Springen naar inhoud

Waarin een klein land klein kan zijn

• Log in om te kunnen reageren

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 januari 2008 - 10:08

Okee, dit moet ik even van het hart.
Doe ik net een bestelling van rond de 130 euro bij bol.com, alles gaat goed, ik kies voor het afleveren van het pakketje in Ierland met een kosten van 17 euro, heel de credit card rattaplan ingevult. Krijg ik een uur later een email van bol.com met de reactie dat de bestelling niet door kan gaan:

Hierbij laten we u weten dat uw bestelling met bestelnummer 6xxxxx0 is geannuleerd.

De reden hiervoor is dat we geen software, PC-accessoires, games, gameaccessoires,
elektronica en mobiele telefonie in het buitenland bezorgen.

Ik woon in Ierland, dat is een EU land, ik wil bij bol.com kopen en ik mag het gewoon niet. Wat een onzin. Ik koop geregeld goederen van de Engelse amazon.co.uk of van het Amerikaanse Ebay, en man kan niet leveren aan een overbuurland: Ierland? Dat is toch geen handelsgeest.

Der was een tijd dat Nederlanders 12 maanden op een houten schipje zaten om handel te doen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 januari 2008 - 11:42

Dikke vinger voor bol.com en lekker bij de concurrent bestellen!

Ik vond proxis.nl ook in orde, al heb ik geen idee of die ook niet moeilijk doen over leveren in Ierland.

Der was een tijd dat Nederlanders 12 maanden op een houten schipje zaten om handel te doen.

Inderdaad, ik begrijp dat ook niet. Ook de houding van een hoop winkels of bedrijven, ongelofelijk klant-onvriendelijk. Alsof je hun dankbaar moet zijn dat je je geld bij hun mag uitgeven, in plaats van dat ze beseffen (en ernaar handelen) dat ze hun bestaan danken aan hun klanten.

In een hoop landen is dat wel anders. Een aantal Nederlandse bedrijven doet het ook prima hoor, maar ik zie hier een stuk vaker die arrogante niet-klantgerichtheid dan elders.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Spaceman

Spaceman

• >25 berichten
  • 85 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2008 - 14:24

Ik mag hopen dat je slavernij hier niet aan het promoten bent? :D

[/ongein]

Ontopic, ben het wel met je eens. De bekrompen houding van sommige Nederlandse winkels vind ik soms zeer triest. Zoals Rogier al zei, alsof ik hun dankbaar moet zijn dat ze bepaalde pruducten aanbieden, dan denk ik gelijk: ooit gehoord van concurrentie?

Fiesika

Fiesika

• >25 berichten
  • 85 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2008 - 15:29

Minder, maar ik moet zeggen dat ik bol.com doorgaans een zeer fijne (web)winkel vind, niet vaak problemen mee. Behalve die keer dat ik een dvd had bestelt waarbij stond aangegeven dat hij nog op voorraad was, maar nooit heb ontvangen en ook geen mailtje dat het niet meer kwam.

Veranderd door Fiesika, 29 januari 2008 - 15:29

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2008 - 17:35

Behalve die keer dat ik een dvd had bestelt waarbij stond aangegeven dat hij nog op voorraad was, maar nooit heb ontvangen en ook geen mailtje dat het niet meer kwam.

Had je toen al wel betaald of een aanbetaling gedaan?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 januari 2008 - 17:49

Wat dat betreft heb ik met Bol in ieder geval positieve ervaringen: wanneer een artikel niet meer leverbaar is (blijkt te zijn), krijg je het reeds betaalde bedrag redelijk snel teruggestort.
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

Fiesika

Fiesika

• >25 berichten
  • 85 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2008 - 20:20

Had je toen al wel betaald of een aanbetaling gedaan?

Nee, dat niet. Ik kies gewoon altijd voor een rekening bij het pakketje dat ik achteraf betaal. Maar ik had al wel een bevestiging van mijn bestelling gekregen, dus vond ik het raar dat ik er niets van weer hoorde. Op zijn minst verwacht je dan een mailtje met de mededeling dat het product toch niet meer leverbaar is.

Veranderd door Fiesika, 29 januari 2008 - 20:20

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 januari 2008 - 23:51

Aaah, ik word helemaal gek. net via dabs.ie het hele fucking traject doorlopen, paypal account aangemaakt, heel de rattaplan, minstens een uur opgezeten. Komt ie met de k*t boodschap dat mijn paypal account uit Ierland moet komen. Waarom heb ik dan een paypal account? :D

Ik heb hier maar 1 (lees: één) internet bedrijf in Ierland waarvan ik kan kopen en dat is Pixmania.ie. Ik heb namelijk geen ierse CC, ik heb een Nederlandse CC. Ik kan echter wel zonder problemen met mijn Nederlandse CC bij de engelse amazon dingen bestellen en afleveren in Ierland. Het kan dus wel, maar iedereen moet gewoon moeilijk doen.
Natuurlijk kan ik overal in Ierland (in Europa) met mijn CC overweg, maar waarom zou het dan niet online kunnen?

Willen ze in Europa een betaalmarkt creeeren. Zover zijn we dus nog lang niet. Ik moet weer terug naar de US, daar gaat dingen kopen veel makkelijker.

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 februari 2008 - 22:35

Suf inderdaad. Maar het staat wel in hun FAQ:

Een bestelling voor een buitenlands adres

U kunt geen software, PC-accessoires, games, elektronica en mobiele telefonie (en alle hierbij behorende accessoires), in het buitenland laten bezorgen. Internationale bestellingen mogen maximaal vier artikelen bevatten. De levertijd van de bestelling is afhankelijk van het artikel met de langste levertijd. Dit omdat alle artikelen indien mogelijk, in een keer worden verzonden. Voor het buitenland moet u tevens rekenen op een langere levertijd dan voor een bestelling binnen Nederland. Deze levertijd is afhankelijk van het land waar de bestelling naar verzonden wordt.

Bol.de daareentegen maakt geen onderscheid en vermeldt alleen:

Versand und Lieferung: Lieferung ins Ausland

bol.de akzeptiert Bestellungen aus den Mitgliedsländern der EU, anderen europäischen Staaten sowie den USA. Bitte beachten Sie dabei, dass aufgrund von Zollbestimmungen und langen Versandwegen der Liefertermin nicht exakt vorhersehbar ist. Bei Fragen hierzu wenden Sie sich bitte an unseren Kundenservice.

Bron klik rechtsbovenin op "Hilfe"
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Korot

Korot

• >250 berichten
  • 419 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 maart 2008 - 21:23

Ook wel handig om daar dan de vertaling bij te zetten voor degenen die niet zo goed zijn in Duits.
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!
http://www.wetenscha...hp?showforum=59

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 19 april 2008 - 07:18

Duitse Bol.com formuleert het wat korter,maar bedoeld uiteindelijk hetzelfde.

Bol.com in Holland is zo vriendelijk om het gedetaillerd uit te leggen,de duitser is zakelijker en je ontdekt later dat het ook niet gladjes verloopt.

Of ik ervaring heb? Nee! Maar lezen is ook een vak. :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures