Isolatie

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 6

Isolatie

Zou iemand mij kunnen vertellen of er doormiddel van reflectie isolatie (stilstaande luchtlagen) hetzelfde effect kan worden behaald door toepassing van koperfolie? Koper heeft echter een zeer hoge warmte- en koude geleidingscoëfficiënt, zal deze hetzelfde negatieve effect hebben? Tussen deze folie-lagen 4 tot 6 lagen van 2 cm is stilstaande lucht aanwezig, waarbij de bevestiging met koudebrugonderbreking van bv. kurk kan worden gerealiseerd.

Graag zo spoedig mogelijk antwoord.

Bij voorbaat dank. M.v.g.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Isolatie

Extra koperfolie geeft reflectie en daardoor minder toegevoerde warmte.

De sterkte warmtegeleiding heeft verder geen noemenswaardige invloed, omdat het glas de doorslaggevende isolatie biedt.

Zie ook dewarvat of thermosfles.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Isolatie

ik zie alleen niet het nut van al die reflecterende lagen. Eén zo'n reflectielaag aan de warme zijde lijkt me voldoende (misschien twee?), de rest moet met gewone folie net zo goed kunnen, want die functioneren toch alleen maar ter voorkoming van warmtetransport door stroming. Of zie ik dat verkeerd?

Trouwens, waarom koper? Wordt dat door oxidatie niet dof en dus minder effectief?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer