Springen naar inhoud

[Scheikunde] Vormingsenergie zout na2(co3) natriumcarbonaat

• Log in om te kunnen reageren

marcunator

marcunator

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2008 - 18:38

ey mensen,,

Kan iemand mij vertellen hoe ik de vormingsenergie krijg van NatriumCarbonaat? Ik weet dat je het eerst naar een denkbeeldig gas moet omzetten ofzo..

Ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen, en in mijn boek staat het niet zo erg duidelijk uitgelegd. Bij voorbaat dank.

Marc (marcunator)

-----> Ik haat CM'ers

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 januari 2008 - 19:05

Normaal kan je de vormingsenergieŽn van verschillende stoffen terugvinden in een tabellenboekje. Als je het echt moet berekenen, kan je  
-----> Ik haat CM'ers[/quote]
Wat bedoel je hiermee?

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

marcunator

marcunator

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2008 - 19:55

Wat bedoel je hiermee?

CM=Cultuur en Maatschappij, dat is een inhoudsloos vakenpakket die je kan kiezen, voornamelijk mietjes kiezen dit pakket en luie mense, dus zijn ze irritant, dus haat ik ze ;) :D

Ja ik weet dat je dat kan opzoeken in je tabellenboekje( binas ) maar carbonaat staat er niet tussen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 januari 2008 - 20:02

[quote name='marcunator' post='388637' date='24 January 2008, 19:55']CM=Cultuur en Maatschappij, dat is een inhoudsloos vakenpakket die je kan kiezen, voornamelijk mietjes kiezen dit pakket en luie mense, dus zijn ze irritant, dus haat ik ze ;) :D[/quote]
Dat is je goed recht, maar ik zou toch maar eens een kijkje nemen in  
Ja ik weet dat je dat kan opzoeken in je tabellenboekje( binas ) maar carbonaat staat er niet tussen.[/quote]
Op Wikipedia is een lijst terug te vinden met vormingsenergieŽn. Daar staat natriumcarbonaat wel in.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

marcunator

marcunator

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2008 - 02:02

Ok bedankt ik ben er uit, ik heb morgen namelijk een toets, of eigenlijk vandaag al xD de hele nacht keihard doorleren. Echt super bedankt!! :D

Maar ik bedoel het ook niet beledigend ofzo... Ik mag die mensen over het algemeen gewoon niet... Dat is toch niet kwetsend, het is maar een mening van een onbelangrijk persoon.

Ik vind het trouwens wel een goed forum, ik probeer mensen te helpen waar het kan... Ik bedoel elke dag ff 5 min op t forum kijke kan geen kwaad toch?

Mensen, adios!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures