[Seksuologie] masturbatie

Moderator: Rhiannon

Berichten: 46

[Seksuologie] masturbatie

WSF Café

Het informele hoekje waar je medeforummers beter kunt leren kennen of waar je iets kunt bespreken wat nergens anders past.
hier dan maar even een topic over seksuologie

hopelijk zal ik niemand kwetsen of shokkeren want dat is allerminst mijn bedoeling.

Mocht u vinden dat ik men boekje te buiten ga, zeg het dan gerust hoor.

Dan probeer ik me wel even wat in te houden, ik kan nogal doordrammen over zaken die ik niet begrijp

Berichten: 46

Re: [Seksuologie] masturbatie

onderwerp 1

Masturbatie

Masturbatie

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Masturbatie, zelfbevrediging of onanie is het stimuleren van het geslachtsorgaan om seksuele opwinding te bereiken, meestal tot er een of meerdere orgasmen op volgen. De term masturbatie wordt ook gebruikt voor het met de hand stimuleren van het geslachtsorgaan van de partner (wederzijdse masturbatie), maar meestal wordt bedoeld het stimuleren van het eigen geslachtsorgaan. Masturbatie en geslachtsgemeenschap zijn de twee meest voorkomende seksuele activiteiten, maar men schaamt zich cultureel bepaald dikwijls voor het masturberen. Bij seksuele voorlichting wordt vaak alleen op de technische kanten ingegaan van masturbatie, zonder te vermelden welke gevoelens ze teweeg kan brengen.

heeft masturbatie enkel te maken met seks of is het voor mannen iets zoals dagelijks naar de wc gaan.

Als men masturbeert heeft dit dan te maken met een onbevredigd seksleven of zijn er andere redenen waarom iemand dit doet?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Seksuologie] masturbatie

1. Waarom past dit niet in psychologie en sociologie, of biologie

2. Wat is de inhoud van deze post? Waar is je vraag?

Ik zie het al, skip opmerking 2

Waarom zou het voor mannen verschillen dan voor vrouwen.

Het heeft niet met een onbevredigend seksleven te maken per definitie. stress kan ook een verklaring zijn, vermoeidheid.

Berichten: 46

Re: [Seksuologie] masturbatie

dus men zou zich bevredigen omdat men last heeft van stress of vermoeidheid?

snap ik niet goed

daar ga je toch meer moe van worden?
Waarom zou het voor mannen verschillen dan voor vrouwen.
egezondheid
Daaruit kan men afleiden dat masturbatie bij mannen eerder verbonden is met

seksueel impulsgedrag en seksuele spanning. De praktijk moet het tekort aan seksuele

betrekkingen compenseren. Bij vrouwen zou masturbatie eerder te maken

hebben met een verhoogde staat van algemene seksuele opwinding. Dat zou ook

verklaren waarom er een verschil is tussen mannen en vrouwen op het vlak van

soloseks (ontdekking, frequentie en praktijk).

Berichten: 99

Re: [Seksuologie] masturbatie

Als men masturbeert heeft dit dan te maken met een onbevredigd seksleven of zijn er andere redenen waarom iemand dit doet?
Ik kan natuurlijk alleen voor me zelf spreken...

Je bent opgewonden en op een gegeven moment ga je wat met dat gevoel doen.

Er vind een afweging van de mogelijkheden plaats en er wordt een keuze gemaakt.

Masturbatie zou dan één van die keuzen kunnen zijn.

Berichten: 46

Re: [Seksuologie] masturbatie

dus men doet aan masturbatie om zichzelf te bevredigen

Dit door een tekort aan alternatieven of gewoon niet de gepaste alternatieven?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Seksuologie] masturbatie

Wat Nvt zegt is meer de vrouwelijke manier van zelfbevrediging, men is dus al opgewonden.

Er zijn legio mannen die op internet naar geile fotootjes gaan kijken gewoon omdat ze zich vervelen.

Berichten: 46

Re: [Seksuologie] masturbatie

DePurpereWolf schreef:Wat Nvt zegt is meer de vrouwelijke manier van zelfbevrediging, men is dus al opgewonden.

Er zijn legio mannen die op internet naar geile fotootjes gaan kijken gewoon omdat ze zich vervelen.
dus mannen doen aan zelfbevrediging uit verveling?

uit tekortkomingen?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: [Seksuologie] masturbatie

KathyBE, ik heb de topictitel aangepast. Een tag tussen rechte haakjes kun je gebruiken om het wetenschappelijk deelgebied aan te geven, met daarachter dan het werkelijke onderwerp. Per topic één onderwerp, zo kan men ze met de zoekfunctie sneller terugvinden.

Berichten: 99

Re: [Seksuologie] masturbatie

dus mannen doen aan zelfbevrediging uit verveling?
Nee, de oorzaak ligt dan bij de sex plaatjes die voor de opgewondenheid zorgen.
KathyBE schreef:uit tekortkomingen? +

Dit door een tekort aan alternatieven of gewoon niet de gepaste alternatieven?
Dat zal dan wel per geval kunnen verschillen.

Berichten: 46

Re: [Seksuologie] masturbatie

als je nu een vaste relatie hebt ga je dan nog aan zelfbevrediging doen of niet?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: [Seksuologie] masturbatie

heeft masturbatie enkel te maken met seks of is het voor mannen iets zoals dagelijks naar de wc gaan.
Nee, dat is ook weer overdreven. Masturbatie heeft sowieso een seksuele component.
Als men masturbeert heeft dit dan te maken met een onbevredigd seksleven of zijn er andere redenen waarom iemand dit doet?
Zoals DPW al zei: het hoeft zeker niet te maken te hebben met een onbevredigd seksleven. Er zijn zat mannen die in een relatie zitten en genoeg aan hun trekken komen (pun intended) én masturberen. De partner hoeft hier niets achter te zoeken en hoeft zich niet te schamen.
dus men doet aan masturbatie om zichzelf te bevredigen
Dat is een deel van de definitie, ja.
Dit door een tekort aan alternatieven of gewoon niet de gepaste alternatieven?
Dit zijn moeilijke vragen, omdat je impliciet het één ondergeschikt maakt aan het andere. Hoewel masturbatie niet hetzelfde is als seks met een partner, is het gewoon een alternatief. Dat maakt andere alternatieven dus niet per definitie "gepaster".
dus mannen doen aan zelfbevrediging uit verveling?
Dat komt voor ja. En spanningsreductie. Onderzoek wijst bijvoorbeeld uit dat er tijdens examenperiodes meer wordt gemasturbeerd.
uit tekortkomingen?
Toon mij tien mannen die zeggen nog nooit gemasturbeerd te hebben en ik toon u negen leugenaars ;) Zowat elke man masturbeert. Dus zou elke man tekortkomingen moeten hebben. Dat is uiteraard zo, maar dat is niet wat je bedoelt natuurlijk :D
als je nu een vaste relatie hebt ga je dan nog aan zelfbevrediging doen of niet?
Zie hierboven.

Berichten: 46

Re: [Seksuologie] masturbatie

een persoon (man of vrouw) die niet aan masturbatie doet is dan veeleer "abnormaal"

ikzelf bijvoorbeeld zie geen reden in om mezelf te bevredigen, zelfs niet als ik zoveel zin heb en mijn partner niet.

Ik vind het "vies" (sorry voor de verkeerde woordkeuze) om dit bij mezelf te doen, ben ik dan abnormaal of noem je mij dan ook een leugenaar?

als mens wordt het "niet- zelfbevredigen" vaak aanzien als een belemmering in uw seksueel denken. een geremdheid.

men gaat al vaak iemand moreel verplichten om het dan wel te doen. uiteindelijk gaat hier dan toch een gebroken zelfbeeld gecreëerd worden?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [Seksuologie] masturbatie

KathyBE schreef:ikzelf bijvoorbeeld zie geen reden in om mezelf te bevredigen, zelfs niet als ik zoveel zin heb en mijn partner niet.

Ik vind het "vies" (sorry voor de verkeerde woordkeuze) om dit bij mezelf te doen, ben ik dan abnormaal of noem je mij dan ook een leugenaar?
Niet noodzakelijk abnormaal, maar je bent waarschijnlijk wel in de minderheid. Is dat erg? Nee hoor.
KathyBE schreef:als mens wordt het "niet- zelfbevredigen" vaak aanzien als een belemmering in uw seksueel denken. een geremdheid.

men gaat al vaak iemand moreel verplichten om het dan wel te doen.
Dat is dan spijtig, niemand moet zich door anderen verplicht voelen om het (al dan niet) te doen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Seksuologie] masturbatie

We hadden het over mannen en jij bent een vrouw,

Ik ken maar weinig vrouwen die uit verveling met zichzelf spelen, dus zo appart ben je niet.

Vies? Het is jou lichaam, waarom zou het vies zijn. Ik vind neuspeuteren viezer.

Gesloten