Aardolie wordt biogas

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Aardolie wordt biogas

De biologische afbraak van aardoliereserves is vooral het werk van anaerobe, methaanproducerende bacteriën. En niet, zoals eerder werd gedacht, van aerobe. Om moeilijk winbare oliereserves bovengronds te krijgen zou je dit afbraakproces moeten versnellen en het gevormde methaan opvangen, zo suggereren Britse en Canadese onderzoekers deze week in Nature.


Lees meer... C2W
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Aardolie wordt biogas

Zolang er nog overal volop afgefakkeld wordt om dat gas kwijt te raken bij oliewinning moeten we nog maar niet teveel proberen om dit proces te versnellen.


Afbeelding
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 12.262

Re: Aardolie wordt biogas

Dat gebeurd natuurlijk lang niet overal... alleen kan ik me voorstellen dat op zo'n platform het gewoon niet rendabel is het op te slaan en te transporteren als LNG.


Maar olie blijft natuurlijk veel handiger, dus als men dit expres gaat veroorzaken zal dat denk ik vnl in velden zijn die voor conventionele winning nagenoeg droog zijn.
Victory through technology

Reageer