Heelal

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 19

Heelal

Heey!

Stem alsjeblieft even, dan kunnen wij het in ons werkstuk verwerken!

Berichten: 12

Re: Heelal

Ja alsjeblieft????(!) We hebben jullie heeeeel hard nodig! :shock:

De "Big Rip" neemt trouwens aan dat de uitdijing oneindig zal doorgaan en op die manier alle materie en energie dusdanig zal verspreiden dat er niets meer van enige omvang zal bestaan.

groetjes Sjulius

Berichten: 656

Re: Heelal

Ik zou het absoluut niet weten.

Alleen de big chrunch geloof ik niet in omdat het heelal te licht is.

Re: Heelal

ik vind dit echt een geweldige poll :shock:

stem ook!! ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Heelal

Ja, echt super ;)

Maar wel beter dan de vorige, ik zie vooruitgang! :shock:
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

Berichten: 19

Re: Heelal

thnxz maarre heb je ook gestemd dan?! :shock:

Berichten: 12

Re: Heelal

Gewoon stemen :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Heelal

Uiteraard heb ik gestemt! Net als de vorige keer... zo sportief ben ik wel... :shock:
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Heelal

Geen snaartjes voor mij jongens :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 145

Re: Heelal

Van de Big Rip had ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord... Wat een pessimistische theorie :shock:

Wat de multiversumtheorie betreft... Stelt die niet dat door elk zwart gat dat ontstaat in een heelal een ander heelal (babyheelaletje) ontstaat met het eerste heelal als 'moederheelal'? Zoals het in de poll uitgelegd staat lijkt het alsof bedoeld wordt dat het heelal tot 1 punt samenkomt en daarnaa opnieuw begint vanaf Big bang (het heelal pulseert)

Dit laatste lijkt mij eerder een omschrijving van de Big Cruch theorie. Niet?
Jan Vonk

Berichten: 19

Re: Heelal

jah ik had er idd wat duidelijker over kunnen zijn! maar over die zwarte gaten, zo had ik het niet gevonden.... Er zijn bij alle theorieen weer verschillende meningen dus is het lastig in twee zinnen te vertellen wat het is.

Berichten: 2

Re: Heelal

jep niet flauw doen en de poll bekijken en dan niet stemmen!!! das gemeen!! stem alsjealsjealsjeblief!!

Berichten: 12

Re: Heelal

hallo mensen! HEt is jammer dat dit forum het een tijdje niet gedaan heeft, vervolgens is ook deze pagina nog eens in een wat oudere versie teruggekomen waardoor in opeens minder mensen hebben gestemd dan vlak voor het uit de lucht ging. Morgen moeten we het werkstuk inleveren, zouden jullie daarom ALSJEBLIEEEEEFt nog even willen stemmen als je dat nog niet gedaan had??? :shock:

groetjes san elaine en mij

Re: Heelal

Ik persoonlijk vind de big crunch een aannemelijke theorie..

Ik ben er voor mezelf overtuigd van dat elke bigbang gevolgd word door een bigcrunch en daarna weer uitkomt op een nieuwe bigbang..

Dit zal altijd zo doorgaan

De vraag is alleen of het ooit begonnen is en wanneer dit systeem begonnen is...

Maar het word allemal veel complexer als je de braantheorie er bij pakt, want dan moet je de vraag stellen of er buiten onze eigen braan een bigbang heeft plaatsgevonden die de branen heeft gecreerd.. en of dat de branen ooit weer gaan verdwijen door middel van een big crunch waardoor wij automatisch ook weer verdwijnen.

Berichten: 12

Re: Heelal

Waarom kan je nu niets meer aanklikken? :shock:

Reageer