[Astronomie] Planeten onderverdelen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 37

[Astronomie] Planeten onderverdelen

Voor aardrijkskunde kreeg ik volgende vraag waarop ik geen duidelijk antwoord kan vinden:

Deel de planeten op in 2 groepen naargelang de grote gemeenschappelijke kenmerken.

Dank u

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [Astronomie] Planeten onderverdelen

Wordt met "de planeten" bedoelde de planeten in ons zonnestelsel, of alle planeten in het algemeen?

Lees in ieder geval dit of de Engelstalige variantervan.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: [Astronomie] Planeten onderverdelen

Je kunt de planeten onderverdelen in terrestrische of aardse planeten en joviaanse of gasplaneten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardse_planeet

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gasreus
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: [Astronomie] Planeten onderverdelen

Tot enkele jaren geleden werden Uranus en Neptunes ook tot de gasplaneten gerekend,tegenwoordig worden ze echter als een aparte groep gezien,de zogenaamde ijsreuzen.

In feite worden de planeten tegenwoordig dus niet in twee,maar in drie groepen onderverdeeld.

Maar dat is waarschijnlijk nog niet tot de onderwijswereld doorgedrongen.

Mogelijk krijg je een extra punt als je de ijsreuzen als derde groep noemt. :D
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: [Astronomie] Planeten onderverdelen

Mogelijk krijg je een extra punt als je de ijsreuzen als derde groep noemt. :D
:D

Dat zal waarschijnlijk niet de bedoeling zijn, eerder die andere 2 categorieën, maar je weet nooit.
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!



"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Astronomie] Planeten onderverdelen

Mogelijk krijg je een extra punt als je de ijsreuzen als derde groep noemt. :D
Het kan natuurlijk ook zijn dat de leerkracht dit niet weet en gaat foutrekenen, dan sta je daar met je fantastische 3 correcte groepen :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: [Astronomie] Planeten onderverdelen

Het kan natuurlijk ook zijn dat de leerkracht dit niet weet en gaat foutrekenen, dan sta je daar met je fantastische 3 correcte groepen :D .
Daar kan Reinout zich tegen indekken door de pagina over ijsreuzen af te drukken en achter de hand te houden.

Mocht het nodig zijn dan kan hij dat artikel onder de neus van de leraar duwen. :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/IJsreus



Overigens Reinout,Neptunes moet Neptunus zijn en de juiste benaming voor gasplaneten is gasreuzen.

Succes.
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Reageer