De nieuwe uri geller

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

De nieuwe uri geller

Er is een uri geller idols, "de nieuwe uri geller", op sbs6 begonnen, wie heeft het gezien?

En zouden die mensen echt paranormaal zijn? :D

http://urigeller.sbs6.nl/

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: De nieuwe uri geller

Als ze even paranormaal zijn als Uri Geller, dan zijn ze niet paranormaal :D

Berichten: 85

Re: De nieuwe uri geller

Haha, het is bewezen onzin, daar niet van. Wat me blijft verbazen is dat deze man schijnbaar nog steeds zijn brood ervan kan verdienen, omdat mensen maar al te graag in paranormale zaken willen geloven. Of hij is gewoon een goede entertainer.

Berichten: 1.425

Re: De nieuwe uri geller

Ik heb het niet gezien. Was het de moeite waard P?

Gisteren zag ik wel Pauw en Witteman

http://pauwenwitteman.vara.nl/index.php

Hier maakt Uri Geller veel indruk. Het verbauwereerde gezicht van Jeroen Pauw is het waard om de uitzending te bekijken. :D :D Ook scepticus Witteman is onder de indruk van de tekening.
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: De nieuwe uri geller

Ik heb het niet gezien. Was het de moeite waard P?
Ik heb em wel gezien. Op het eerste gezicht kan je van sommige acts best onder de indruk zijn. Maar sommige acts waren zooo doorzichtig. En Patty liep echt overduidelijk toneel te spelen. De meeste acts zijn gewoon vrij simpele goocheltrucs, die makkelijk te verklaren zijn. Ik heb voorlopig 1 conclusie: het is allemaal doorgestoken kaart.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 4.546

Re: De nieuwe uri geller

Hmm, doorgestoken kaart zou ik niet té snel zeggen, maar daadwerkelijke paranormale gebeurtenissen....

In ieder geval dit filmpje van Uri is erg interessant om te zien.

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: De nieuwe uri geller

Hier maakt Uri Geller veel indruk. Het verbauwereerde gezicht van Jeroen Pauw is het waard om de uitzending te bekijken. :D :D Ook scepticus Witteman is onder de indruk van de tekening.
Hij maakt misschien wel indruk, maar je kan toch echt niet geloven in de gaven van een man die zo vaak debunked geweest is. Het truukje om lepels te buigen heeft jarenlang op de achterkant van dozen ontbijtgranen gestaan. Hij kan klokken laten lopen, maar alleen analoge, op digitale klokken werkt "zijn gave" niet. En als je hem vraagt om voor de verandering eens een klok stil te laten staan heeft hij daar niet meteen zin in... Het filmpje van assassinator is nog zo'n voorbeeld.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: De nieuwe uri geller

Bij dat stukje bij Pauw&Witteman vraag ik me toch af hoe het in elkaar steekt; ik zou denken dat Pauw en Witteman niet meewerken aan een show van de heer Geller.

Dat hij gepassioneerd is (bijv. zijn aversie van roken) kan niemand ontkennen in ieder geval :D .
Het truukje om lepels te buigen heeft jarenlang op de achterkant van dozen ontbijtgranen gestaan.
Wat was de truc dan? :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: De nieuwe uri geller

Wat was de truc dan?
Combinatie van een bepaald type metaal waarvan de lepel gemaakt was, en temperatuur van dat metaal. Of metaalmoeheid. Zie bijv. ook hier.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: De nieuwe uri geller

Wat was de truc dan? :D
Je weet waarschijnlijk wel hoe je een potlood slap kan laten worden :D Dat is een van de stukjes van de truc. Hij bouwde het natuurlijk wel nog wat verder uit en boog lepels terwijl het publiek afgeleid was e.d. Hij is niet voor niets door een goochelaar ontmaskerd :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: De nieuwe uri geller

En Patty liep echt overduidelijk toneel te spelen. De meeste acts zijn gewoon vrij simpele goocheltrucs, die makkelijk te verklaren zijn. Ik heb voorlopig 1 conclusie: het is allemaal doorgestoken kaart.
Hoezo liep patty toneel te spelen?

