Springen naar inhoud

[statistiek] binomiale en poissonverdelingen

• Log in om te kunnen reageren

freekie2

freekie2

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2008 - 17:34

ik heb hier voor statistiek een vraagstukje waar ik kop noch staart aan kan krijgen ;)

kunnen jullie mij enigzins op weg helpen?

Het gewicht van vijsjes is normaal verdeeld met een verwachting van 3g en een standaardafwijking van 0.5 g

bepaal de kans dat een doosje met 100 vijsjes minder weegt dan 305 g
bepaal de kans dat er op 10 vijsjes juist 4 zijn waarvan het gewicht begrepen is tussen 2.56 en 3.53 g
bepaal de kans dat er op 100 vijsjes minstens 53 en hoogstens 70 zijn waarvan het gewicht begrepen is tussen 2.56 en 3.53 g

Dit vraagstuk zouden we met excel moeten oplossen, maar ik kan er kop noch staart aan krijgen :D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 januari 2008 - 18:47

bepaal de kans dat een doosje met 100 vijsjes minder weegt dan 305 g

Wat geldt er voor de variantie van de optelling van twee onafhankelijke stochasten? Wat geldt dan voor de optelling van honderd stochasten?

bepaal de kans dat er op 10 vijsjes juist 4 zijn waarvan het gewicht begrepen is tussen 2.56 en 3.53 g

Wat is de kans dat een vijsje tussen 2.56g en 3.53g qua gewicht zit? Noem deze kans p. Gebruik nu de binomiale verdeling.

bepaal de kans dat er op 100 vijsjes minstens 53 en hoogstens 70 zijn waarvan het gewicht begrepen is tussen 2.56 en 3.53 g

Gebruik de centrale limietstelling.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures