De nieuwe uri geller

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 4.246

Re: De nieuwe uri geller

Met zekerheid durf ik dat niet te zeggen, het vergt maar een kleine rotatie om net door het evenwichtspunt te gaan natuurlijk.
Klopt, maar dat zag ik niet.
Of dat op camera te zien is? Wat evt zou kunnen is dat het potlood in de eindes verzwaard is zodat het nog minder moeite kost. Een beweegbaar gewichtje, zand oid maakt het ook instabieler, dus zou ook best eens kunnen.
Dat lijkt me het het geval.
Nog eleganter zou zijn aan 1 kant een stof aan te brengen die verdampt. Als je dat voor de camera verborgen kunt houden, dan is het zelfs mogelijk deze truc te doen met het potlood op een standaardje oid zodat de complotfactor er 100% uit is.
Erg ver gezocht... :D
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 4.246

Re: De nieuwe uri geller

In laatste aflevering waren er niet zoveel indrukwekkende dingen te zien. Alleen één act met dat meisje heb ik niet helemaal door. Hoe kreeg zij dat zand naar boven?
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 12.262

Re: De nieuwe uri geller

Wat mij betreft was dat de enige act die geen triviale verklaring heeft, het ziet er indrukwekkend uit ook. Ik vermoed dat het hele gebeuren met dat poeder en die vlokjes berust op statische electriciteit, al is niet zo 123 te zien hoe ze dat voor elkaar krijgt. Als iemand een idee heeft, ik ben benieuwd :D

De veer die rechtop gaat staan is denk ik een oude bekende. Ik heb het wel eens gezien met een lucifer waarbij men in het einde een stukje metaal had gebracht, waardoor het vrij eenvoudig is hem rechtop te zetten met een magneetje.
Victory through technology

Berichten: 4.246

Re: De nieuwe uri geller

Wat mij betreft was dat de enige act die geen triviale verklaring heeft, het ziet er indrukwekkend uit ook. Ik vermoed dat het hele gebeuren met dat poeder en die vlokjes berust op statische electriciteit, al is niet zo 123 te zien hoe ze dat voor elkaar krijgt. Als iemand een idee heeft, ik ben benieuwd :D
Was er in jouw ogen ook iets met de tafel gedaan? Magnetisch geladen o.i.d?
De veer die rechtop gaat staan is denk ik een oude bekende. Ik heb het wel eens gezien met een lucifer waarbij men in het einde een stukje metaal had gebracht, waardoor het vrij eenvoudig is hem rechtop te zetten met een magneetje.
Inderdaad, gezien in goochelaars ontmaskerd.
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 12.262

Re: De nieuwe uri geller

Ik vermoed dat dat blad ietwat geleidend is, en dan de personen die het vasthouden zorgen voor een verbinding naar de vloer toe.

Wat vervolgens zou kunnen is dat zij op een of andere manier zich statisch kan laden, bijvoorbeeld door een generator ergens in de kleding en isolerende schoenen, met onderaan de zool een stukje materiaal dat voor het aardcontact zorgt. Aan de video te zien naar keuze te activeren, hielschakelaar of iets dergelijks.

Als je goed naar de beelden kijkt zie je dat er steeds hetzelfde gebeurd: het poeder, en de vlokjes, worden eerst aangetrokken naar haar handen, en vervolgens weer afgestoten. Dat gebeurd veelal omdat zulke deeltjes worden omgepoold als ze eenmaal in contact zijn met een geladen voorwerp (of hand). Eenmaal terug op het blad worden ze geneutaliseerd en kan het min of meer opnieuw beginnen.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 66

Re: De nieuwe uri geller

geloof best dat er mensen zijn die dingen doen en kunnen dan andere.

Maar uri geller... kom op zeg, ouwe gek!

Ooit iemand Char gezien??

ze begint letters te raden en komt dan op de naam van de overleden persoon.. haha!

Kijkt een beetje op een eeuwen-oud spelletje wat vroeger al gespeeld werd.

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het iiiiiiiiiis rood!

" Your mother in the spirit world is telling me there's something with a golden ring..."

iedereen laat wel een gouden ketting en/of ring achter als hij of zij sterft, dus dat is niet zo moeilijk.

nee sorry van mij mogen ze de brand stapel op! Uri en Char samen!

Berichten: 12.262

Re: De nieuwe uri geller

rogerakkerman schreef:geloof best dat er mensen zijn die dingen doen en kunnen dan andere.

Maar uri geller... kom op zeg, ouwe gek!


Ik geloof dat het er in deze thread meer over gaat hoe die trucs dan wel werken. Dat het bedrog is lijkt me evident, maar dat neemt niet weg dat het interessant is een passende verklaring te vinden voor wat we zien, toch?
Victory through technology

Berichten: 4.246

Re: De nieuwe uri geller

In de laaste aflevering was er helemaal niets indrukwekkends. Allemaal afspraken met de BN'ers maakte het leven van de 'mentalisten' erg gemakkelijk. Ook het slechte acteerwerk met Patty die zogenaamd teweinig cijfers had viel erg op. De zogenaamde woede van Uri over Vincent's show oogde eveneens strak geregisseerd.

Wat ik ook grappig vond was dat Dries zijn ogen tijdens hypnose openhield. Dat was volgens mij niet de bedoeling. Tijdens de nabespreking probeerde hij zich eronderuit te praten.

Overigens is de identiteit van the mask eindelijk bekend.

Berichten: 12.262

Re: De nieuwe uri geller

Het is inderdaad wel bedroevend...

Overigens wel grappig dat de enige act die niet triviaal te verklaren is komt van een meiske van 12 - blijkbaar zijn goeie goochelaars nog niet zo gemakkelijk te vinden :D
Victory through technology

Berichten: 4.246

Re: De nieuwe uri geller

Ook deze keer weer niets indrukwekkends. The mask' optreden wordt uitgesteld zodat er meer kijkers volgende keer zijn. Het typische sbs6-gedrag is dan alsnog geld hieraan te verdienen: je kon ondanks dat hij niet optrad toch op hem stemmen. :D
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 12.262

Re: De nieuwe uri geller

Inderdaad... ik zou het leuke vinden als ze deze show deden met illusionisten, en trucs waarvan je je achteraf echt afvraagt hoe het nou eigenlijk werkt. Wat dat betreft ben ik vaak meer onder de indruk van spiegeltjes, luikjes en plakbandjes op iemands duim dan van iets dat alleen onverklaarbaar is (en blijft) als je de meest triviale verklaring verwerpt.
Victory through technology

Reageer