Playstation 3 uit vs?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Playstation 3 uit vs?

Ik vroeg me af of een playstation 3 uit de VS hier in België zou functioneren? Is deze dan NTSC? Ik heb een Samsung Syncmaster 932MW HD TV, zou de playstation op deze tv aan te sluiten zijn of ga ik problemen krijgen met PAL/NTSC?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Playstation 3 uit vs?

Hier is reeds een topic over, deze kan je hier terugvinden: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=73973

Met een PS3 kan je ook meedoen aan Distributed Computing, op Wetenschapsforum hebben we hier een team. Meer info hierover kan je hier vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Playstation 3 uit vs?

HD is niet in PAL of NTSC smaak, HD-ready and Full-HD is gelijk overal op de wereld. We hebben nu dus geen problemen meer met conversies van de US naar EU, alleen maar vanuit een geld standpunt, ofwel, Blu-Ray's die je koopt in Europa zouden niet kunnen werken. PS3 spellen zijn regio-vrij, en volgens mij is de PS3 ook DVD regio-vrij. (echter zoals bij alle Sony dvd-spelers krijg je dan een groen scherm als je op pal of ntsc uit zend en geen Sony teevee hebt maar dat is een heel ander verhaal, op HD is alles okee(dat rijmt)). Verder zijn blu-rays in Amerika toch veel goedkoper, dus kun je ze over laten vliegen, naar de videotheek voor een Blu-ray zit er mischien echter niet in. (behalve onder linux als je dat op de PS3 installeert ofzo.)

Berichten: 4.546

Re: Playstation 3 uit vs?

Ja die zou functioneren, maar je moet games dan importeren. De games die je hier koopt zijn PAL, en die draaien niet op een Amerikaanse en dus NTSC PS3. Voor een tv maakt het inderdaad niet uit.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Playstation 3 uit vs?

Alleen als je een 'oude' teevee hebt. Voor een HD teevee maakt het niks uit, NTSC en PAL maakt alleen maar iets uit op SD of Standard definition. Bij HD spreekt men niet meer van NTSC of PAL.

http://wiki.answers.com/Q/Will_american_ps..._a_european_ps3

spellekes zijn toch de helft van de prijs op Ebay vanuit Amerika

Reageer