Springen naar inhoud

Wiskunde

• Log in om te kunnen reageren

Bert120

Bert120

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2008 - 01:04

Hallo,

Ik weet niet hoe ik deze moet oplossen :D

Zou iemand mij een manier kunne geven om eraan te beginnen? Want ik geraak er niet uit

wiskunde.jpg

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 januari 2008 - 02:09

Algemene manier om een stelsel van meerdere vergelijkingen met meerdere onbekenden op te lossen: druk één onbekende uit in een of meer andere, dat wil zeggen x = (iets wat niet van x afhangt). Dat kun je vaak door met behulp van één vergelijking. In de andere vergelijkingen vervang je vervolgens iedere x door hetgeen je net hebt uitgerekend (wat niet van x afhangt), je houdt dan één vergelijking minder en één onbekende minder over.

In jouw voorbeeld is het met behulp van de eerste twee vergelijkingen vrij simpel om x en y uit te drukken in z, als je die twee uitdrukkingen dan in de derde vergelijking invult hou je daar een vergelijking over waar alleen z in voorkomt. Als je die dan op kunt lossen kun je z vervolgens in de uitdrukkingen voor x en y invullen waarmee je x en y ook hebt.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Bert120

Bert120

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2008 - 10:43

Ik heb het ondertussen al gevonden.
Ik miste een verdomd minteken in men e-macht... :D

Toch bedankt voor de uitleg

Safe

Safe

• >5k berichten
  • 9907 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 19 januari 2008 - 12:41

Ik ben benieuwd hoe je dit hebt aangepakt?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures