Word en windows 6.0 bestanden

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 4.502

Word en windows 6.0 bestanden

Na de installatie bij mij van Windows XP krijg ik bij tekst-bestanden welke in voorgaande jaren met tekstprogramma's behorende bij Windows 95 en voorgangers werden gemaakt,

de volgende mededeling:

Kan WORD voor Windows 6.0 bestanden niet laden

Het gevolg is dat ik probeersels doe met een oud gevonden WRITE programma en nog meer.

Bij de meeste bestanden komt er dan op hoop -wrs-Ascii -tevoorschijn met vele delen text,die niet meer in de oorspr.opmaak worden gereproduceerd.

En dat is dan nog het gunstigste,diverse oude verzamelingen van historische waarde bij mijn genealogisch onderzoek zijn niet meer bereikbaar.

Dat ligt niet aan mijn sinds 15 jaren gebruikte PROGEN-programma.

Wat zou een reparatie-mogelijkheid zijn

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Word en windows 6.0 bestanden

Ik heb er geen verstand van hoor maar zou in jouw geval het OpenOffice pakket downloaden.

Daarin kun je in de Writer een textdocument opslaan in zeer vele bestandstypes, ook in type: Microsoft Word 6.0

Ik neem aan dat OpenOffice Writer alle types die het kan opslaan ook kan lezen/openen.
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Word en windows 6.0 bestanden

Als je een moderne versie van Word hebt (bijv 2000, XP of 2003), dan kun je bij het openen van een bestand het bestandstype "word 6.0 kiezen". Dat zou moeten werken. Als je geen Word hebt is OpenOffice zoals hierboven al genoemd het beste alternatief
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 4.502

Re: Word en windows 6.0 bestanden

Bedankt,manne.

Ga dat proberen,zou me erg veel plezier doen om oud werk weer tevoorschijn te halen,oa. een groot stuk vertaling van Tacitus ,dat ik maakte vanuit het duits!

Berichten: 4.502

Re: Word en windows 6.0 bestanden