Tijdschriften

Moderator: Rhiannon

Berichten: 215

Tijdschriften

Dag iedereen,

Het lijkt me wel leuk om te weten of jullie vaak een tijdschrift lezen, en wat voor een tijdschrift dat dan is. Is dat dan een sportblad of eerder een dierentijdschrift?

En nog leuk om te weten is of jullie een abbonoment hebben op dat tijdschrift?

Groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Tijdschriften

Het lijkt me wel leuk om te weten of jullie vaak een tijdschrift lezen
Nee, nooit :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Tijdschriften

Ik lees De Ingenieur (KIVI NIRIA) en het Nederlands Tijdschrift voor Natuurkunde (NNV)

Ik denk dat Technisch weekblad en intermediar niet onder tijdschriften vallen, of wel?

Verder lees ik veel vakliteratuur, zoals IEEE's Spectrum
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 4.546

Re: Tijdschriften

Ik lees de Quest, voor die leuke popu-wetenschappelijke weetjes e.d (hoewel het me een beetje gaat vervelen, te oppervlakkig) en de Power Unlimited om op de hoogte te blijven van game ontwikkelingen.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Tijdschriften

Ik lees de Quest, voor die leuke popu-wetenschappelijke weetjes e.d (hoewel het me een beetje gaat vervelen, te oppervlakkig)


Dan is het blad natuurwetenschap & techniek wel iets voor jouw. Net een stapje hoger.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 4.546

Re: Tijdschriften

Ik zal eens in de tijdschriften bank in de lokale supermarkt kijken :D Bedankt voor de tip.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Tijdschriften

De natuurwetenschap & techniek is inderdaad een leuk blad dat een stapje hoger gaat dan de Quest, helaas ook wel een heel stukje duurder. Als student kan je wel kortingen krijgen vaak. heb ik destijds ook een tijdje gedaan.

Zojuist heb ik mn Quest abbo opgezegd omdat het allemaal inderdaad een beetje teveel van hetzelfde werd, en vaak kon ik meer vertellen over het onderwerp dan in het artikel stond.. Ik heb een beetje het gevoel dat dat soort bladen (Quest, Kijk, Zozitdat, etc) na 2 jaar alle leuke dingen wel een beetje gehad hebben, en het dan een beetje inkakt.

Verder lees ik qua "vakliteratuur" onder andere de Nature en Science, op mn werk in de koffiepauzes enzo, en uiteraard niet van kaft tot kaft..

Voor de rest van de tijdschriften.. van mn moeder viaviavia krijg ik de Libelle, ik heb voor een paar maanden een miniabbo op de Flair, en ik wil nog wel eens dat soort bladen (Viva, Grazia) tussendoor kopen.

Ja ik weet t, niet echt hoogstaand enzo, maar af en toe gewoon heerlijk nog even doorbladeren in bed of op een luie zondag op de bank.

en ohja, we lezen ook de donald duck, maar das een strip, geen tijdschrift.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Tijdschriften

Ik lees alleen de Humo, die koop ik zelf, en verder lees ik wel eens in de Dag Allemaal, die slingert bij mijn thuis altijd wel ergens rond.

Berichten: 168

Re: Tijdschriften

Ik lees The Economist, een engelstalig economisch tijdschrift. Dat is eigenlijk de enige populaire publicatie op mijn vakgebied. In de wachtkamer bij de tandarts sla ik wel eens de Prive open. En in de supermarkt koekeloer ik wel eens in de Playboy (ik koop hem nooit, ik memoreer alleen de plaatjes).
Existentie gaat vooraf aan essentie -- Sartre

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Tijdschriften

Ik download afentoe Nature en dan lees ik de laatste pagina's (Nature Jobs, the careers magazine for scientists).

Fantaseren over carrière maken.. :D

edit: Dat laatste doe ik dus.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 18

Re: Tijdschriften

Xtropez schreef:Dag iedereen,

Het lijkt me wel leuk om te weten of jullie vaak een tijdschrift lezen, en wat voor een tijdschrift dat dan is. Is dat dan een sportblad of eerder een dierentijdschrift?

En nog leuk om te weten is of jullie een abbonoment hebben op dat tijdschrift?

Groeten
Hey,

ik heb net een typ- en/of spelfout ontdekt. Het moet abonnement zijn i.p.v. abonnoment.

Ik lees niet vaak tijdschriften, maar soms ontleen ik er een paar uit de bibliotheek zoals Knack en Eos.

Groetjes
Dan is het blad natuurwetenschap & techniek wel iets voor jouw. Net een stapje hoger.
Vorige week moest ik voor fysica nog een artikel synthetiseren over het magnetisch veld van de aarde ('Poollicht op de evenaar'). Ik moet bekennen dat ik het wel interessant vond en waarschijnlijk zal ik dat blad ook een keer kopen.

Cathérine

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Tijdschriften

Catherine Deviaene schreef:ik heb net een typ- en/of spelfout ontdekt. Het moet abonnement zijn i.p.v. abonnoment.

Ik lees niet vaak tijdschriften, maar soms ontleen ik er een paar uit de bibliotheek zoals Knack en Eos.
Typ- en/of spelfouten in topictitels kunnen vermeld worden in dit topic: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=67199

In berichten worden er geen fouten aangepast naar mijn weten want dat zou een beetje teveel werk vragen denk ik. De titels van een bericht zijn nogal belangrijk bij het gebruik van de zoekfunctie, wanneer de titels verkeerd zijn kan je niks terugvinden. Ondertussen is dat topic al 16 pagina's lang dus dat is een heleboel werk voor de mensen die de aanpassingen moeten uitvoeren.

We hebben hier ook een topic waar je fouten kan melden die gemaakt zijn bij de vertaling van de forumsoftware, standaard is deze in het Engels en hier werken we met de Nederlandstalige versie. Ik denk niet dat daar nog veel fouten inzitten maar moest je er ergens eentje tegekomen kan je dat hier melden.

Berichten: 56

Re: Tijdschriften

ik ben geabonneerd op de Kijk, maar daar heb ik de afgelopen maanden neit veel meer van gehoord, want mijn pa is niet thuis (wordt op zijn adres bezorgd) ook lees ik vaak de quest of een ander natuurwetenschaps blad.

Ik ben ook geabonneerd op de National Geographic junior, maar das eigelijk omdat die gewoon door is blijven lopen na mn inschrijving in groep 7 ofzo :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Tijdschriften

Ik lees vaak Kijk en N&T en wat pc magazines.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Tijdschriften

Ik heb een abonnement op EOS en lees ook regelmatig een pc-magazine.

Reageer