Eiwitelektroforese en de kleuring hiervan

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Eiwitelektroforese en de kleuring hiervan

Hallo allemaal,

Ik loop sinds augustus stage bij een bedrijf dat heel veel en veelal gericht is opelectroforese van eiwitten.

Voor school moet ik een aantal opdrachten doen die veelal chemisch ingesteld zijn. Een van deze opdrachten is het uitleggen en uitwerken van een analyse, dit wordt dus de electroforese.

Nou is mijn probleem dat ik hier reactievergelijkingen bij moet zetten dus was mijn vraag eigelijk of iemand hier reactievergelijkingen voor heeft.

het liefst zou ik reactievergelijking hebben voor de kleuringen, coomassie of zilver zouden gewedig zijn, het eige wat ik tot nu toe gevonden heb is deze: http://www.piercenet.com/media/PDetecctFig1.gif en deze staat overal. Ik moet hem uitgeschreven hebben.

Ook moet ik een aantal berekeningen uitvoeren in stapjes, heeft iemand hier misschien een tip voor of zal ik de stroom en spanning berekeningen maar moeten gebruiken?

bij voorbaat heel veel dank als iemand een reactievergelijking of berekening voor me heeft.

Groetjes,

Lin

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Eiwitelektroforese en de kleuring hiervan

Ik denk dat de electroforese niet het meest geschikte onderwerp hiervoor is, er zijn niet echt reactievergelijkingen, want de kleurstof bind aan het eiwit, punt. Dat kan je niet echt als reactievergelijking uitschrijven denk ik, het voorbeeld wat jij geeft vind ik ook geen reactievergelijking eigenlijk.

En dan de berekenigen.. tja wat valt er nou eigenlijk allemaal te berekenen aan een electroforese? Dus helaas kan ik je niet echt helpen, kun je niet een ander proefje met een eiwit nemen? Dan wordt het misschien wat spectaculairder.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 4

Re: Eiwitelektroforese en de kleuring hiervan

Ja, ik snap wat je bedoelt, alleen het is zo dat ik 2 van dit soort opdrachten heb, eigelijk zelfs 3 maar eentje heb ik al weten te veranderen naar een andere.

Er zijn geen andere analyses hier waar dit op gedaan kan worden, het is als apparatuur hier de hplc en de electroforese bakken(pH meter niet megerekend).

Voor de reactie, ik weet dat het niet een echte reactievergelijking is, maar om in structuren te kunnen laten zien wat er gebeurd tijdens het kleuren is het dichts dat ik bij mijn opdracht kan komen, vandaar dat voorbeeld.

De zilverkleuring zou misschien wel iets meer op kunnen leveren, dit geeft ook wat chemicalien zelf aan die voor de kleuring gebruikt worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Eiwitelektroforese en de kleuring hiervan

Een lastige opdracht.

Paar maanden terug had ik dat nog uitgezocht waar wat aan bindt.

Veel verschillende informatie gevonden, sommige bronnen zijn het met elkaar eens, andere zeggen weer totaal wat anders.

En de zilver kleuring is helemaal vaag.

Uiteindelijk heb ik het maar bij het volgende gelaten:

Coomassie: Arginine, lysine, (positief geladen) tyrosine, histidine (en aan SDS?)

Zilver kleuring: eiwit backbone? en aminozuren? Sulfhydryl en carboxyl groepen.

Ik heb helaas geen referenties voor je want daar was ik na tig sites wel mee klaar.

Misschien heb je er wat aan.

Als je erachter bent hoe het precies zit zou ik dat ook graag willen weten.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Reageer