Trajectcontrole

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Trajectcontrole

Ik weet hoe de 'normale' trajectcontrole werkt, maar hoe werkt nou precies een trajectcontrole die je in bijvoorbeeld een programma als Wegmisbruikers ziet? De camera in de onopvallende politieauto filmt de overtreder, de snelheid van de politieauto zie je daarbij ook staan, maar ik begrijp niet goed hoe daarmee de gemiddelde snelheid van de overtreder bepaald wordt... Welke referentiepunten worden gebruikt? Immers, om een gemiddelde snelheid te meten, heb je ook een bepaalde afstand nodig. Vanaf welk punt gaat men de afstand meten (en laat men de tijd lopen)? Gebruikt men daarbij de plek waar de politieauto zich op dat moment bevindt of waar de overtreder zich op dat moment bevindt? Kan iemand mij in stapjes uitleggen hoe men uiteindelijk precies de gemiddelde snelheid van de overtreder bepaalt?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Trajectcontrole

Als ze beginnen met meten drukken ze een knopje in, als ze eindigen met meten drukken ze een knopje in.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Trajectcontrole

De politiewagen meet niet alleen de snelheid, maar ook afstand en de duur van de meting. Met de snelheidsmeting kunnen ze de piekwaarde vaststellen, en met de duur en afstand van de meting wordt een gemiddelde snelheid berekend.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 8.614

Re: Trajectcontrole

Zie ook deze en deze topic.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer