Krachtenberekening

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Krachtenberekening

Ik heb de opdracht gekregen om uit te rekenen wat de belasting is op wielen die onder de constructiebevestigd zijn.(zie bijlagen (.jpg))

Nu zit de rij met witte wielen aan de voorkant en de rij zwarte wielen aan de achterkant van het frame. Het witte vlak in schetsbelasting2.jpg is het rode vlak dat in schetsbelasting.jpg staat.

Nu was mijn vraag wat de kracht is op de wielen (Wit links = 1, Wit rechts = 6 ; Zwart links = 7, Zwart rechts = 10) en wat de doorbuiging is van de rode plaat/witte vlak.

gegevens rode plaat/witte vlak = 4x HE-B 160 profielen gelijk verdeeld en aan elkaar verbonden(beschouw het als een plaat vandaar zo getekend)

HE-B 160:

Hoogte = 160 mm

Breedte = 160 mm

Ix-x = 2490 cm^4 Traagheidsmoment tov x-as

Iy-y = 889 cm^4 Traagheidsmoment tov y-as

F = 5430 mm^2 Doorsnede opp.

E = 210 GPa E-modules

Kan iemand me hiermee helpen?

mvg,

Sander
Bijlagen
schetbelasting2.jpg
schetbelasting2.jpg (11.18 KiB) 443 keer bekeken
schetsbelasting.jpg
schetsbelasting.jpg (27.54 KiB) 466 keer bekeken

Berichten: 16

Re: Krachtenberekening

Bekijk de bijlage maar eens, ik denk dat het zo iets moet. De twee stukjes die over steken hebben denk ik niet veel invloed op het totale.
Bijlagen
13ton.doc
(31.5 KiB) 155 keer gedownload

Berichten: 4.502

Re: Krachtenberekening

Is de bedoeling dat te belasting rust op zowel de witte als de zwarte wielen,of op de zwarte of op de witte of op een deel van zwarte en een deel van de witte.

Ik kom niet uit de vraagstelling,anders is bij een duidelijk vraagstelling wel een oplossingsidee aan te dragen! :D

Reageer