Al die trucs konden makkelijk werken zonder medewerking van patty, en ik vond dr gedrag nou niet echt nep.
Ik heb het niet gezien. Was het de moeite waard P?
Het was wel leuk, maar met paranormale dingen had het weinig te maken. Het ging meer om goocheltrucs en ze waren niet echt opzienbarend.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: De nieuwe uri geller

Lachwekkend programma. Goochelaars kunnen mij best vermaken, maar als ze er dan een paranormaal sfeertje omheen hangen en dat "mentalisme" noemen, nee sorry :D

Dat figuur die een pijl door een appel schoot vond ik wel een knappe truuk trouwens. De rest was overduidelijk fake, maar deze gast kon écht iets moeilijks, of hij heeft de illusie erg netjes opgezet.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: De nieuwe uri geller

p__ schreef:Hoezo liep patty toneel te spelen?

Al die trucs konden makkelijk werken zonder medewerking van patty, en ik vond dr gedrag nou niet echt nep.
Dat met die prik in d'r been, terwijl hij eigenlijk die vent prikte.

Hij zei ook erg duidelijk "een, twee, drie!!" en toen gilde ze. Ik had ze dat ook graag zien doen met zij een blinddoek om of met d'r rug naar hun toe, en hij stilletjes op een random moment (dus niet aftellen) ineens hem prikt.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: De nieuwe uri geller

Hoezo liep patty toneel te spelen?
Voorbeeldje: ze werd op een gegeven moment als 'slachtoffer' uitgekozen, stond vervolgens stijf van de zenuwen, maar ze was nog niet halverwege het podium of van haar zenuwen was niks meer te merken, terwijl ze bij een andere act weer stijf van de zenuwen was en dat ook bleef op het podium.
Dat figuur die een pijl door een appel schoot vond ik wel een knappe truuk trouwens. De rest was overduidelijk fake, maar deze gast kon écht iets moeilijks, of hij heeft de illusie erg netjes opgezet.
Volgens mij was dit een hele simpele truc. Als je goed keek, zag je een groene laserstraal waarmee hij heel goed de hoogte kon mikken. Dat ronddraaien maakt het natuurlijk wel moeilijker, omdat je makkelijk iets teveel naar links of rechts kan mikken, maar da's een kwestie van heel goed oefenen. In elk geval vind ik hier niets paranormaals in.
Rogier schreef:Dat met die prik in d'r been, terwijl hij eigenlijk die vent prikte.

Hij zei ook erg duidelijk "een, twee, drie!!" en toen gilde ze. Ik had ze dat ook graag zien doen met zij een blinddoek om of met d'r rug naar hun toe, en hij stilletjes op een random moment (dus niet aftellen) ineens hem prikt.
Ja, dat was zo overduidelijk fake... Beetje jammer.

Het meest onder de indruk was ik van die act met dat mes en die papieren/kartonnen kokers. Maar die vent had natuurlijk voor de show met Patty afgesproken kunnen hebben, dat ze alleen koker 1, 3 en 4 (?) zou verwisselen, terwijl die vent wist dat het mes onder koker 2 zat. Ik vond het wel leuk om te kijken, want ik vind het wel leuk om uit te vogelen hoe zo'n vent zo'n truc kan doen, maar dat paranormale sfeertje mogen ze wat mij betreft gerust weglaten, want daar heeft het nul komma niks nada riente pas du tout mee te maken.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: De nieuwe uri geller

Veel performances vond ik gespeeld overkomen, alsof het gewoon goocheltrucjes waren.

Ramana (die gast die zichzelf ophing) vond ik daar ook een goed voorbeeld van.

Bij dat van Patty had ik ook liever gezien dan hij niet aftelde, dan was het geloofwaardiger geweest.

Wat ik wel knap vond was de man die de pijl door de appel schoot op een draaiende schijf, maar ook dat noem ik niet echt 'magisch'.

Ik ben behoorlijk spiritueel en geloof in best veel dingen, maar hier ben ik wel erg sceptisch over.
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."

Reageer