Vreemde google ads

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Vreemde google ads

Ik zag bovenaan het topic 'Fouten in de bijbel' (Theologie forum) een aantal vreemde Google Ads staan. Ik dacht altijd dat Google Ads relevante reclames uitzoekt en die weergeeft op de pagina. Dus je zou reclame verwachten over geloof, bijbel, foutopsporing, kortom allemaal reclames die gebaseerd zijn op de woorden die op die pagina gebruikt worden. Maar nou zag ik reclames als Mechanica, Ein O Energie, 2005, SQL 2005 Hosting en PM Staal staan... Totaal niet relevant voor die pagina... En even later kijk ik weer en zie ik reclames die je bij het Informatica forum zou verwachten: Windows XP, XP Laten Installeren, Installatie, Instellingen Windows, XP Verwijderen. Op deze manier heeft het totaal geen zin om Google Ads te gebruiken.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Vreemde google ads

Ik zie godsdienstgerelateerde ads...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Vreemde google ads

Ik krijg wel de rare Adds:


adds_by_google.png
adds_by_google.png (52.46 KiB) 324 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Vreemde google ads

Zit er nu op dit moment soms iemand te rommelen met de Google Ads? Want ik zie op het ogenblik helemaal geen Google Ads meer pi.gif
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Vreemde google ads

Dat kan een aantal redenen hebben. Zo is het voor bedrijven mogelijk om sitegericht te adverteren. Komt neer op dit: "Ik wil op Wetenschapsforum adverteren, het maakt me niet uit op welke pagina". Verder kan het zijn dat relevante advertenties "op" zijn, en Google er dus maar iets anders neer zet. Bovendien probeert Google zo af en toe ook eens wat anders, om te zien of dat misschien aanslaat. Zo ja, dan komt er meer van dat soort advertenties.


Aangezien Google (ongetwijfeld) een percentage opstrijkt zullen ze echt wel hun best doen om advertenties uit te zoeken die zoveel mogelijk opbrengen. Kortom: ik zou me er niet te druk over maken pi.gif

Zit er nu op dit moment soms iemand te rommelen met de Google Ads?
Nope.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer