Het nederlandse gezeur over mensenrechten

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 1.286

Het nederlandse gezeur over mensenrechten

Weer tracht Nederland haantje de voorste te zijn als het gaat over mensenrechten. Nederland probeerd zich te bemoeien met mensenrechten dat buiten de landsgrenzen vallen, met name China. Het is moe van te worden dat je als burger wordt geconfronteerd met de politieke bemoeizucht en het schijnheilge gedrag van kamerleden, ministers en rooie rakkers die het allemaal zo beter weten. Zelf bakt Nederland er niets van als het gaat om de bescherming van onze prive-gegevens, De overheid tracht onze vrijheden te beperken, wij worden opgezadeld met hogere kosten, zoals belastingen en boetes. Mensenrechten in Nederland wordt al jaren aan de politieke laars gelapt.

Berichten: 1.168

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

Ik behoor niet tot de kamerleden, ministers en rooie rakkers, waar AH overspreekt. Toch vind ik zeer beslist dat de mensenrechtschendingen van China onder de aandacht gebracht horen te worden, zeker nu de Olymp Spelen eraan komen.

Zie ook het subforum Tibet.

enig commentaar daar van mijn hand:

"Tibet is een typisch voorbeeld, waar mensen die o zo verontwaardigd zijn over bv de inval van Israel in Libanon en die “vergeten” zijn de meer dan 120. 000 burgerslachtoffers( dit zijn doden, het aantal slachtoffers is veel hoger.nb ()nu toegevoegd) van de inval van Syrie in Libanon, over zwijgen.

De Olympische spelen van 2008 worden in Beijng (Peking) gehouden. China wil hiermee positief in het nieuws komen.

De mensenrechten in Tibet zijn door China, dat de meest afgrijselijke regimes steunt, zoals dat in Soedan, waar Arabische hordes genocide plegen op de bevolking van het Animistische en Christelijke zuiden, met voeten getreden.

China geeft nu miljarden euro’s uit om de Olympische Spelen probleemloos te laten verlopen. Het heeft de Tibetaanse antilope zich toegeeigend als een van de Chinese mascottes om zo de Olympische Spelen te misbruiken door een foutief beeld van Tibet te verspreiden.

Mensenrecht schendingen vinden op grote schaal plaats in Tibet door China.. Tibetanen behoren hun geloof in vrijheid te kunnen belijden in een autonoom gebied. De echte Dalai Lama behoort terug te kunnen keren naar Tibet en met de regering in ballingschap behoort onderhandeld te worden. De Nep Dalai Lama , door China als stroman aldaar neergezet. dient genegeerd te worden. Indien het China gelukt de Olympische Spelen in 2008 probleemloos te organiseren zal Tibet voor altijd verloren zijn.

www.tibet.org

www.savetibet.org/nl/index.php

20% van de Tibetaanse bevolking van 6 miljoen is gedood door China, meer nog zitten in gevangenissen en werkkampen, 6000 tempels en kloosters zijn vernietigd. In 1959 vluchtten 100.000 Tibetanen met hun Dalai Lama de bergen over. Vluchtelingenkampen in Noord India.

Politiek, cultureel, economisch, militair en religieus is China er de baas.

In de oostelijke provincies wonen al meer Chinezen dan Tibetanen. Op de middelbare scholen wordt geen Tibetaans meer onderwezen, 55% van de studenten van de Tibetaanse universiteit is Chinees. Het analfabetisme is toegenomen, de bevolking verarmt.

Het milieu wordt vernietigd, is dat grotendeels al.

Er vindt massale houtkap plaats door 20.000 militairen met hun dwangarbeiders. De beste weidegronden zijn ingepikt tbv vee voor het Chinese leger en voor Chinese immigranten. Dammen zijn gebouwd ipv zonne- energie te ontwikkelen, het gebied leent zich uitstekend voor dat laatste. Unieke soorten dieren worden uitgeroeid.

Massaal is radioactief afval gedumpt op de Tibetaanse hoogvlakte, grondwater is radioactief met misgeboortes als gevolg.Tibet heeft de grootste uraniumreserves ter wereld, indertijd toen China het land bezette nog niet zo bekend daarom toen geen reden. China heeft in Tibet 3 raketbases en 300.000 militairen gestationeerd.

De nieuwe spoorlijn kan voor de Tibetanen alleen maar nog meer ellende betekenen.

Nu bij de organisatie van de Olympische Spelen kunnen we Tibet internationaal onder de aandacht brengen, verder kunnen we weinig. De Dalai Lama en Tibetaanse vluchtelingen -financieel- steunen is een van de zeer weinige dingen die we voor ze kunnen doen als persoon.

Een boycot van de goedkope Chinese producten zal nooit lukken.

Tibet was een buffer tussen India en China. Die buffer is weg, de twee grootmachten grenzen aan elkaar. "

Berichten: 474

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

ik ben niet perfect, mag ik daarom anderen niet aanmoedigen om wel perfect te zijn?

Ik ben niet perfect, mag ik daarom anderen die het er nog minder van bakken niet aanmoedigen om beter te worden?

wachten totdat je perfect bent is het meest egoistische wat je kunt doen, en daarom zul je het nooit bereiken, want jebent immers egoistisch en dus niet perfect.

doe wat je kunt om het hier (aarde/wereld) beter te maken, en begin niet in je eigen straat! begin je in je eigen straat dan kom je nooit klaar. Begin tegelijk in je eigen straat en in dat van de buren waar het nog slechter gaat.
[center]Every day is a gift, that's why they call it 'the present'.[/center]

Berichten: 954

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

Het is moe van te worden dat je als burger wordt geconfronteerd met de politieke bemoeizucht en het schijnheilge gedrag van kamerleden, ministers en rooie rakkers die het allemaal zo beter weten.


Lekker potje demogagie. Alsof burgers en liberalen zich niet druk zouden maken om mensenrechten.

Berichten: 4.546

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

O I'm sorry, is het tegenwoordig niet meer toegestaan om ergens om te geven?? Er worden daar mensen zonder pardon uit hun huis gebuldozerd omdat er plaats gemaakt moet worden voor allerlei Olympische faciliteiten, Tibet is ingelijft zoals Hitler dat vlak voor WO2 deed, concentratie-kampen zijn er de normaalste zaak van de wereld en je kan daar niet eens het woord "mensenrechten" Googlen! En dáár wat tegen willen doen noem jij gezeur?? En dát ga jij vergelijken met Nederland?? In 1 woord triest.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

En dáár wat tegen willen doen noem jij gezeur?? En dát ga jij vergelijken met Nederland?? In 1 woord triest.


10.000% terechte opmerking.
Eric

Berichten: 1.286

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

='ferry' date='18 January 2008, 18:29' post='386374']

Lekker potje demogagie. Alsof burgers en liberalen zich niet druk zouden maken om mensenrechten.
Nederland moet nogmaal zich niet bemoeien met de rechten van de mens, de rechten van het kind, als het zelf er een potje van maken. De Nederlandse overheid discrimineerd als het gaat om intergratie, het buitensluiten van buitenlandse partners (met dank aan van Verdonk), dat in strijd is met het Europese Recht. Ook de rechten van het kind wordt niet nageleefd door de Nederlandse Overheid, dat onlangs in de krant stond. Ook wordt onzorgvuldig omgesprongen met onze persoongegevens onder het mom van terroristenbestrijding. Ook worden onze vrijheden in Nederland steeds meer ingeperkt, zoals het wereldwijde vervolg van rokers.

Wat betreft de Liberalen, ja, die maken er ook een potje van, verwijzend naar IJzere Rita. Maar dat neemt niet weg dat eerst Nederland zijn eigen zaken goed regelt en dan gaat meepraten op internationaal nivo.

Berichten: 1.286

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

='Assassinator' date='19 January 2008, 01:25' post='386525']

O I'm sorry, is het tegenwoordig niet meer toegestaan om ergens om te geven?? Er worden daar mensen zonder pardon uit hun huis gebuldozerd omdat er plaats gemaakt moet worden voor allerlei Olympische faciliteiten, Tibet is ingelijft zoals Hitler dat vlak voor WO2 deed, concentratie-kampen zijn er de normaalste zaak van de wereld en je kan daar niet eens het woord "mensenrechten" Googlen! En dáár wat tegen willen doen noem jij gezeur?? En dát ga jij vergelijken met Nederland?? In 1 woord triest.
Dat het triest is geef ik je gelijk dat er veel ongelijkheid is in de wereld, maar dat is altijd zo geweest gedurende de menselijke geschiedenis. Wij als soort moet niet vergeten dat wij het zelf doen en wat zich in het buitenland plaats vindt, met name China, India en andere landen die het niet nauw nemen met de rechten. De mens is eenmaal van natuure een dominant soort ten opzichte van het eigen soort en andere levende soorten. Wij als mens eisen datgene wat niet van ons is. Wij als soort buiten datgene uit dat ons voortbestaan bedreigd, en helaas kan daar weinig tegen gedaan worden en dat zal alleen maar gaan toenemen naarmate de bevolking maar blijft groeien (overbevolking). Want wanneer er steeds meer mensen komen zal dat een ernstige aanslag betekenen op ons klimaat, voedsel en leefruimte waardoor conflicten zal toenemen met alle gevolgen van dien.

