Springen naar inhoud

Bingospel


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Stef31

    Stef31


  • >250 berichten
  • 609 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 januari 2008 - 23:19

Hallo iedereen

Kan iemand een algoritme geven hoe ik een bingospel moet gaan maken. Ik heb al via code bij het starten van het programma in VB.NET de 75 labels aangemaakt maar nu zit ik vast en wil ik graag klassen maken en de vraag is wat moet een bingospel doen dus heb graag een algoritme gehad of verschillende principes hoe je die kan maken en op welke basis algoritme is het spel gebaseerd?

Met vriendelijke groeten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Nvt

    Nvt


  • >25 berichten
  • 99 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2008 - 18:39

Het begin is dat je de regels van bingo weet en de manier waarop dit spel gespeeld wordt.
Wanneer je dat op papier zet zou je al een redelijk beeld kunnen krijgen van wat er gebeuren moet.
Daarna zou je kunnen gaan bepalen wat het programma moet doen, wat de gebruiker moet doen.
Wanneeer het dan nog niet duidelijk is dan zou je een soort "verhaal" kunnen maken waarin je de gebeurtenissen op een rijtje zet, bijvoorbeeld:

In het begin is de kaart van de speler leeg.
Er wordt een nummer getrokken.
Er moet gecontroleerd worden of het nummer van de trekking op de kaart voorkomt.
enz. enz.

#3

Schwartz

    Schwartz


  • >250 berichten
  • 691 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 januari 2008 - 20:45

Een reset routine die het spel opstart met begin waarden
een 1... aantal generatie van de bingogetallen op een geheugen
dit geheugen shuffelen met random
Nu kan men dit geheugen gebruiken om de getallen te gaan ophaen als men een nieuwe bal trekt.
Dit is een funktie.
Bingokaarten: ook weer routinen en geheugen en random
Men heeft een geheugen om de markers te hebben.
Enne zeer zeker dit geheugen RESETTEN want anders hebben de mensen een VALSE bingo...
En na het trekken van een bal gaat men een routine oproepen die alle kaarten controleert of er rijtjes vol zijn enzo.
BINGO...eindelijk winnen we die vingerplant...

Het scheelt ook om een A4 tje te nemen en daar een simpel stroomdiagram op te schrijven.
Met een gekleurde stift markeren wat je al af heb dan weet men zo wat men nog moet doen enzo.

Een kladblokje bij de hand, heb ik altijd als ik programmeer, om even wat dingen te noteren.

Veranderd door Schwartz, 18 januari 2008 - 20:46

Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures