Drankbenamingen in cartoon

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 64

Drankbenamingen in cartoon

Hallo iedereen,

wie kan mij helpen met de cartoon in bijlage. Ik vermoed, dat er in deze cartoon 2 benamingen van dranken verborgen zitten. Alleen ik kan ze niet vinden. Wie kan mij op weg zetten?
Bijlagen
bar.jpg
bar.jpg (191.29 KiB) 431 keer bekeken
"niets blijft duren"

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Drankbenamingen in cartoon

Ik vermoed, dat er in deze cartoon 2 benamingen van dranken verborgen zitten.
Waarom vermoed je dat?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 64

Re: Drankbenamingen in cartoon

Hallo,

op de toog staan 2 glazen nl links en rechts van de centrale figuur. Eigenlijk is het de bedoeling uit de cartoon gps coördinaten af te leiden. Gps coordinaten worden nu eenmaal gevormd door een N (noorderbreedte) e, een E (oosterlengte) coördinaat. Bijvoorbeeld rond Gent krijgen we N 51° 02.804 en E 3° 56.782

Mijn vermoeden is dat het alcoholgehalte van de "dranken" de minuten opleveren dus in mijn voorbeeld de "02" en de "56".

In de praktijk variëren de graden ( 51° en 3°) in onze buurt weinig. Natuurlijk zouden het ook de duizendsten (dus de 804 en de 782) kunnen verstopt zitten. Als een promille gehalte? Daar ben ik nog niet uit.
"niets blijft duren"

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Drankbenamingen in cartoon

Zit het niet in de oplossing van het raadseltje dat die man vertelt? Want ik zie niet meteen dranken verstopt.

Het drankje rechts kan een martini zijn, of een cosmopolitan o.i.d., maar daar kan je niet zomaar een volumeprocent op plakken, want het hangt er maar vanaf wie die dingen mixt.

Re: Drankbenamingen in cartoon

inderdaad!!!waarom zouden ze er nog tekst bij zetten als je

het eventueel ook al in het plaatje kan zien.....dan is die tekst ook

niet nodig!

Berichten: 64

Re: Drankbenamingen in cartoon

Hallo,

ik had reeds gedacht dat de tekst naar een drank(en) verwijst. Als de gps coördnaten gevonden zijn krijg je dus een locatie ( = de stash) en op die locatie zou het antwoord van het raadsel zitten. Ik meen dat "blinde" een of andere coctail zou kunnen zijn met amaretto?
"niets blijft duren"

Reageer