[virtual pc]

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 19

[virtual pc]

Hallo allemaal,

Ik moet een 6 tal lessen geven waarbij de leerlingen Virtual Pc gebruiken.

Dit mag over eender welk onderwerp gaan in de informatica.

Zij moeten gewoon Virtual Pc nuttig gebruiken.

Vb. De leerlingen leren hoe ze mappen en submappen moeten aanmaken, sorteren, verwijderen,.. in Virtual Pc. Zo kunnen zijn niet op de "echte" Pc verwijderen of verkeerd doen.

Heeft er nog iemand een paar voorbeelden voor mij?

MVG

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: [virtual pc]

In een Virtual PC kun je (zowat) alles doen, wat je met een normaal besturingssysteem ook kunt doen. Je zou ze dus ook programma's kunnen laten installeren, zoeken naar bestanden, iets met internet laten doen, enz, enz.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 19

Re: [virtual pc]

Ja ik weet dat je zo ongeveer alles kan in virtual pc, maar het moet ook een specifieke reden hebben waarom ze het in virtual pc gaan doen en niet op de gewone manier.

Het voorbeeld met de mappen: zo kunnen ze niet hun belangrijke bestanden verliezen.

of nog een voorbeeld.

Op sommige scholen hebben leerlingen geen toegang tot de systeeminstellingen, maar omdat leerlingen dit toch moeten kunnen kunne ze dit via virtual pc doen.

Dit voorbeeld moet natuurlijk nog concreter.

Of misschien andere voorbeelden?

Berichten: 407

Re: [virtual pc]

gewoon even ter informatie maar wat is de gemiddelde leeftijd van de personen die je lessen volgen? en onder welk besturingsysteem?

Het is altijd leuk om hen even te laten spelen met de bureaublad achtergrond en met de plaats van de taakbalk enz.

maar ben eerlijk gezegd niet vertrouwd met de mogelijkheden van virtual pc.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Berichten: 19

Re: [virtual pc]

Het is de boeling dat de lessen zijn voor het 1-2-3-4 jaar secundair onderwijs, zo wordt dit genoemd in België.

Dit zijn leerlingen van ongeveer 13-17 jaar.

We gebruiken windows xp.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: [virtual pc]

Tja, wat zou je je leerlingen allemaal kunnen laten doen...

- beeldscherminstellingen wijzigen

- gebruikersaccounts toevoegen

- themes installeren en gebruiken

- lettertypes installeren

- hardware drivers installeren

- word, excel, powerpoint gebruiken

- snelstart menu gebruiken

- system tray gebruiken

- internetten

- emailen

- enz, enz, enz

Wat zijn de eindtermen? Aan welke eisen moeten je leerlingen na afloop van die 6 lessen voldoen?

Ik weet uit m'n hoofd niet helemaal precies wat de mogelijkheden van Virtual PC zijn, maar misschien zou je ze zelfs even een kijkje in het bios kunnen laten nemen, in veilige modus opstarten en dat soort zaken.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Reageer