Springen naar inhoud

Zullen we ooit het heelal doorgronden ?

• Log in om te kunnen reageren

Raymond Bakker

Raymond Bakker

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2008 - 17:05

Wij zijn dieren die zien en doen wat ze moeten ze doen om te overleven,dat stelt ons in staat om het heelal te verkennen en te doorgronden.alleen al het feit dat het feit er is dat je je afraagt of het mogelijk is om te weten te komen hoe het heelal exact is begonnen en hoe het gaat eindigen, wat was ervoor, wie of wat heeft het geschapen,is voor mij een bevestiging dat we dat te weten gaan komen!

als we in de toekomst de exacte toestand van het heelal leren kennen[atomen/moleculen,positronen elektroden quarks "snaren" enz], dan weten we ook onze eigen toestand op welk moment dan ook.Dat betekend dus dat we dan kunnen berekenen hoe we er dan op elk tijdstip in de toekomst uit zullen zien. Dus ook hoe we dan denken,dat betekend dus dat je dan niet meer beschikt over een vrije wil. das raar.

zodra we dat kunnen weten, weten we ook of het heelal een grens heeft en wat er aan de andere kant is,
maar dat is moeilijk te bepalen want die deeltjes zijn zo klein,en ze draaien zo snel om hun kern. Net als een fiets wiel dat draait,de spaken lijken overal te zijn!

Maar wat vinden jullie?
You can't teach a man anything....you can only help him find it with in himself....

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 januari 2008 - 09:02

Maar wat vinden jullie?

Wat vinden wij waarvan precies? En, mocht je je titelvraag bedoelen: op basis van wat precies zou ik een aanname moeten maken of we het heelal ooit zullen doorgronden? Ten eerste weet je nooit of je iets volledig hebt begrepen, of de kennis over iets op en een bepaald moment alles is wat je er ooit over te weten zult komen. Dat is de hele aard van wetenschap, er kunnen altijd nieuwe gegevens boven tafel komen die het vorige inzicht completeren of tegenspreken. En verder heb ik natuurlijk geen zicht op toekomstige technologische ontwikkelingen (ik kan niet in de toekomst kijken) die het inzicht verder zouden verbeteren. Dit is eigenlijk meer een filosofische vraag, namelijk "kun je ooit volledige kennis hebben over iets?". Ik denk van niet.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

theoriegeladen

theoriegeladen

• >250 berichten
  • 976 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 januari 2008 - 13:33

Aangezien het toch al de filosofische kant opgaat...

Zijn de menselijke problemen in relatie tot het heelal op te lossen?

Raymond Bakker

Raymond Bakker

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 januari 2008 - 19:26

als we ooit en dat is dichterbij dan je denkt een levensvorm of misschien zelfs een beschaving vinden.
Dan denk ik dat de wereldleiders hier op aarde ineens niet meer zo vervreemd meer van elkaar zijn.
Dan zullen ze zien dat we toch eigenlijk helemaal niet zo verschillend zijn. :D
You can't teach a man anything....you can only help him find it with in himself....

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 januari 2008 - 10:51

als we ooit en dat is dichterbij dan je denkt een levensvorm of misschien zelfs een beschaving vinden.

En dat baseer je op... eh...?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 13 januari 2008 - 10:55

Ik kan dit niet echt een wetenschappelijke discussie noemen. Ofwel: we gaan verder met een pilsje in het café.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Chillobillo

Chillobillo

• >100 berichten
  • 105 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 januari 2008 - 19:34

Het lijkt mij dat we ooit wel ver komen in het heelal. In ben alleen wel bang dat dit miljoenen, misschien zelfs miljarden jaren gaat duren.

Als de mens dan überhaupt nog bestaat..
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures