veel kan betekenen zegt veel over de democratie in dit land. :wink:

Berichten: 1.286

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

GJ_ schreef:Nederland zou een stuk mooier zijn zonder Ayaan.

Ze is een gevaar voor de samenleving, van mij mag ze weg.
Alexander Hartmans schreef:...

Hoeveel, niet veel, niet echt mijn interesse, ik bedoel islam betekent onze ondergang, onze vrijheden. Ik walch van sde islam, met name in Nederland en de rest van Europa. Ik denk over het land van mijn voorvaderen, dat oneervol wordt oneerd... we worden als volk door de overheid en  het bedrijfsleven uitgemolken. Godsdienstvrijheid zal meer en meer terugkomen, vooral de islam zal profiteren. Zie het voor je: Nederland totaal gesluiert en gemuilkorft door de islam. Zo wat doe je?
Hoofd al kaalgeschoren?
Hee!!! Ken je mij???

Berichten: 1.286

Re: (politiek) Ayaan Hirsi Ali

Gezien de opmerkingen die ik lees en hoor over SubmissionI heeft Ayaan haar doel voorbij geschoten. Het is verworden tot een polderonderonsje zonder inhoud die verwijst naar tastbare zaken als Wilders en Bush.


Totaal niet. Haar boodschap in Submission I was en is duidelijk, het gaat om de positie van de vrouw binnen de Islam. Bush is inderdaad inhoudloos en zeer gevaarlijk.

Reageer