Je spreekt over Tibet en Hitler, maar vergeet ook niet de regering Bush niet, ook Nederland neemt helaas deel aan een missie in een Islamitisch land en doodt ook burgers. Ook aan Nederland kleeft bloed aan de handen. Was het niet Nederland die de basis lag aan de slavenhandel???? En de moderne uitbuiting van het eigen volk anno 2008?

Berichten: 1.168

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

AH
....Mensenrechten in Nederland wordt al jaren aan de politieke laars gelapt. .....

....Was het niet Nederland die de basis lag aan de slavenhandel???? En de moderne uitbuiting van het eigen volk anno 2008?....wereldwijde vervolg van rokers?
lag=legde Nee, het waren de Arabieren. 12miljoen stumperds werden er geroofd, van wie velen werden verhandeld door Nederlanders en vervoerd in Ned. schepen via West Afrika.

16 miljoen werden er via Zanzibar verhandeld en getransporteerd door Arabieren, die er eerder mee begonnen dan de Nederlanders. Dit is geen goedpraterij van "eigen volk", alleen een antwoord op je vraag.

AH
Moderne uitbuiting van eigen volk anno 2008?
Dat vergelijk jij met China anno 2008?

Zonder meer correct dat er veel hypocratie aanwezig is in de Ned. politiek bij alle partijen, waarbij "rooie rakkers'' soms of vaak voorop lopen.

Wereldwijde vervolg van rokers? Lijkt of je dat Ned in de schoenen schuift en doet alsof rokers in concentratiekampen belanden of dwangarbeid moeten verrichten of doodgemarteld worden. Ik waardeer het overigens zeer dat mijn kleren niet meer naar de rook van anderen stinken. Zou prettig zijn als de peuken uit het straatbeeld verdwijnen, ik vind het net zo onprettig om naar peuken te kijken dan naar een boerka.

Je post bij deze door jou gestarte topic klinkt mij niet helemaal zuiver in de oren en daarbij komt ook:

C 'est le ton qui fait la musique.

Berichten: 1.286

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

AHDat vergelijk jij met China anno 2008?

Zonder meer correct dat er veel hypocratie aanwezig is in de Ned. politiek bij alle partijen, waarbij "rooie rakkers'' soms of vaak voorop lopen.
China is niet ons probleem. Het probleem is dat in China niets aantrekt van het protest dat uit Nederland komt. Nederland is als land een mug in vergelijking als een mega land als China. Wie zijn wij dan wel om China op de vingers te tikken???
Wereldwijde vervolg van rokers? Lijkt of je dat Ned in de schoenen schuift en doet alsof rokers in concentratiekampen belanden of dwangarbeid moeten verrichten of doodgemarteld worden.
Wanneer een bepaalde groep wordt uitgesloten of beter geformuleerd verstoten, is er sprake van schending van mensenrechten in Nederland. Rokers worden in hun vrijheid beperkt en vervolgd door opgelegde boetes waar zij niet mogen roken. Verzekeringsmaatschappijen zorgen ervoor dat er een verschil ontstaat tussen polissen van rokers en niet rokers. Rokers betalen meer premie dan niet rokers, al hebben beide groepen een basisverzekering, maar er wordt duidelijk onderscheid gemaakt en dat is discriminatie, maar, er wordt hier tegen door de overheid weinig gedaan> Hierdoor maakt onze overheid zich schuldig aan de schending van de mensenrechten. Rokers worden door de groep niet rokers op ernstige wijze gediscrimineerd.
Ik waardeer het overigens zeer dat mijn kleren niet meer naar de rook van anderen stinken. Zou prettig zijn als de peuken uit het straatbeeld verdwijnen, ik vind het net zo onprettig om naar peuken te kijken dan naar een boerka.

Je post bij deze door jou gestarte topic klinkt mij niet helemaal zuiver in de oren en daarbij komt ook:
Dat je kleding niet naar de rooklucht ruikt staat los van je persoonlijke mening en heeft niets te maken als het gaat om de schending van de mensenrechten.

Dat de peuken niet op de grond gegooid moet worden is het inderdaad niet prettig om er naar te kijken, maar de mens is eenmaal gemakzuchtig. Maar je hoeft niet met een gebogen hoofd naar de grond te kijken, want daar krijg je een stijve nek van, het kan beter zijn om ergens anders naar te kijken.
C 'est le ton qui fait la musique.
In het Nederlands a.u.b., want daar wonen wij, ff vertalen a.u.b.

Gebruikersavatar
Berichten: 469

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

Wanneer een bepaalde groep wordt uitgesloten of beter geformuleerd verstoten, is er sprake van schending van mensenrechten in Nederland.
Rokers zijn in juridische zin geen groep. Te meer daar het één ieder als individu vrij staat om wel of niet te roken.
In het Nederlands a.u.b., want daar wonen wij, ff vertalen a.u.b.
Ach, kom op zeg! Pak een woordenboekje of zo...
Wetenschap is geen geschiedenis van idealen maar van successen.

Berichten: 1.286

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

name='nabob' date='24 January 2008, 19:12' post='388592']

Rokers zijn in juridische zin geen groep. Te meer daar het één ieder als individu vrij staat om wel of niet te roken.
Dus, veranderd dat dan aan de vervolging van rokers? Neen dus. Een groep wordt bewust aan de kant gezet, hun vrijheden worden beperkt. Dus in Juridische zin, zijn zij wel een groep. En het gebeurt op het 1e gezicht onschuldig. Eerst brandmerken, uitsluiten en vervolgen (beboeten). Joden werden uitgemoord. Zij waren ook toch gebrandmerkt, uitgesloten en later vervolgd. En! Het gaat ook op de wijze waarop het gebeurd dat een groep bewust wordt uitgesloten.
Ach, kom op zeg! Pak een woordenboekje of zo...
Wij wonen toch in Nederland, spreek en schijf Nederlands.

Gebruikersavatar
Berichten: 469

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

Het is duidelijk dat je met dit onderwerp een politiek statement wilt maken. Ik wil hier dan ook niet al te diep op ingaan. Waar het mij wel om te doen is, is de wijze waarop je het begrip 'groep' hanteert.

Met dezelfde argumentatie als de jouwe zou je kunnen zeggen dat automobilisten met teveel drank op ook als groep vervolgd worden en dat dat een vorm van schending van mensenrechten is.

Zeg nou zelf, dat plaatst jouw argumentatie toch wel in een lichtelijk absurd perspectief.

Al met al een kulonderwerp dus. Enkel wat betreft de privacywetgeving heb je wellicht een punt.

Wat betreft de taal verschillen we simpelweg van mening. Soms -dus niet te pas en onpas- kun je dingen gewoon mooier in een vreemde taal zeggen. Zeker als dat de Franse taal is.

Tijd voor een sigaretje nu?
Wetenschap is geen geschiedenis van idealen maar van successen.

Berichten: 1.168

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

AH
In het Nederlands a.u.b., want daar wonen wij,.....
....
Wij wonen toch in Nederland, spreek en schijf Nederlands.
Ik wil je er even aan herinneren dat de wapenspreuk van Nederland sinds 1815 is: Je maintiendrai

AH
Maar je hoeft niet met een gebogen hoofd naar de grond te kijken, want daar krijg je een stijve nek van, het kan beter zijn om ergens anders naar te kijken.
Mensen behorend tot de groep 65plussers lopen vaak enigszins gebogen en kijken dan naar de grond. Zij krijgen daar geen stijve nek van. Deze groep lijk jij te vergeten. Als personen behorend tot die groep ergens anders naar kijken, ietsje hoger zoals jij lijkt te adviseren, bv naar de kijkgaten in een boerka, of bv naar de haardos van de heer Wilders, kunnen zij wel een stijve krijgen.

Jij hebt duidelijk die groep over het hoofd gezien, die groep mag je echter niet buitensluiten noch vergeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Het nederlandse gezeur over mensenrechten

Over de rokers en de schending van de mensenrechten valt kort te zijn:

1. Roken is een eigen keuze

2. Roken heeft gevolgen voor het rokende individu en de omgeving

3. De mensenrechten spreken van gelijke behandeling in gelijke situaties. Dat gaat hier niet op, aangezien de situaties niet gelijk zijn.
Verborgen inhoud
Is het ook discriminatie dat ik meer moet betalen voor een voetbalticket omdat ik geen seizoenskaart heb?


Daarbij vind ik het buitengewoon onsmakelijk om de regels betreffende roken te vergelijken met jodenvervolging. Laat me je even wijzen op de Wet van Godwin, en laat deze discussie aub niet op die manier eindigen. Dat zou immers zonde zijn.

Nu terug naar de kern. AH's stelling in concreto is: de pot (Nederland) verwijt de ketel (China) dat zij zwart is, en da's verkeerd. Nu is mijn vraag: is het wel zo verkeerd? Immers, een ander spreekwoord is dat in het land der blinden éénoog koning is. Wat is er nou precies verkeerd aan om een ander te wijzen op haar fouten, ook al ben je zelf niet perfect? Ik ken geen enkel land, persoon, groep, wat dan ook dat perfect is. Toch leert eenieder van elkaar, o.a. door middel van communicatie en discussie. Is dat zo verkeerd?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten