Springen naar inhoud

Celkern en golgiapparaat

• Log in om te kunnen reageren

Xenia_V

Xenia_V

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 januari 2008 - 17:21

Hallo Iedereen,

Ik heb is een paar vraagjes, ik heb overal gezocht en vind het antwoord nergens.
Dus hoop ik dat jullie mij kunnen helpen! :D

Vragen en opdrachten:
De Celkern:
Zijn er verschillende structuren waar te nemen in de kerninhoud? Is het kernmateriaal gelijk verspreid?

Het Golgi-apparaat:
1. Hoe kan je het golgi-apparaat onderscheiden van de resterende cel?
2. Wat kan je zeggen over de aanwezigheid van het golgi-apparaat in spiercellen en alvleesklieren?

Als jullie hierop een antwoord hebben, dat zou ongelofelijk zijn!!!!

Mvg,
Xenia

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Leviathan

Leviathan

• >100 berichten
  • 123 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 januari 2008 - 17:46

Je bedoelt vast Biologie hulp.

En hier is je antwoord voor het golgi apparaat.
Volgende keer mischien iets beter zoeken want dit is de eerste hit op google:
http://nl.wikipedia..../Golgi-apparaat

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 januari 2008 - 20:02

Kom op zeg, we zijn geen huiswerkmachine. We helpen je graag, maar ik moet zeggen dat het niet lijkt of je je best al hebt gedaan. Als dat wel zo is heb je hulp nodig met zoeken, niet met het precieze antwoord :D

Wat was je zoekopdracht toen je op zoek ging naar kernstructuren? Het internet staat VOL met plaatjes van cellen en celkernen en google heeft geen enkele moeite die te vinden.

Op welk niveau verwacht je een antwoord?

Veranderd door Mrtn, 17 januari 2008 - 20:04

Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Xenia_V

Xenia_V

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 januari 2008 - 22:08

Golle denkt dak da ni heb geprobeerd fwa? ik vind gewoon ni het antwoord op mijn vraag
Kzit in 5ASO voor iet hè

Kzou gewoon jullie hulp

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 januari 2008 - 09:10

Kzit in 5ASO voor iet hè

Dat had je beter in je eerste post vermeld. Dan wisten we reeds op welk niveau je een antwoord verwachtte.

Zijn er verschillende structuren waar te nemen in de kerninhoud? Is het kernmateriaal gelijk verspreid?

Zoals Mrtn al zegt staat het internet stampvol met afbeelding. Zoek maar eens op Google Afbeeldingen met celkern of cell nucleus en kijk eens naar de plaatjes. Dan zie je duidelijk dat er vanalles rondzweeft in die kern.

1. Hoe kan je het golgi-apparaat onderscheiden van de resterende cel?

Dit vind ik een vreemde vraag. Bedoel je dat je wilt weten hoe het golgiapparaat eruitziet? Dan kan je best weer op Google Afbeeldingen zoeken met golgi apparatus (Engelse termen leveren meestal meer hits op). Zo zie je onmiddellijk hoe het golgiapparaat eruitziet.

2. Wat kan je zeggen over de aanwezigheid van het golgi-apparaat in spiercellen en alvleesklieren?

Ook dit is een vraag die makkelijk met een beetje zoek- en denkwerk beantwoord kan worden. Ik hoop dat je weet wat de functie van het golgiapparaat is (
Verborgen inhoud
In het golgiapparaat worden de producten die gemaakt zijn door het endoplasmatisch reticulum omgebouwd en opgeslagen, om later naar andere plaatsen vervoerd te worden
). De alvleesklier is (de naam zegt het zelf) een klier en klier is een weefsel dat bepaalde stoffen produceert en transporteert. Daaruit kan je afleiden dat alvleeskliercellen veel en goed ontwikkelde golgiapparaten zitten. Wikipedia zegt het zelfs letterlijk:

Het is niet verwonderlijk dat vooral de cellen van secretie-organen bijzonder veel golgi-apparaten bezitten.

De spiercel laat ik aan jou over. Pas wel op dat je bij het zoeken het golgiapparaat niet verwart met het zgn. "golgi tendon organ" dat een belangrijke rol speelt in spierweefsel.

PS: Misschien is onze handleiding Google iets voor jou. Daar worden alle aspecten en hulpmiddelen bij het googelen uitgebreid besproken aan de hand van voorbeelden.
PPS: Zou je alsjeblieft een beetje op je spelling willen letten? Dat leest veel aangenamer.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures