[algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

[algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Op aanraden van Ruben01 hier dan maar een topic over hoe we mensen kunnen overtuigen om mee te doen aan folding@home, of BOINC. Er doen nu maar 202 leden mee met deze acties, terwijl we toch met 11709 gebruikers zijn. DIt is maar 0.017% van het totaal. Hiervan zijn er eigenlijk maar 35 actief, wat nog eens een heel stuk minder is.

Hoewel BOINC het vrij goed doet in de statistieken word ons folding@home team meer en meer ingehaald door nieuwe teams die gebruik maken van de PS3, hierdoor zakken wij dus langzaam maar zeker in de statistieken.

Ik dacht dat door extra reclame te maken we misschien meer mensen (en dus ook computers en misschien PS3's) kunnen recruteren om voor ons team te vouwen.

Ik dacht eventueel aan een klein blokje reclame op de forumindex, zodat iedereen duidelijk kan zien dat je hier kan vouwen (en boincen), verder misschien ook als iemand nieuw zich lid maakt, een link tonen naar deze teams, zodat ze onmiddellijk kunnen meedoen.

Ik denk trouwens als we meer mensen recruteren, dat dit ook voor andere mensen de aanzet zal geven om mee te vouwen. En vergeet niet, het is voor een goed doel.

edit: ik ben vergeten tags in de titel te zetten en zie niet hoe ik dit nog kan wijzigen, mijn excuses daarvoor.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Wat ik denk dat verschillende mensen weerhoud mee te doen:

1. De pc word trager.

2. Ik wil een schone pc, ik hoef die onzin er allemaal niet op.

3. Het is te ingewikkeld

4. Ik verdien er niks mee

5. Ik ben er niet in geinteresseerd.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Ik heb de tag toegevoegd (handmatig, de selecteerbare tags liggen er momenteel uit, wordt aan gewerkt). Daarbij heb ik gelijk de vrijheid genomen om je titel wijzigen omdat we volgens mij niet alleen maar meer vouwers willen hebben, maar ook BOINC daarbij in de schijnwerpers willen zetten. Immers, mensen die niet vouwen omdat hun computer dan storingen geeft kunnen soms wel boincen.

Over je voorstellen:

Een reclameblokje op de indexpagina lijkt me iets teveel van het goede. Er staat al aardig wat reclame op het forum die we niet kunnen missen om het forum draaiend te houden. Een extra blok erbij lijkt me daarom té druk worden, een blok vervangen gaat teveel geld kosten (denk ik). Misschien is het een alternatief om iedere Xde banner te vervangen door een van folding/boinc.

Een melding bij de registratie kan wel een leuke toevoeging zijn, bijvoorbeeld in de bevestigingsmail. Kleine moeite lijkt me.

Verder is het natuurlijk al zo dat het "upgraden" van het DC forum van een subforum in het café naar een hoofdforum al een boost zal opleveren. En als ik me niet vergis wordt er in de komende nieuwsbrief ook aandacht geschonken aan Folding.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Ik heb de tag toegevoegd (handmatig, de selecteerbare tags liggen er momenteel uit, wordt aan gewerkt). Daarbij heb ik gelijk de vrijheid genomen om je titel wijzigen omdat we volgens mij niet alleen maar meer vouwers willen hebben, maar ook BOINC daarbij in de schijnwerpers willen zetten.
Zeer goed gedaan, dank je wel.
Wat ik denk dat verschillende mensen weerhoud mee te doen:

1. De pc word trager.

2. Ik wil een schone pc, ik hoef die onzin er allemaal niet op.

3. Het is te ingewikkeld

4. Ik verdien er niks mee

5. Ik ben er niet in geinteresseerd.
De meerderheid van de mensen zal zich waarschijnlijk door een of meerdere van deze punten laten stoppen, maar ik verwacht ook niet dat ook maar een tiende van de leden dit zullen doen, als we door wat reclame het aantal vouwers/boincers kunnen verdubbelen is dit zeer mooi meegenomen.
Over je voorstellen:

Een reclameblokje op de indexpagina lijkt me iets teveel van het goede. Er staat al aardig wat reclame op het forum die we niet kunnen missen om het forum draaiend te houden. Een extra blok erbij lijkt me daarom té druk worden, een blok vervangen gaat teveel geld kosten (denk ik). Misschien is het een alternatief om iedere Xde banner te vervangen door een van folding/boinc.
Het moet niet onmiddellijk een hele blok zijn, het kan ook een kleine link zijn naar bijvoorbeeld de mail van Huntwarrior als ik mij niet vergis. Dit zal al aardig wat mensen aantrekken.

Het zijn natuurlijk maar voorstellen dat ik doe.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Misschien is het een alternatief om iedere Xde banner te vervangen door een van folding/boinc.
Wat bedoel je met Xde banner ?
Een melding bij de registratie kan wel een leuke toevoeging zijn, bijvoorbeeld in de bevestigingsmail. Kleine moeite lijkt me.
Wanneer die mail is opgesteld dan is het inderdaad een kleine moeite om een die te integreren in de bevestigingsmail.

Ik denk dat zoiets wel al mooie reclame zou zijn, zowel voor de D.C. teams als voor WSF zelf.
Verder is het natuurlijk al zo dat het "upgraden" van het DC forum van een subforum in het café naar een hoofdforum al een boost zal opleveren.
Dat zullen we zien in de toekomst :D .

Nadelig zal het in ieder geval zeker niet zijn !!
En als ik me niet vergis wordt er in de komende nieuwsbrief ook aandacht geschonken aan Folding.
Als ik me niet vergis was dat in de laatste nieuwsbrief al het geval. Nog een keer is natuurlijk niet slecht :D .
De meerderheid van de mensen zal zich waarschijnlijk door een of meerdere van deze punten laten stoppen, maar ik verwacht ook niet dat ook maar een tiende van de leden dit zullen doen, als we door wat reclame het aantal vouwers/boincers kunnen verdubbelen is dit zeer mooi meegenomen.
Verdubbelen, dat zou wel fantastisch zijn :D .
Het moet niet onmiddellijk een hele blok zijn, het kan ook een kleine link zijn naar bijvoorbeeld de mail van Huntwarrior als ik mij niet vergis. Dit zal al aardig wat mensen aantrekken.
Die mail heb ik blijkbaar nog niet zien staan, is deze te bekijken in het D.C. forum ?

Ik denk wel dat ik weet waarover het gaat !
Het zijn natuurlijk maar voorstellen dat ik doe.
Zonder voorstellen kan er niks gebeuren dus goed bezig !!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

made in flanders schreef (op 9 January 2008, 15:18): *

Het moet niet onmiddellijk een hele blok zijn, het kan ook een kleine link zijn naar bijvoorbeeld de mail van Huntwarrior als ik mij niet vergis. Dit zal al aardig wat mensen aantrekken.

Die mail heb ik blijkbaar nog niet zien staan, is deze te bekijken in het D.C. forum ?

Ik denk wel dat ik weet waarover het gaat !
Ik heb er wat naar gezocht, maar ik vind hem niet onmiddellijk terug. En het was blijkbaar niet HuntWarrior die hem schreef, ik weet niet meer van wie hij was.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Wat bedoel je met Xde banner ?
Je kunt instellen dat bijvoorbeeld van 1 reclameblok (bijv die in de header naast het logo) een bepaald percentage voor Google-ads wordt ingeruimd en een bepaald percentage voor iets anders. Dus bijvoorbeeld iedere tiende banner vervangen door een bannertje van Folding.
Wanneer die mail is opgesteld dan is het inderdaad een kleine moeite om een die te integreren in de bevestigingsmail.
Bevestigingsmail van de registratie komt er standaard, en die kun je zover aanpassen als je zelf wilt inderdaad.
Als ik me niet vergis was dat in de laatste nieuwsbrief al het geval. Nog een keer is natuurlijk niet slecht :D .
Mja, volgens mij i.v.m. de foldathlon.
Ruben01 schreef:Die mail heb ik blijkbaar nog niet zien staan, is deze te bekijken in het D.C. forum ?

Ik denk wel dat ik weet waarover het gaat !
Het staat me bij dat die te vinden is in het grote topic, nog van voor de tijd dat we een apart DC forum hadden. Maar pin me er niet op vast.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

bericht van HuntWarrior verplaatst naar Je kunt instellen dat bijvoorbeeld van 1 reclameblok (bijv die in de header naast het logo) een bepaald percentage voor Google-ads wordt ingeruimd en een bepaald percentage voor iets anders. Dus bijvoorbeeld iedere tiende banner vervangen door een bannertje van Folding.
Ik wist niet dat je dat zo kon instellen. Bedankt voor de info.

Zo'n banner zou wel een fantastisch reclamebord zijn indien het mogelijk is met de Google Ads e.d.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Ik weet wel bijna zeker dat HuntWarrior hier ooit een bericht heeft neergezet waarin hij vertelde over zijn vrouw die aan Huntington leed en zijn dochter die daar met zekerheid ook aan zou gaan lijden.

Huntwarrior heeft 15 berichten op zijn naam en in zijn profiel vind ik er maar een stuk of 5-6 terug.

Ik vermoed dat het bericht dat we zoeken terecht is gekomen in een of andere backup (van dat destijds uit de klauwen gegroeide en gesloten foldingtopic misschien?) en dat dat topic nu afgesloten in een voor gewone stervelingen ontoegankelijk backuphoekje staat te wachten.

Da"s een zoektocht voor een moderator.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8.614

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Hier heeft HuntWarrior het over Huntington, maar ik vrees dat het niet is wat je zoekt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Ik weet wel bijna zeker dat HuntWarrior hier ooit een bericht heeft neergezet waarin hij vertelde over zijn vrouw die aan Huntington leed en zijn dochter die daar met zekerheid ook aan zou gaan lijden.
Het is inderdaad dit bericht dat ik bedoelde. Ik heb naar de berichten van HuntWarrior gekeken, en zag het er niet bij staan, dus ik dacht dat het iemand anders was. Mochten we deze post terug vinden lijkt mij dit een goeie link om mensen snel te overtuigen om te vouwen/boincen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Hier heeft HuntWarrior het over Huntington, maar ik vrees dat het niet is wat je zoekt.
Je vrees is terecht.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Op verzoek heb ik even gezocht. Ik kan alle 15 posts zonder moeite terugvinden, ze staan gewoon in dit DC-forum.

Daar staat echter niet het verhaal bij wat jullie zoeken. Dat was een interview voor het Computer!Totaal artikel, en daarvan heb ik destijds een PDF gekregen van de C!T-redactie. Die kun je hier vinden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

technisch: ik heb via HuntWarrior's profiel naar berichten van hem gezocht en krijg er maar vijf.

Nu zoek ik via de knop "gebruikers" en krijg ze alle 15

Overigens is ook dat CT-artikel niet wat ik zoek. Zeker weten. Het was een post, hier op dit forum, waarin HuntWarrior ons vertelde hoe blij hij was dat we hiermee bezig waren, en daar de redenen bij vertelde. In het CT-artikel bijvoorbeeld is géén sprake van zijn dochter, en ik weet zeker, in zijn post wél. Dat herinner ik me zo goed, omdat ik me afvroeg hoe het moet zijn om iemand te zien aftakelen én te weten dat jou met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid hetzelfde te wachten staat.

Ik vond intussen nog wél een spoor ervan terug:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=294125

hier zeg ik dus dat ik het verplaatst heb, naar wat tegenwoordig de FAQ is. Maar dat topic is enige malen verbouwd geweest in de tussentijd.

EDIT>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wat ik mij inmiddels afvraag: stamde dat bericht oorspronkelijk niet uit een PB van Hans aan mij, dat ik vervolgens met zijn toestemming publiceerde? In dat geval zou het tussen één van mijn berichten moeten staan.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [algemeen] aanzet tot meer distributed computing

Dat topicnummer is volgens mij van het oude enorme topic, dus als je die tig pagina's wilt doornemen, succes...

Als je nog wat bijzondere trefwoorden uit dat bericht weet, kun je misschien nog zoeken op trefwoorden (al dan niet in combinatie met gebruikersnaam).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer