Phpbb3: guests

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Phpbb3: guests

Ik heb het volgende probleem op een phpBB3 forum waar ik beheerder ben:

Op het forum kan gepost worden door Guests en wanneer deze op de quote knop drukken dan krijgen ze dus net als andere gebruikers een venster waarin ze het bericht kunnen typen.

In het venster staat onderaan een lijstje waar je verschillende zaken aan en af kan zetten door vakje aan of uit te vinken. Bij gewone users, mods, admins staat het vakje: "Disable BB code" niet aangevinkt. Bij de guest daarentegen wel. Dat is redelijk ambetant omdat wanneer een guest iets gaat quoten de BB tags niet actief staan. De topics worden daardoor niet echt overzichtelijk en de moderators moeten dan handmatig het vakje uitvinken omdat de quest daar meestal geen weet van hebben.

Kan hier iets aan gedaan worden, ik vermoed van wel maar ik kan niet direct iets vinden in de instellingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Phpbb3: guests

Ik ben eigenlijk met iets anders bezig, dus even snel, denk dat je er wel uitkomt:

Ga naar je beheerderspaneel, tab gebruikers en groepen. Klik in het linkermenu onder de kop groepen op forumpermissies groepen. Selecteer gasten, selecteer de gewenste forums. Geef ze de rol gelimiteerde toegang. In principe moet het dan goed gaan (althans, bij mij gaat dat zo goed).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Phpbb3: guests

Bedankt Ger !!

Ik had al bij permissies aan het proberen geweest maar zonder resultaat, via jouw manier lukt het wel.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Phpbb3: guests

Graag gedaan. ;)

phpBB3 biedt enorm veel opties voor permissies, ingedeeld naar gebruikersgroep, ingedeeld naar rang en ingedeeld naar forum. Niet zo gek dat je dan de weg kwijt raakt. Zo heeft het ook even geduurd tot ik erachter kwam hoe ik moest zorgen dat mijn medebeheerder berichten kon wijzigen. Je zou denken dat als iemand de rang beheerder heeft dat dit dan automatisch goed staat, maar dat is dus weer een groepsinstelling. En dan heb je binnen groepen dus weer specifieke beheerderspermisssies, moderatorpermisssies en forumpermisssies.

Er kan enorm veel in phpBB3 en het is zeker een verbetering t.o.v. versie 2, maar sommige dingen zijn wel erg lastig te vinden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Phpbb3: guests

Er kan enorm veel in phpBB3 en het is zeker een verbetering t.o.v. versie 2, maar sommige dingen zijn wel erg lastig te vinden.
Hier geef ik je 100% gelijk in.

Reageer