slotjes theorieontwikkeling

Reageer
Berichten: 26

slotjes theorieontwikkeling

Op theirieontwikkeling zitten een paar snotjongens kat en muis te spelen met nieuwkomers. Daar schijnen ze een sadistisch genoegen in te scheppen. Het stoort de communicatie.

antoon

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: slotjes theorieontwikkeling

Het zit net iets anders: er zijn veel mensen die denken baanbrekende ideeen te hebben maar die indruisen tegen de huidige stand van de wetenschap. Deze mensen komen hun ideeen graag hier wereldkundig maken, niet zelden in de hoop dat de reactie zal zijn "Wow, dat we dat nooit eerder hebben bedacht!". Helaas voor hen is de huidige stand van de wetenschap ook niet uit de lucht komen vallen, en zijn er talloze onderzoeken gedaan naar natuurwetten zoals deze nu bekend zijn. Hier op het forum worden de mensen met een dergelijk nieuw idee door anderen met de neus op concrete wetenschappelijke gedrukt. Dat kan zeker confronterend zijn.

Wanneer men echter weigert om hierop (wetenschappelijk) in te gaan heeft verdere discussie geen zin. Een nieuw verschijnsel kan pas aannemelijk worden gemaakt wanneer wordt aangetoond waar een bestaande theorie de mist in gaat. En dat vergt (heel veel) studie, waartoe men vaak niet bereid is. Ik kan me voorstellen dat het niet erg vriendelijk lijkt als een schijnbaar revolutionair idee met de grond gelijk wordt gemaakt. Helaas draait wetenschap niet om sympathie maar om de realiteit...

Een veel gehoorde reactie is "jullie staan niet open voor nieuwe ideeen". Dat is echter een misverstand: Op Wetenschapsforum staat men wel degelijk open voor nieuwe ideeen, mits deze wetenschappelijk worden onderbouwd.. Zie overigens ook de regels voor een uiteenzetting over "de wetenschappelijke methode".

ps: ik heb je bericht even afgesplitst: het topic waarin je dit had gepost ging over de vraag of/waarom topics over een onderwerp dat al elders werd besproken op slot gingen, en waarom het de bedoeling is om alles in 1 centraal topic te bespreken.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer