[Scheikunde] Vormingsenergie zout na2(co3) natriumcarbonaat

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 18

[Scheikunde] Vormingsenergie zout na2(co3) natriumcarbonaat

ey mensen,,

Kan iemand mij vertellen hoe ik de vormingsenergie krijg van NatriumCarbonaat? Ik weet dat je het eerst naar een denkbeeldig gas moet omzetten ofzo..

Ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen, en in mijn boek staat het niet zo erg duidelijk uitgelegd. Bij voorbaat dank.

Marc (marcunator)

-----> Ik haat CM'ers

Berichten: 8.614

Re: [Scheikunde] Vormingsenergie zout na2(co3) natriumcarbonaat

Normaal kan je de vormingsenergieën van verschillende stoffen terugvinden in een tabellenboekje. Als je het echt moet berekenen, kan je
-----> Ik haat CM'ers
Wat bedoel je hiermee?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 18

Re: [Scheikunde] Vormingsenergie zout na2(co3) natriumcarbonaat

Wat bedoel je hiermee?
CM=Cultuur en Maatschappij, dat is een inhoudsloos vakenpakket die je kan kiezen, voornamelijk mietjes kiezen dit pakket en luie mense, dus zijn ze irritant, dus haat ik ze ;) :D

Ja ik weet dat je dat kan opzoeken in je tabellenboekje( binas ) maar carbonaat staat er niet tussen.

Berichten: 8.614

Re: [Scheikunde] Vormingsenergie zout na2(co3) natriumcarbonaat

CM=Cultuur en Maatschappij, dat is een inhoudsloos vakenpakket die je kan kiezen, voornamelijk mietjes kiezen dit pakket en luie mense, dus zijn ze irritant, dus haat ik ze ;) :D
Dat is je goed recht, maar ik zou toch maar eens een kijkje nemen in
Ja ik weet dat je dat kan opzoeken in je tabellenboekje( binas ) maar carbonaat staat er niet tussen.
Op Wikipedia is een lijst terug te vinden met vormingsenergieën. Daar staat natriumcarbonaat wel in.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 18

Re: [Scheikunde] Vormingsenergie zout na2(co3) natriumcarbonaat

Ok bedankt ik ben er uit, ik heb morgen namelijk een toets, of eigenlijk vandaag al xD de hele nacht keihard doorleren. Echt super bedankt!! :D

Maar ik bedoel het ook niet beledigend ofzo... Ik mag die mensen over het algemeen gewoon niet... Dat is toch niet kwetsend, het is maar een mening van een onbelangrijk persoon.

Ik vind het trouwens wel een goed forum, ik probeer mensen te helpen waar het kan... Ik bedoel elke dag ff 5 min op t forum kijke kan geen kwaad toch?

Mensen, adios!

Reageer