Chimpansee eet zand tegen malaria

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Chimpansee eet zand tegen malaria

Wilde chimpansees in het Kibale National Park in Oeganda nemen zo nu en dan een hap rode aarde.

En met goede reden, zo ontdekten Franse onderzoekers.

De klei helpt werkzame bestanddelen vrij te maken uit bladeren van Trichilia rubescens, een boom uit de mahoniefamilie die stoffen bevat die malariaparasieten doden.


Lees meer ....
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 4

Re: Chimpansee eet zand tegen malaria

Fred F. schreef:Wilde chimpansees in het Kibale National Park in Oeganda nemen zo nu en dan een hap rode aarde.

En met goede reden, zo ontdekten Franse onderzoekers.

De klei helpt werkzame bestanddelen vrij te maken uit bladeren van Trichilia rubescens, een boom uit de mahoniefamilie die stoffen bevat die malariaparasieten doden.


Lees meer ....
dat kan niemand bewijzen, want men zou niet geweten hebben of dat het echt de malaria-ziekte was. en toch zal dat de ziekte zijn als het in uw lever en de rodebloedlichamen zit kun jij het niet meer verwijderen. deze wordt erin gemengd binnen een zeer korte termijn (zo'n halve dag max). en het is ook bewezen dat enkel kinine en de gambusia vis. het kan misschien zijn dat de ziekte in het lichaam sterft door droogleggin maar niet door het eten van klei.

Berichten: 817

Re: Chimpansee eet zand tegen malaria

dat kan niemand bewijzen, want men zou niet geweten hebben of dat het echt de malaria-ziekte was.


Ik ben je even kwijt hier. Het artikel zegt dat er getest werd op een Plasmodium. De veroorzaker van malaria. Dan zijn we toch vrij zeker dat het om malaria gaat.

Of bedoel je iets anders?


rodebloedlichamen zit kun jij het niet meer verwijderen
Maar het gaat hier immers ook om een 'remmende' werking. Volgens mij staat er nergens in dat ze van de ziekte af geraken.


en het is ook bewezen dat enkel kinine en de gambusia vis.
Deze zin eindigt wat abrupt. Wat precies is 'bewezen?' Kan je ergens een bron voorleggen.

Ik neem aan dat je bedoelt dat het bewezen is dat alleen kinine en gambusia remmend werken op malaria, maar wie zegt dat er geen soffen zijn waarvan we het nog niet weten.


het kan misschien zijn dat de ziekte in het lichaam sterft door droogleggin maar niet door het eten van klei.
Volgens mij draait het hier ook niet zozeer om die klei hoor. Het had evengoed neushoornpoep of stukjes schors kunnen zijn. Het gaat hem om de werkzame stoffen die blijkbaar in die klei zitten.

Dus het is niet door het eten van klei dat je malaria gaat voorkomen, het is doordat er ergens iets biologisch/chemisch gebeurt na het eten van die klei.
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Chimpansee eet zand tegen malaria

Ik zie tot mijn stomme verbazing dat ik dit topic gestart zou hebben, maar dat is helemaal niet zo!


Betekent dit dat er iets mis gegaan is met het plaatsen van dit bericht, door moderator of forumsoftware?


Of moet ik ervan uit gaan dat iemand mijn password gekraakt heeft, al snap ik niet waarom iemand die moeite zou doen?
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Chimpansee eet zand tegen malaria

Ik dacht dat dit een nieuw topic was maar zie nu pas dat dit bericht al uit januari stamt.


Ik heb in een ver verleden eens een wetenschapsnieuws topic gestart wat toen om een of andere reden niet geplaatst werd. Ik kan me het onderwerp niet meer herinneren, maar blijkbaar is het dit.
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer