Bosonen - discrete tijd - einsteinse constante

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 13

Bosonen - discrete tijd - einsteinse constante

Mag ik nog eens een beroep doen op kenners in verband met de juistheid van de volgende twee zinnen?

'De eindspurt in de strijd om de Theory of Everything is ingezet toen men erin slaagde het bestaan van W- en Z-bosonen tijdens een experiment te bewijzen. Toen waren Oskar en Sebastian twintigers (....). Toen al gooide Oskar zich als een bezeten minnaar aan de voeten van zijn theorie van de discrete tijd.'

'(De prof gaf de studenten een taak op) in verband met de donkere energie, waarvan de oplossing alleen maar kon worden gevonden door aan te nemen dat er een niet-constante Einsteinse constante bestond.'

En voorts: een experimenteel natuurkundige in de nanotechnologie, bestaat dat?

Dank alweer!

Berichten: 8.614

Re: Bosonen - discrete tijd - einsteinse constante

'De eindspurt in de strijd om de Theory of Everything is ingezet toen men erin slaagde het bestaan van W- en Z-bosonen tijdens een experiment te bewijzen. Toen waren Oskar en Sebastian twintigers (....).
Lijkt mij correct. Lees
Toen al gooide Oskar zich als een bezeten minnaar aan de voeten van zijn theorie van de discrete tijd.'
Lijkt mij ook correct. Lees
'(De prof gaf de studenten een taak op) in verband met de donkere energie, waarvan de oplossing alleen maar kon worden gevonden door aan te nemen dat er een niet-constante Einsteinse constante bestond.'
Dat lijkt me niet helemaal correct. Ik zou hier 'kosmologische constante' gebruiken i.p.v. 'Einsteinse constante'. Zie
En voorts: een experimenteel natuurkundige in de nanotechnologie, bestaat dat?
Ik zou het niet weten, maar ik denk het wel.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Bosonen - discrete tijd - einsteinse constante

'(De prof gaf de studenten een taak op) in verband met de donkere energie, waarvan de oplossing alleen maar kon worden gevonden door aan te nemen dat er een niet-constante kosmologische constante bestond.'
is sowieso een vrij lege uitspraak. Donkere energie en kosmologische constante zijn hetzelfde. Er zijn natuurlijk massa's mysterieuze onderstelling te bedenken. :D

Berichten: 13

Re: Bosonen - discrete tijd - einsteinse constante

Klintersaas schreef:Lijkt mij correct. Lees hier meer over de 'Theory of Everything', hier over het W-boson en hier over het Z-boson.

Lijkt mij ook correct. Lees hier meer over discrete tijd.

Dat lijkt me niet helemaal correct. Ik zou hier 'kosmologische constante' gebruiken i.p.v. 'Einsteinse constante'. Zie hier voor meer informatie daarover.

Ik zou het niet weten, maar ik denk het wel.
:D Weeral wat wijzer geworden, veel dank!

Reageer